ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 22:50

Esat yazdı:Eh bizim Kadıköy-Kozyatağı 2009 sonunda işletilebilir tezimiz şu hali ile çürümüş oldu galiba.
Kseinlikle çürüdü. İhaleyi yapıp araçların imal edilmesi ve 1 senede teslim edilmesi zor.

Metrobüs lobisi mi girdi devreye. Bazı İETT'ciler Harem-Tuzla Metrobüs Hattı yapmak istiyorlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Pzr, 2008 23:02

Boşveriiin yaaa, Berlin Pyönyang'a bile eski metro sattı, o kadar vasıtaları var garajda, garanti İstanbul'a da bir şeyler satar. Doğru dürüst metromuz olur (bir ilk?) :lol:

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 23:11

Öff Başar amma yaptın ha! Yani yeni bir sistem kuruyorsun 2010 yılında açacaksın ve 40 yıllık trenlerimi çalıştıracaksın ekonomik ömrünü tamamlamış araçlar, eski araç çalıştırmaya çok karşı değilim ama kalkıpta metro yapıp ikinci el araç ile açmak kadar komik bir şey olamaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Kas Pzt, 2008 00:38

2010'dan önce açılamaz burası.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 09:58

Ya affedersin ama Esat, n'apalım? Tünel kazıp da metro ihalesini beceremezsek, öyle olur işte. Bir de ömrünü bitirseler bile, sen onları bir gör de ... 40 yıllık vagon satmazlar, olsa olsa 20 yıllık, en fazla! Herhâlde daha çok 10 yıllık. Yanılma.

Bahsi geçen (eski) araçlar:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Berli ... _A3L71.jpg

Pyöngyang'a satılmışları:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:MetroPyongyang.jpg

Bu ise aşağı yukarı 80 senelik bir tren :-)
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:U-Bah ... yp_BII.jpg

En yenilerinden, ama bunları satmazlar henüz:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:1019_ ... .10.07.jpg

Park alanında bir kaç tür, hadi seç ... LOL:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:U-Bah ... sfelde.JPG

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 12:53

valla hiç resimlerine bakmama gerek yok! Almanya neden satıyor bunları? Bunları almak atıyorum tanesine 150.000 euro vermek ile iş bitmiyor, onun içindeki vandal izlerini yok etmek içinde bir 100.000 harcanıyor, tam ağır bakım, zemin kaplamasından dış boyasına kadar yenileniyor, bunlar? Yani akı bokunu geçiyor derler ya aynen öyle.

Dolayısı ile bu bakım masrafı ile dahi ömrünü 10 yıl uzatabildiğin bir aracın ekonomikliği tartışılır, bizim yolcu yoğunluğumuz çok fazla bu da bu süreyi azaltan bir etken, 10 yıl sonra yenisini zaten alacaksam neden bu masrafı yapayım, bu ekonomik ortamda hammadde sıkıntıları varken tüm dünyada raylı sistem araç fiyatları 3 senede nerede ise 100% artmışken gelecek 10 yılın hesaplamasını kim yapabilir, bu şartlarda en doğrusu verilecek hizmetin kalitesine paralel, yapılabilecek en iyi pazarlık ile en iyi aracı almaktır, İstanbul araç alımında belkide şu anda dünyada lider ama Türklerin pazarlık anlayışı peygamber usulü gavur bunu yemiyor, bastıracaksın gerekirse filo satın alma ihalesi yapacaksın, bune ya M3 e ordan alalım T4 e burdan alalım M6 ya burdan alalım, yap bir kere ihaleni bağla herifin fabrikasını kendine çatır çatır pazarlık et, hem ucuza al hemde hani şu "metro istasyonları kenti yansıtacak" safsatasını hayata geçir kimliği olan bir şehir ol, insanlar "İstanbul Metrosu Treni" desinler ama ne bileyim ben yine nefessiz boşa konuştum, ömrümden gidiyor be.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 20:04

Bi dakka, Almanya bunları satıyor demedim! Berlin satmışTI. ŞImdi biz gidip dileneceğiz ... :lol:
Satış sebebi ama meselâ şu: Berlin'de işlemesini istedikleri araçlar bizde elli sene sonra düşlere girer de ondan. Yani alacağımız ucuz Kore marka tren yerine kaliteli hurda (haha) alalım diyorum. Bir de ... Köln araçlarında vandalizm izleri mi vardı, hayrola? Hiç Alman işine benzemez ... ama bilmem yani. Afganistan'a kaç yüz tane polis aracı hediye (!) ettiler, gıcır gıcır, yeni, VW marka ... ee? N'oldu? Hiç sorma, nasıl kullanıyorlar, filmini gördüm. Vaah vah!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 20:41

Köln araçlarında vandalizm izlerini mi sordun Başar? Onu senin şu Gothik arkadaşlarına sor istersen, vallahi bir içine etmedikleri kalmıştı Vandalın kralı imiş orda yaşayanlar, ne kadar uğraşıldı o araçlar adam edilmek için ve biliyormusun en temizleri seçilerek alındı, ya lütfen sen alışmışsın kanıksamışsın, senin için o araçlar bal dök yala ama maalesef öyle değil ve olmasını da biz İstanbullular istemeyiz :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 23:21

Gothikler değil, "migrasyon arka plânlı" hiphophapçı piç kurularımız bunları böyle yapıyor! :|
Sen ne sandın? Ve korkarım, bu da artık "küreselleşmiş" bir büyükşehir alâkası ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Cmt, 2009 17:26

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5550

Tuzla-Sabiha Gökçen Havaalanı Projesi var. Bu hattın devamı olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Cmt, 2009 20:06

Proje mroje yapacaklarına, var olanı doğru dürüst yapsınlar. Veya daha iyisi, herhangi bir şey doğru dürüst var olsun. Meselâ T4 aklımda da ...
Ne Kadıköy'den bir metro işliyor, ne Üsküdar'dan; bana ne Tatvan'a proje mi var diye :x

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

M6 Hattı 2. Etap (Kozyatağı-Pendik) İn&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Cmt, 2009 22:21

Kadıköy-Kartal Metro hattının Kozyatağı'ndansonraki bu kısımda işler başladı. E5 üzerinde bir çok yerde şantiye açılmış durumda. Şantiyelerde şaft açma çalışmaları başladı. Hatta derinlere inildi. Kartal-Pendik arasında da zemin etüdü çalışmaları var. Hat mutlaka PENDİK sonlu olacak. Bir ihtimal Tuzlayada giebilir. Ama Sabiha Gökçen Havaalanı'na bağlantısı mutlaka olacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön