ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 22:19

aynen öyle Mehmet, o zaman aldığım bilgide yapılacak istasyonun projesi ile mevcut viyadüğün yaklaşımının birbirine uymadığı idi, bunda istasyonun konulacağı yerin konumu istasyon çıkışının geometrisi gibi etkenler olabileceği gibi o viyadük yapıldığında mevcutta Esenler istasyonu diye bir yer olmamasının da sebebi olabilir. Malum o viyadük yapılırken Esenler istasyonu için ilk zikredilen yerlerden birisi şu anki şantiye ve tünel ağzının bulunduğu yerdi daha sonra Esenler Güney ve Kuzey olmak üzere iki istasyon denildiğini de biliyorum tabi bunlar kağıt üstündemi idi yoksa fikirmiydi bir şey diyemem ama biliyorsun bu proje revize edildi ve revize edilmiş durum mevcut viyadüğün uygun olmamasına sebep oldu, istasyon projesini yeniden çizdirmektense viyadüğün yeniden projelendirilmesi bence de daha kolaydır diye düşünüyorum.

Dolayısı ile bu istasyonun Bayrampaşa gibi orta peron olması fikri hep bu yüzden kafama yatmıştır çünkü iki yol bayağı birbirinden açık geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:17

Başka bir başlıkta yaptığımız hesap üzerinden bu hattın açılış tarihi olarak Aralık 2009 gibi öngördük ama tabii bakalım ne olacak? İBB nin açıklamalarına göre daha önce açılması muhtemel gibi görünüyor, bizim hesabımıza göre 5.4 km lik bu hattın tünel inşaatları bittikten sonra ince işleri ve elektromekanik işlerinin bitmesi 5400/300 ten 18 ay yapıyor bu da Aralıktan daha uzak bir tarih demek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 00:19

Projede revize olduğu doğru. Dalan bu metroyu E6'a yönlendirecekti. Yani şimdiki Menderes (Sondurak) İstasyonu olmayacaktı.

Peki Otogar-Kirazlı hattının "viyadük-esenler" arası tek ray hattıolsa ve makas yardımıyla geçişler sağlansa işletmede darboğaz olur mu?

Acaba böyle işletebilirler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:23

Mehmet Kasım yazdı:Projede revize olduğu doğru. Dalan bu metroyu E6'a yönlendirecekti. Yani şimdiki Menderes (Sondurak) İstasyonu olmayacaktı.

Peki Otogar-Kirazlı hattının "viyadük-esenler" arası tek ray hattıolsa ve makas yardımıyla geçişler sağlansa işletmede darboğaz olur mu?

Acaba böyle işletebilirler mi?
Kesinlikle olacağını düşünüyorum sabah vakti Esenler istasyonunda bile 4 dakikalık beklemedeki durumu biliyorsun :) o zaman burası koca bir hat olacak acil durumlarda kabul edilebilir ama tam bir işletmede zaten doğru değil muhakkak iki yol olmalı sonuçta tramvay hattı değil, zaman kısıtları belirlenmiş ve hatta otomasyon sistemleri ile kontrol edilen bir sistemde hata olmayacaktır böyle bir sorundan bahsetmiyorum, bence daha önemlisi müşteri memnuniyetinde yaşanacak olan sorundur ve bu hepsinden daha önemli olmasına ihtimal vermememin bir diğer sebebi zaten bir öncesinde Otogar makaslar iki hatlı işletme nedeni ile bir yoğunluk yaşanacak, beklemeler mecburen olacak üstüne bir de Esenler de geçişme beklemesi pek kabul edilebilir değil, sen tramvaydaki Sirkeci-Eminönü geçişini hatırlarsın nasıldı abi o zamanlar çekilir dert değildi vallahi :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 00:27

Tek raya düşen yer topu topu 300 m falan. Yani bir dizi boyunu biraz aşıyor. Yeni istasyondan sonra 2'ye çıkar. Sorun olur mu yinede.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Pzr, 2008 00:34

Sorun olur mu yinede.
Elbette olur. Orası metro yahu, tramvay değil :-) Sırf bir ray bozukluğu bile olsa, herşey aksar. Olmaz öyle şey.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:53

Bu durumu ancak aşağıdaki resim ile anlatabilirim, mavi garaj yolu, yeşil M3 hattı yolları kırmızı M1 hattı siyahlar da makas geçişleri.

Resim

sol tarafta kalan iki siyah makas 161 ve 162 idi sanırım ve mevcutta nerede ise hiç kullanılmıyorlar eğer senin dediğin gibi sadece üstteki yeşil yol kullanılır ise burada meydana gelecek bir makas arızasında araç hatırladığım kadarı ile ancak Otogar ın Kartaltepe çıkışında makas değiştirerek Aksaray istikametine girebilir, bu bir senaryo sence kabul edilebilir mi? Bu makas arızası ne kadar zamanda giderilecek? pik saatse ne olacak biraz ileride ki yeşil makas yine yanlış hatırlamıyor isem 163 nolu makas (geçtiğimiz haftalarda bize kendisini acı bir şekilde hatırlatan 163 nolu makas, Bülent kardeşimizin mekanı cennet olsun Allah rahmet eylesin) ise sadece garaj yolu ile Otogar yolu arasında geçiş sağlamaktadır yani yıkılmış olan köprü. Evet benim sorum bu böylesi bir durumda Otogar da yaşanacak bu kaos katlanılabilir olmalımıdır? :) yoksa dediğin gibi taş çatlasın 300 metre ne olacak ki dimi?

Otogar çıkışındaki makasları görüyorsun onların bu tanzim ile bir alakası yok ama ben yine de çizdim bilgi olarak sizde bulunsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 01:33

O zaman 6 ay daha ileri at sen bu hattın açılışını. Yıkılan viyadüğün devamını yapmaya dönük hiç bir çalışma yok.

Hokus pokus yaparlar mı bilemem ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2008 21:05

Hattın bu kesimi ile ilgili bir gelişme varmı? En yakından takip eden sendin Mehmet, görebildin mi hiç inşaat ne durumda neler yapılmış?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Pzt, 2008 23:01

Esat yazdı:Hattın bu kesimi ile ilgili bir gelişme varmı? En yakından takip eden sendin Mehmet, görebildin mi hiç inşaat ne durumda neler yapılmış?
Tüneller bitti. İçeride ne olup ne bitiyor bilemiyorum. Ama Kirazlı İstasyonu'nda en az 1 senelik iş var. 2010 yazasım geliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Pzr, 2009 18:34

Taksim Metrosundaki tanıtım ekranlarında geçen vir film var. Orada yakında açılacak hatları numaraları ile birlikte yazıyorlar.

Bu hatta "M1" demişler.

Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?

Esat başlık nerede ????


M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Pzr, 2009 18:52

Mehmet Kasım yazdı:Taksim Metrosundaki tanıtım ekranlarında geçen vir film var. Orada yakında açılacak hatları numaraları ile birlikte yazıyorlar.

Bu hatta "M1" demişler.

Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?

Esat başlık nerede ????


M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı
Ben o videolara çok itibar etmiyorum, Ulaşım A.Ş. içindeki dahi bu çalışma yapıldığında birimler numaralandırmaları kafasına göre yapıyordu, kaldı ki İBB ne ye göre yapıyor? Hani düşünüyor demişsin ya :) gerçekten düşünülmüş bir şey varmı ortada acaba?

Mehmet başlık burada : http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=306 aslında genel olarak zaten üzerinden geçmemiz gerekebilir, başka bazı gelişmelerde vardı bir türlü kendimizi veremiyoruz siteye :(

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön