ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Çrş, 2009 15:06

İBB M7 ve M3 ü metro ve hafif metro olarak ayırıyor ama bu ayrımı neye göre yapıyor bildiğimiz kadarı ile doğru olarak kapasite ile alakalı yani M3 4 lü dizilere M7 ise tam emin değilim 6 ya da 8 araçlık dizilere göre yapılıyor. Tabii bu işlem ile birlikte 2 hattın araçlarının katener sistemide birbirinden farklı M3 havai hat katenerli olduğunu alınan araçlardan biliyoruz, tabi araçlar elde patladı fakat yerlerine yine ABB ler ikame edileceği için proje revizyonu yok yani havai hat. M7 araçları ise pantografsız bu da demek oluyor ki 3. Ray.

Yani yine birbirlerinin hattına kendi başlarına giremeyecekler ve belki bir araca bağlı olarakta giremeyecekler gabari nedeni ile.

Üsküdar nasıl olacak bilmiyorum sormak lazım ama Kadıköy' ün rijit katener sistemi ile yapılacağı bilgisini almıştım fakat sormak lazım belki fikir değişikliği olmuştur, orada biliyorsunuz araç ihalesi de iptal edilmişti ve yeniden yapılacak belki de bu durum ile alakası vardır.

M3 ve M7 bizim mantıksal sıralamamamız, muhtemelen bizim doğrumuz olarakta kalacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Tem Çrş, 2009 15:16

Burada İncirli Aktarma Merkezinin nasıl olacağı önemli. M7 Bakırköy'e uzadığı zaman İncirli'den geçecek. M2'de Yenikapı'dan İncirli'ye uzadığında birbirlerinin rayına girerler mi bilemem? Sanırım girer. Konuşmalardan öyle anlamıştım. Ana omurga Hacıosman-İncirli-Başakşehir diyorlar. Başakşehir başta M3'ün devamı olarak LRT iken sonra apayrı bir hat olarak metroya çevrildi. Dolayısıyla M2 ve M7 ruh ikizi olması lazım diye düşünsem de yanılıyor olabilirim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Tem Çrş, 2009 16:37

Benim bildiğim Kadıköy 3 Cü ray oluyor, katener yok o değişti .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Çrş, 2009 16:39

Tamam ama 3.ray yerden mi yoksa tavandan mı? Tavandan ise ismi Rijit Katener.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Tem Çrş, 2009 16:45

yerden olacak aynı M2 gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Çrş, 2009 17:30

Neden her hat için kendisine hass bir palavra yapıyorlar da tüm kente bir sistem getiremiyorlar?!

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 03 Tem Cum, 2009 17:16

Şimdi gördüğüm bir yazıda Kadıköy metrosunun rijit katener sistemi olacağı yazıyor ...resmen afalladım bu nereden çıktı yahu bu rijit katener hakkında biraz bilgi lazım nasıl birşey bu.
M1 katener
M2 ÜÇÜNCÜ RAY
Kadıköy rijit katener
çorba gittikçe karışıyor vede tadı artık kaçıyor , bu ne yahu
resmen savurganlık :evil:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Tem Cum, 2009 17:39

Herkes işte minibüsünü alıp, hattını işleyip, işletiyor. Gibi. Felâket. Ya da biz görecek kadar zekî değiliz, bilmem, belki 2073 senesinde muazzam ileribakışlı bir proje yapıldığını göreceğiz, tüm teksistemliler çökecek, tek İstanbul binbirmetro masalı kalacak.

Sormalı. Ben bir şey hazırladım, Esat işleyecek, sonra görüşürüz ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Cum, 2009 21:23

kemal yazdı:Şimdi gördüğüm bir yazıda Kadıköy metrosunun rijit katener sistemi olacağı yazıyor ...resmen afalladım bu nereden çıktı yahu bu rijit katener hakkında biraz bilgi lazım nasıl birşey bu.
M1 katener
M2 ÜÇÜNCÜ RAY
Kadıköy rijit katener
çorba gittikçe karışıyor vede tadı artık kaçıyor , bu ne yahu
resmen savurganlık :evil:
:) Eee ben dedim ama Rijit Katener diye, :) belki proje değişmiştir ama zaten projenin değişmiş hali Rijit Katener idi. Rijit Katener in kelime anlamı için bir şey diyemeyeceğim bir makale var onu edinebilirsem yayınlarım, bu katener sistemi tünel hatlarda kullanılabiliyor, 3.ray ın yerde değil tavanda asılı olarak yapılması diyebiliriz, tabi bu sadece fiziki farklılık sanırım başka bir takım üstünlükleri var 3.ray a göre, ama kısıtları da var. Burada neden bu sistemin tercih edildiği ile ilgili bir takım bilgilerim var ama kayıt dışı :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Tem Cmt, 2009 20:54

Mahmutbey İstasyonu inşaatının tamamlanma oranı % 30'larda. En az 6 aylık kaba inşaat işi var. İncesini düşünemiyorum bile. Sona kaldı bu istasyon. En geriden giden yer burası. İSTOÇ kaba inşaatı bitti incesi yapılıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2010 açılış hedefi ve Kayabaşı

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Tem Prş, 2009 16:13

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17512

Bugün satışına başladığımız Metrokent Konutları’nın inşa edileceği Başakşehir, 4 ayrı istasyondan bağlantılı modern bir metro hattına kavuşuyor. İnşallah 2010 yılı içerisinde devreye alacağımız bu metroyla, Metrokent’te konut sahibi olacak vatandaşlarımız İstanbul’un herhangi bir noktasına rahatlıkla gidebilecek.”

“Biz yüzeyden yerin 30-40 metre altındaki bu hummalı çalışmaları göremiyoruz. Ama İstanbul’da 54 kilometre metro inşaatı hızla devam ediyor. İstanbul’da yaşamı kolaylaştırmanın yolunun metrodan geçtiğini bildiğimiz için çalışma yoğunluğumuzu raylı sisteme göre ayarladık. Yani İstanbul’da ulaşımla ilgili çalışmalarımızı asla durdurmadık. Metro istasyonlarımız adım adım İstanbulluların hizmetine girecek. Sadece 2010 yılında hizmete alacağımız Bağcılar-Kirazlı-İkitelli-Olimpiyat Köyü-Başakşehir Metrosu’nun bize maliyeti 1 milyar 136 milyon dolar. Bugün nüfus, kent hareketliliği ve araç sayısı geçmişe oranla çok ciddi artmasına rağmen, trafikte geçmişteki sıkıntılar yaşanmıyor ve geçmişte olduğu gibi tek çift plaka uygulamasından bahsedilmiyor. Öte yandan, Başakşehir’deki yeni yaşam alanlarını da ulaşım akslarına paralel olarak planlıyoruz. TOKİ ile birlikte Kayabaşı bölgesinde yapacağımız konutlara da metroyu ulaştırmayı programa aldık.”


Başakşehir son istasyon ve giriş çıkışları bu şekilde:


Resim

Metro ve çevresi:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Tem Cmt, 2009 16:29

Olimpiyatköy'den daha batıya Bahçeşehir'e doğru uzatılması fikri ile ilgili bir harita buldum. Ne kadar gerçektir bilemiyorum ama İBB böyle bir proje yaptığına göre doğru göz,küyor. Tutarlı bir harita.

Resim


ISPARTAKULE TREN İSTASYONUNA BAĞLANMASI:


Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön