Yani bende doğru biliyormuşum o zaman Rijit katener olduğunu enerji sistemini yapan firmada bir tanıdığımdan duymuştum zaten hatta bir ara burada da yazdık, 750 olduğunu da mevcut sistemlerden malum işimiz olduğu için biliyordum da bu hatta bir farklılık varmı bilemediğim için bilmeden yazmak istemedim.chenginer yazdı:Enerji temini: Rijit Katener 750V DC
Kaynak: Google'da aynı dokümana ne zaman oluşırım bilemiyorum, kocaman bir derya.
Ama bilgi kesin.
ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Araçların kullanımları, verimlilikleri, sesleri nasıl bilemiyoruz tabi ama iç tasarımları koltuk dizilimleri genişlikleri Başakşehir hattı için alınan Alstom'lar ile neredeyse birebir aynı, dış tasarımlarına baktığımızda, S6000 sanki bahsettiğim Alstom'lara benziyor ama Alstom daha hoş duruyor, S8000 modeli ise bence Alastom'dan daha hoş görünüyor. Tabi bunların bir de İstanbul'a özel makyajları olacaktır, zaten kullanılmaya başlanınca göz aşinalığı oluşacaktır, bence önemli olan bu araçların iç verimliliği, hızlanma-yavaşlama hareketleri, ses durumu, ve buna benzer özellikleri. Eğer kullanan ülkeler bunlardan memnunsa bence sorun yok...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Katılıyorum, maalesef bizde biraz şekilcilik takıntısı olduğu için araçların dış görünüşü ve klimasının olup olmaması diğer tüm özelliklerin önünde geliyor, hızlı trenlerde bu sebeple eleştiriliyor kimse teknolojisine verimliliğine bakmıyor, herkes şeklini eleştiriyor, buna bende dahilim mesela M2 ye gelen Rottemlerin şekline uyuz olduğum için eleştirdim ama bakıyorum, soruyorum dinliyorum kullanan adamlar fazlası var eksiği yok diyor, eh o zaman bize de tamam demekten başka bir şey kalmıyor.
Ayrıca CAF ların Brüksel de kullanılan modeli bence oldukça güzel bir tasarıma sahipti.
Ayrıca CAF ların Brüksel de kullanılan modeli bence oldukça güzel bir tasarıma sahipti.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Tabi ki, şekile de bakacağız ama, şekil asla ilk sıradaki kriter olamaz. Sonuçta ben mesleğim gereği teknik pencereden bakıyorum ve hangi konuda olursa olsun ilk kriterim verimlilik.
Eğer araçlar verimli ise, sonra ki kriterler, yolcu gözüyle kapıların açılıp kapanışları, araç içi ses durumu, ivmelenmelerde sarsıntı durumu, virajlarda ne kadar sarsılacağımız, daha sonra koltukların kalitesi, kaplamaları, tutacaklar, klimalar... şeklinde devam ediyor.
Rotem ve Alstom'lar M2 de bariz şekilde kardeş, yani dış görünüşleri dikkat etmeyenler için birebir aynı, yani dış görünüşe odaklanmak hata olur.
Bu hat ile ilgili yapılması gereken tüm ihaleler böylece tamamlanmış oldu.
Eğer araçlar verimli ise, sonra ki kriterler, yolcu gözüyle kapıların açılıp kapanışları, araç içi ses durumu, ivmelenmelerde sarsıntı durumu, virajlarda ne kadar sarsılacağımız, daha sonra koltukların kalitesi, kaplamaları, tutacaklar, klimalar... şeklinde devam ediyor.
Rotem ve Alstom'lar M2 de bariz şekilde kardeş, yani dış görünüşleri dikkat etmeyenler için birebir aynı, yani dış görünüşe odaklanmak hata olur.
Bu hat ile ilgili yapılması gereken tüm ihaleler böylece tamamlanmış oldu.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Çok aradım, internette CAF modelleri ile ilgli çok fotoğraf yok, hatta kendi sitesi bile bu konuda fakir.
Brüksel de kullanılanlardan 2 fotoğraf buldum;
Bence gayet güzel ama sanki eski bir model gibi geldi, S6000 ve S8000 modelleri daha yeni gibi, özellikle S6000 Alstom Başakşehir vagonlarına çok benziyor. O modeller ile ilgili aramaya devam ediyorum.
