ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
aynen öyle Mehmet, o zaman aldığım bilgide yapılacak istasyonun projesi ile mevcut viyadüğün yaklaşımının birbirine uymadığı idi, bunda istasyonun konulacağı yerin konumu istasyon çıkışının geometrisi gibi etkenler olabileceği gibi o viyadük yapıldığında mevcutta Esenler istasyonu diye bir yer olmamasının da sebebi olabilir. Malum o viyadük yapılırken Esenler istasyonu için ilk zikredilen yerlerden birisi şu anki şantiye ve tünel ağzının bulunduğu yerdi daha sonra Esenler Güney ve Kuzey olmak üzere iki istasyon denildiğini de biliyorum tabi bunlar kağıt üstündemi idi yoksa fikirmiydi bir şey diyemem ama biliyorsun bu proje revize edildi ve revize edilmiş durum mevcut viyadüğün uygun olmamasına sebep oldu, istasyon projesini yeniden çizdirmektense viyadüğün yeniden projelendirilmesi bence de daha kolaydır diye düşünüyorum.
Dolayısı ile bu istasyonun Bayrampaşa gibi orta peron olması fikri hep bu yüzden kafama yatmıştır çünkü iki yol bayağı birbirinden açık geliyor.
Dolayısı ile bu istasyonun Bayrampaşa gibi orta peron olması fikri hep bu yüzden kafama yatmıştır çünkü iki yol bayağı birbirinden açık geliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başka bir başlıkta yaptığımız hesap üzerinden bu hattın açılış tarihi olarak Aralık 2009 gibi öngördük ama tabii bakalım ne olacak? İBB nin açıklamalarına göre daha önce açılması muhtemel gibi görünüyor, bizim hesabımıza göre 5.4 km lik bu hattın tünel inşaatları bittikten sonra ince işleri ve elektromekanik işlerinin bitmesi 5400/300 ten 18 ay yapıyor bu da Aralıktan daha uzak bir tarih demek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kesinlikle olacağını düşünüyorum sabah vakti Esenler istasyonunda bile 4 dakikalık beklemedeki durumu biliyorsunMehmet Kasım yazdı:Projede revize olduğu doğru. Dalan bu metroyu E6'a yönlendirecekti. Yani şimdiki Menderes (Sondurak) İstasyonu olmayacaktı.
Peki Otogar-Kirazlı hattının "viyadük-esenler" arası tek ray hattıolsa ve makas yardımıyla geçişler sağlansa işletmede darboğaz olur mu?
Acaba böyle işletebilirler mi?


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu durumu ancak aşağıdaki resim ile anlatabilirim, mavi garaj yolu, yeşil M3 hattı yolları kırmızı M1 hattı siyahlar da makas geçişleri.

sol tarafta kalan iki siyah makas 161 ve 162 idi sanırım ve mevcutta nerede ise hiç kullanılmıyorlar eğer senin dediğin gibi sadece üstteki yeşil yol kullanılır ise burada meydana gelecek bir makas arızasında araç hatırladığım kadarı ile ancak Otogar ın Kartaltepe çıkışında makas değiştirerek Aksaray istikametine girebilir, bu bir senaryo sence kabul edilebilir mi? Bu makas arızası ne kadar zamanda giderilecek? pik saatse ne olacak biraz ileride ki yeşil makas yine yanlış hatırlamıyor isem 163 nolu makas (geçtiğimiz haftalarda bize kendisini acı bir şekilde hatırlatan 163 nolu makas, Bülent kardeşimizin mekanı cennet olsun Allah rahmet eylesin) ise sadece garaj yolu ile Otogar yolu arasında geçiş sağlamaktadır yani yıkılmış olan köprü. Evet benim sorum bu böylesi bir durumda Otogar da yaşanacak bu kaos katlanılabilir olmalımıdır?
yoksa dediğin gibi taş çatlasın 300 metre ne olacak ki dimi?
Otogar çıkışındaki makasları görüyorsun onların bu tanzim ile bir alakası yok ama ben yine de çizdim bilgi olarak sizde bulunsun.

sol tarafta kalan iki siyah makas 161 ve 162 idi sanırım ve mevcutta nerede ise hiç kullanılmıyorlar eğer senin dediğin gibi sadece üstteki yeşil yol kullanılır ise burada meydana gelecek bir makas arızasında araç hatırladığım kadarı ile ancak Otogar ın Kartaltepe çıkışında makas değiştirerek Aksaray istikametine girebilir, bu bir senaryo sence kabul edilebilir mi? Bu makas arızası ne kadar zamanda giderilecek? pik saatse ne olacak biraz ileride ki yeşil makas yine yanlış hatırlamıyor isem 163 nolu makas (geçtiğimiz haftalarda bize kendisini acı bir şekilde hatırlatan 163 nolu makas, Bülent kardeşimizin mekanı cennet olsun Allah rahmet eylesin) ise sadece garaj yolu ile Otogar yolu arasında geçiş sağlamaktadır yani yıkılmış olan köprü. Evet benim sorum bu böylesi bir durumda Otogar da yaşanacak bu kaos katlanılabilir olmalımıdır?

Otogar çıkışındaki makasları görüyorsun onların bu tanzim ile bir alakası yok ama ben yine de çizdim bilgi olarak sizde bulunsun.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Taksim Metrosundaki tanıtım ekranlarında geçen vir film var. Orada yakında açılacak hatları numaraları ile birlikte yazıyorlar.
Bu hatta "M1" demişler.
Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?
Esat başlık nerede ????
M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı
Bu hatta "M1" demişler.
Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?
Esat başlık nerede ????
M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben o videolara çok itibar etmiyorum, Ulaşım A.Ş. içindeki dahi bu çalışma yapıldığında birimler numaralandırmaları kafasına göre yapıyordu, kaldı ki İBB ne ye göre yapıyor? Hani düşünüyor demişsin yaMehmet Kasım yazdı:Taksim Metrosundaki tanıtım ekranlarında geçen vir film var. Orada yakında açılacak hatları numaraları ile birlikte yazıyorlar.
Bu hatta "M1" demişler.
Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?
Esat başlık nerede ????
M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı

Mehmet başlık burada : http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=306 aslında genel olarak zaten üzerinden geçmemiz gerekebilir, başka bazı gelişmelerde vardı bir türlü kendimizi veremiyoruz siteye
