ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB M7 ve M3 ü metro ve hafif metro olarak ayırıyor ama bu ayrımı neye göre yapıyor bildiğimiz kadarı ile doğru olarak kapasite ile alakalı yani M3 4 lü dizilere M7 ise tam emin değilim 6 ya da 8 araçlık dizilere göre yapılıyor. Tabii bu işlem ile birlikte 2 hattın araçlarının katener sistemide birbirinden farklı M3 havai hat katenerli olduğunu alınan araçlardan biliyoruz, tabi araçlar elde patladı fakat yerlerine yine ABB ler ikame edileceği için proje revizyonu yok yani havai hat. M7 araçları ise pantografsız bu da demek oluyor ki 3. Ray.
Yani yine birbirlerinin hattına kendi başlarına giremeyecekler ve belki bir araca bağlı olarakta giremeyecekler gabari nedeni ile.
Üsküdar nasıl olacak bilmiyorum sormak lazım ama Kadıköy' ün rijit katener sistemi ile yapılacağı bilgisini almıştım fakat sormak lazım belki fikir değişikliği olmuştur, orada biliyorsunuz araç ihalesi de iptal edilmişti ve yeniden yapılacak belki de bu durum ile alakası vardır.
M3 ve M7 bizim mantıksal sıralamamamız, muhtemelen bizim doğrumuz olarakta kalacaktır.
Yani yine birbirlerinin hattına kendi başlarına giremeyecekler ve belki bir araca bağlı olarakta giremeyecekler gabari nedeni ile.
Üsküdar nasıl olacak bilmiyorum sormak lazım ama Kadıköy' ün rijit katener sistemi ile yapılacağı bilgisini almıştım fakat sormak lazım belki fikir değişikliği olmuştur, orada biliyorsunuz araç ihalesi de iptal edilmişti ve yeniden yapılacak belki de bu durum ile alakası vardır.
M3 ve M7 bizim mantıksal sıralamamamız, muhtemelen bizim doğrumuz olarakta kalacaktır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Burada İncirli Aktarma Merkezinin nasıl olacağı önemli. M7 Bakırköy'e uzadığı zaman İncirli'den geçecek. M2'de Yenikapı'dan İncirli'ye uzadığında birbirlerinin rayına girerler mi bilemem? Sanırım girer. Konuşmalardan öyle anlamıştım. Ana omurga Hacıosman-İncirli-Başakşehir diyorlar. Başakşehir başta M3'ün devamı olarak LRT iken sonra apayrı bir hat olarak metroya çevrildi. Dolayısıyla M2 ve M7 ruh ikizi olması lazım diye düşünsem de yanılıyor olabilirim.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1610
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Şimdi gördüğüm bir yazıda Kadıköy metrosunun rijit katener sistemi olacağı yazıyor ...resmen afalladım bu nereden çıktı yahu bu rijit katener hakkında biraz bilgi lazım nasıl birşey bu.
M1 katener
M2 ÜÇÜNCÜ RAY
Kadıköy rijit katener
çorba gittikçe karışıyor vede tadı artık kaçıyor , bu ne yahu
resmen savurganlık
M1 katener
M2 ÜÇÜNCÜ RAY
Kadıköy rijit katener
çorba gittikçe karışıyor vede tadı artık kaçıyor , bu ne yahu
resmen savurganlık

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Herkes işte minibüsünü alıp, hattını işleyip, işletiyor. Gibi. Felâket. Ya da biz görecek kadar zekî değiliz, bilmem, belki 2073 senesinde muazzam ileribakışlı bir proje yapıldığını göreceğiz, tüm teksistemliler çökecek, tek İstanbul binbirmetro masalı kalacak.
Sormalı. Ben bir şey hazırladım, Esat işleyecek, sonra görüşürüz ...
B. Alabay
Sormalı. Ben bir şey hazırladım, Esat işleyecek, sonra görüşürüz ...
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
kemal yazdı:Şimdi gördüğüm bir yazıda Kadıköy metrosunun rijit katener sistemi olacağı yazıyor ...resmen afalladım bu nereden çıktı yahu bu rijit katener hakkında biraz bilgi lazım nasıl birşey bu.
M1 katener
M2 ÜÇÜNCÜ RAY
Kadıköy rijit katener
çorba gittikçe karışıyor vede tadı artık kaçıyor , bu ne yahu
resmen savurganlık