Brüksel de kullanılanlardan 2 fotoğraf buldum;
Bence gayet güzel ama sanki eski bir model gibi geldi, S6000 ve S8000 modelleri daha yeni gibi, özellikle S6000 Alstom Başakşehir vagonlarına çok benziyor. O modeller ile ilgili aramaya devam ediyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben bu araçları 2007 de görmüştüm ve yeni olduğunu söylemişlerdi firmanın Brüksel için ürettiği bir modeldi o dönemdi. Hatta Brüksel Toplu Taşıma başlığına bir iki resim koymuş olmam lazım.
Bence gayet konforlu bir sürüşü vardı fakat bu yan oturma tarzını beğenmediğim için iç tasarım hiç hoşuma gitmemişti bu tasarım bir tramvayda olabilir belki ama metro aracında bana çok abes geliyor.
Bence gayet konforlu bir sürüşü vardı fakat bu yan oturma tarzını beğenmediğim için iç tasarım hiç hoşuma gitmemişti bu tasarım bir tramvayda olabilir belki ama metro aracında bana çok abes geliyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Galiba Alstom ve Caf işbirliği ile de üretim yapıyormuş, Eğer böyle bir işe girişirlerse Alstom-K stock'ların CAF yazılıları gelebilir, ama eğer S8000 ler olursa daha da güzel.
Oturma düzeninde galiba İBB artık bu sistemi benimsedi, hem M2 de yeni Rotemler hem de Başakşehir hattında dizilim bu sistemde idi. Aslında daha fazla yolcu alacağını düşündükleri için böyle istiyor olabilirler ama bu şekli ile de daha fazla yolcu taşımaz, aynı sayıda taşır.
Oturma düzeninde galiba İBB artık bu sistemi benimsedi, hem M2 de yeni Rotemler hem de Başakşehir hattında dizilim bu sistemde idi. Aslında daha fazla yolcu alacağını düşündükleri için böyle istiyor olabilirler ama bu şekli ile de daha fazla yolcu taşımaz, aynı sayıda taşır.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Yan otuma işi ile herhalde en az ilgilenenler Maltepe'liler olacaktır, nasıl ki otobüslerde asla oturamıyorlarsa, metroda da aynı şey geçerli olacak, daha ziyade tutacakların rengi ile ilgileneceklerdir.
Şaka bir yana bu oturma işinde ayaktakiler ile oturanlar mecbren birbirine bakacak, bu sebeple, ayaktakilerinve oturanların ;
A: Kardeş çok oturdun be, kalk da az da ben oturayım
O: Halini görüyorum da benim yol çok daha, daha 8 istasyon gideceğim
A: O zaman benim şu dizüstünü taşıyıver
O: Dur ya yaşlı teyze bindi ona yer vereyim
A: Tüh ulan keşke daha yaşlı olsaydım(içinden)
diyalogları daha sık yaşanabilir.
İBB'den şu vagon modelini bir şekilde öğrenmeliyiz...
Şaka bir yana bu oturma işinde ayaktakiler ile oturanlar mecbren birbirine bakacak, bu sebeple, ayaktakilerinve oturanların ;
A: Kardeş çok oturdun be, kalk da az da ben oturayım
O: Halini görüyorum da benim yol çok daha, daha 8 istasyon gideceğim
A: O zaman benim şu dizüstünü taşıyıver
O: Dur ya yaşlı teyze bindi ona yer vereyim
A: Tüh ulan keşke daha yaşlı olsaydım(içinden)
diyalogları daha sık yaşanabilir.
İBB'den şu vagon modelini bir şekilde öğrenmeliyiz...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ama güzel esprichenginer yazdı:Yan otuma işi ile herhalde en az ilgilenenler Maltepe'liler olacaktır, nasıl ki otobüslerde asla oturamıyorlarsa, metroda da aynı şey geçerli olacak, daha ziyade tutacakların rengi ile ilgileneceklerdir.
Ben bundan çok daha kötü dialogların ve şikayetlerin gelişeceğini düşünüyorum hatta yazmıştım Başakşehir araçları başlığında galiba, bakalım göreceğiz bunu hazmetmek nasıl olacak.A: Kardeş çok oturdun be, kalk da az da ben oturayım
O: Halini görüyorum da benim yol çok daha, daha 8 istasyon gideceğim
A: O zaman benim şu dizüstünü taşıyıver
O: Dur ya yaşlı teyze bindi ona yer vereyim
A: Tüh ulan keşke daha yaşlı olsaydım(içinden)