Mesaj
gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 12:53
valla hiç resimlerine bakmama gerek yok! Almanya neden satıyor bunları? Bunları almak atıyorum tanesine 150.000 euro vermek ile iş bitmiyor, onun içindeki vandal izlerini yok etmek içinde bir 100.000 harcanıyor, tam ağır bakım, zemin kaplamasından dış boyasına kadar yenileniyor, bunlar? Yani akı bokunu geçiyor derler ya aynen öyle.
Dolayısı ile bu bakım masrafı ile dahi ömrünü 10 yıl uzatabildiğin bir aracın ekonomikliği tartışılır, bizim yolcu yoğunluğumuz çok fazla bu da bu süreyi azaltan bir etken, 10 yıl sonra yenisini zaten alacaksam neden bu masrafı yapayım, bu ekonomik ortamda hammadde sıkıntıları varken tüm dünyada raylı sistem araç fiyatları 3 senede nerede ise 100% artmışken gelecek 10 yılın hesaplamasını kim yapabilir, bu şartlarda en doğrusu verilecek hizmetin kalitesine paralel, yapılabilecek en iyi pazarlık ile en iyi aracı almaktır, İstanbul araç alımında belkide şu anda dünyada lider ama Türklerin pazarlık anlayışı peygamber usulü gavur bunu yemiyor, bastıracaksın gerekirse filo satın alma ihalesi yapacaksın, bune ya M3 e ordan alalım T4 e burdan alalım M6 ya burdan alalım, yap bir kere ihaleni bağla herifin fabrikasını kendine çatır çatır pazarlık et, hem ucuza al hemde hani şu "metro istasyonları kenti yansıtacak" safsatasını hayata geçir kimliği olan bir şehir ol, insanlar "İstanbul Metrosu Treni" desinler ama ne bileyim ben yine nefessiz boşa konuştum, ömrümden gidiyor be.