-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2010 açılış hedefi ve Kayabaşı
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17512
Bugün satışına başladığımız Metrokent Konutları’nın inşa edileceği Başakşehir, 4 ayrı istasyondan bağlantılı modern bir metro hattına kavuşuyor. İnşallah 2010 yılı içerisinde devreye alacağımız bu metroyla, Metrokent’te konut sahibi olacak vatandaşlarımız İstanbul’un herhangi bir noktasına rahatlıkla gidebilecek.”
“Biz yüzeyden yerin 30-40 metre altındaki bu hummalı çalışmaları göremiyoruz. Ama İstanbul’da 54 kilometre metro inşaatı hızla devam ediyor. İstanbul’da yaşamı kolaylaştırmanın yolunun metrodan geçtiğini bildiğimiz için çalışma yoğunluğumuzu raylı sisteme göre ayarladık. Yani İstanbul’da ulaşımla ilgili çalışmalarımızı asla durdurmadık. Metro istasyonlarımız adım adım İstanbulluların hizmetine girecek. Sadece 2010 yılında hizmete alacağımız Bağcılar-Kirazlı-İkitelli-Olimpiyat Köyü-Başakşehir Metrosu’nun bize maliyeti 1 milyar 136 milyon dolar. Bugün nüfus, kent hareketliliği ve araç sayısı geçmişe oranla çok ciddi artmasına rağmen, trafikte geçmişteki sıkıntılar yaşanmıyor ve geçmişte olduğu gibi tek çift plaka uygulamasından bahsedilmiyor. Öte yandan, Başakşehir’deki yeni yaşam alanlarını da ulaşım akslarına paralel olarak planlıyoruz. TOKİ ile birlikte Kayabaşı bölgesinde yapacağımız konutlara da metroyu ulaştırmayı programa aldık.”
Başakşehir son istasyon ve giriş çıkışları bu şekilde:

Metro ve çevresi:

Bugün satışına başladığımız Metrokent Konutları’nın inşa edileceği Başakşehir, 4 ayrı istasyondan bağlantılı modern bir metro hattına kavuşuyor. İnşallah 2010 yılı içerisinde devreye alacağımız bu metroyla, Metrokent’te konut sahibi olacak vatandaşlarımız İstanbul’un herhangi bir noktasına rahatlıkla gidebilecek.”
“Biz yüzeyden yerin 30-40 metre altındaki bu hummalı çalışmaları göremiyoruz. Ama İstanbul’da 54 kilometre metro inşaatı hızla devam ediyor. İstanbul’da yaşamı kolaylaştırmanın yolunun metrodan geçtiğini bildiğimiz için çalışma yoğunluğumuzu raylı sisteme göre ayarladık. Yani İstanbul’da ulaşımla ilgili çalışmalarımızı asla durdurmadık. Metro istasyonlarımız adım adım İstanbulluların hizmetine girecek. Sadece 2010 yılında hizmete alacağımız Bağcılar-Kirazlı-İkitelli-Olimpiyat Köyü-Başakşehir Metrosu’nun bize maliyeti 1 milyar 136 milyon dolar. Bugün nüfus, kent hareketliliği ve araç sayısı geçmişe oranla çok ciddi artmasına rağmen, trafikte geçmişteki sıkıntılar yaşanmıyor ve geçmişte olduğu gibi tek çift plaka uygulamasından bahsedilmiyor. Öte yandan, Başakşehir’deki yeni yaşam alanlarını da ulaşım akslarına paralel olarak planlıyoruz. TOKİ ile birlikte Kayabaşı bölgesinde yapacağımız konutlara da metroyu ulaştırmayı programa aldık.”
Başakşehir son istasyon ve giriş çıkışları bu şekilde:

Metro ve çevresi:

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38