ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 23 Eyl Çrş, 2009 14:09

Bu beş aktarma nelerdir?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 14:10

İşte bu kadar abartılı olmaması için, Aksaray(Yenikapı)-Kirazlı olmalı diyoruz, bence İBB de mantık şu İstanbul'un her noktasından 1 aktarma ile yani 2 hat kullanılarak Yenikapı'ya ulaşılacak, sonrasında isteyen istediği yere dağılacak, Başakşehir'de oturan'da Beylikdüzü'nde oturan'da bu merkeze 2 metro ile ulaşacak. Bu sebeple Yenikapı-Kirazlı bence kesin olacak üzüldüğüm konu M3 olmayacak olması M1B ne demek yahu?

Burada M1B olursa, Seyrantepe-Sanayi Mekik hattı da kesin M2B olur, o zaman M2 de rafa kalkar M2A olur. Uzadıkça uzar bu, 30 sene sonra şimdi İETT otobüslerindeki sistemsizlikten beter olur...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 14:45

oglcan yazdı:Bu beş aktarma nelerdir?
Ör. Halkalı Toplu Konutlardan Eminönü'ne metro ile gitmek isteyen biri;

1. İETT ile Halkalı'dan İkitelli'ye

2.İkitelli'den metro ile Kirazlı'ya

3.Kirazlı'dan diğer hatta aktarma

4-Otogar'a gelip diğer hatta aktarma

5-Aksaray'a gelip tramvaya aktarma

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eyl Çrş, 2009 17:58

Bu A/B fitilleri şaka mı? Yoksa cidden, bunları tasarlayanlar ne içiyor yahu? :shock:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Eyl Prş, 2009 08:14

alabay yazdı:Bu A/B fitilleri şaka mı? Yoksa cidden, bunları tasarlayanlar ne içiyor yahu? :shock:

B. Alabay
Burgaz rakı içiyorlar abi, garipoğlu garip :)

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 24 Eyl Prş, 2009 14:59

Saçma Kirazlı-1 adı değişmelidir.Kirazlı Eston Evler'i olabilir.

Hat numarası vererek işletme Yenikapı'ya kadar olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cum, 2009 13:36

alabay yazdı:Bu A/B fitilleri şaka mı? Yoksa cidden, bunları tasarlayanlar ne içiyor yahu? :shock:

B. Alabay
Anlattım ya daha önce abi, ne şakası? Belki açılışa kadar düşünceleri değişir ama en son bu şekilde idi ve bence çok anlamsız, bunu Ulaşım A.Ş. nin yapıyor olması ise daha da anlamsız geliyor bana, oradan beklemediğim bir iş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eki Sal, 2009 21:21

Esat sana büyük görev düşüyor. Bunu ulaşıma anlatmak senin işin. Bence anlatabilirsin. en azından bir mail at bakalım. tanırsın orada bu işlere kim bakıyorsa.

Bu arada esenler metro istasyonu orta peronu çift taraflı hizmet verecek şekilde. anlamadığım bu ray hattı nerede teke düşecek?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Sal, 2009 21:38

Peronun Otogar çıkışında viyadükten önce düşer herhalde, ben en son baktığımda peronun o tarafından inceleyememiştim, 2 ay sonra durum ne olur o zaman inceleyebilirmiyim onuda bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Eki Çrş, 2009 08:06

İşte tam o noktada teke düşecek kadar alan var mı? Makas deişimi için minimum kaç m gerekir?

Tahminimce bir müddet teke düşecek ama hat açılınca eski istasyona giden eğik viyadük iptal edlecek, ondan sonra yeni istasyona direk gelen düz viyadük inşaa edilecek. Böylelikle otogar'dan depoya girişler yeni istasyonun menderese bakan tarafından yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Çrş, 2009 08:26

Teknik olarak bir sınırı varmıdır bilemiyorum, şimdi gözümde örnek Bayrampaşa makası canlandırıyorum ama kaç metre olduğunu kestiremiyorum ama çok büyük alanlara ihtiyaç yok, fakat bahsettiğin yerinde oldukça kısa olduğunu da biliyorum.

Diğer taraftan depoya giriş için başka bir çözüme gerek yok bence, eski giriş iş görmeye devam edecektir, çünkü şu anki depo ve atölye sahası yapısında doğru giriş eski yoldan, diğer yoldan giriş için biraz fazla manevra gerekiyor gibi, Esenler' e doğru direkt giriş verilse dahi, oradan giren rayların bir tanesi hariç tamamı atölyeye gidiyor yani araçların geçiş yapabileceği bir yer yok, garaj sahasına giden tek yolu kullanmak içinde 3 manevra yapılması gerekiyor bence çok gereksiz.

Ayrıca yolun 2 viyadüklü olacağı yönünde bir bilgi de yok, olması gerekir diye biz düşünüyoruz bunu başkalarıda düşünüyordur ama nedense yapılmadı, bu durumda senin bahsettiğin gibi bir çalışmada olabilir, bana gayet mantıklı geldi, yani giriş iptal edilip (en azından geçici bir süre) yeni bir viyadük inşa edilip çift yol yapılabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Eki Çrş, 2009 10:49

Yıkılan viyadüğü yıkmasalardı ve depoya giriş için orası da kullanılabilirdi. yada yıktıkları viyadüğü eğik olarak tekrar mı inşaa edecekler. Çünkü viyadük yıkıldı ama bir ucu hala duruyor. Kalıp halinde. Sanki oradan ileri devam edecekmiş gibi. Eğik viyadük yaparak. depoya gidiş için.

Bu arada istasyon diğerlerinden farklı olarak kırmızı ağırlıkta. Bauhaus ve carefour renkleri ile uyumlu olmuş. bölgedeki kırmızı ağırlığı göze hemen çarpıyor. acaba sponsor falan mı oldular bu marketler. Bizim tarafa da çıkış verin dediler galiba. otogar çıkışı marketlere ters kalıyor biraz.

Kirazlı'da ano imalatı son katı çıkılmış.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön