ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Çrş, 2009 21:01

Aynen dediğin gibi olacak. T4'teki araçlar buraya nakledilecek. Tam bir İETT işi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Şub Prş, 2009 14:10

Bakin, gördünüz mü, ne bicim salak salak "o hattin araci, bu hattin araci" diye kekeliyoruz :evil: Iste sebep, manyak gibi, neredeyse her metro istasyonu icin özel bir arac tasarlanmasi (bir yerlerden ayarlanmasi ....). Halbuki, firt, pirt, osurik ile vakit kaybetmeden tek bir Istanbul Metrosu yeksistem ile bütün bunlar hic olmazdi.

Esat, sen basliyorsun Duisburg ile ... oho, o Duis nasil okunur, biliyor musun? Düüs ... egri degil.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Prş, 2009 14:18

Valla ben bir pazar arabasına 10€ vermek için 15 dakika bakıyorum, koca metro aracının nasıl satın alındığı muallak. Metro aracı olarak yeterliliğini bilemem, evet yolcu kapasitesi, konfor, eyvallah. Ama hep diyorum ya klimadan önce sorgulamamız gereken başka kriterler var. Bizim millete kapı üstüne ışıklı pano bir de klima verdin mi tamam, süper süper diye gezer ortada.

Umarım bir gün bu işin böl parçala ile olmayacağı anlaşılır, kaba inşaat bir firma, elektromekaniği böl ikiye, biri rayla yazılım yapsın öbürü araç getirsin, iyi de kardeşim o adamın aracı o yazılıma uyacak mı? Ahhh ahhhh içi de dışıda beni yakıyor anlatamıyorum. Otomobil değil ki al koy yola gitsin.

Sonra sürpriz yumurta çıkıyor, verelim çocuklara eğlensiler :) gitsin T4 e, orda da bir sürü sorun yaşandı ve hala yaşanıyor, belki aşılamayacak sorunlar değil ama işi uzatıyor, belki maliyeti arttırıyor ne gerek var böyle işlere.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Şub Prş, 2009 17:19

Bir Hollandalı amca bizim her hatta başka araç çalıştığını anlamış ve hayretler içinde kalmıştı... Adamcağız eğriltti haritayı büktü haritayı oraya baktı buraya baktı bu çorbanın içinde kaybolup gitti ...Dünyada bu kadar karışık bir çorba hiçbir yerde yok. Bunların parası demek ki çok, kirli çıkın hesabı :!: savur babam savur........

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Şub Cum, 2009 14:55

Esenler Metro İstasyonu ile tünel giriş ağzına doğru istinatlı yarma alanında zeminde beton atılmış aam ray döşeme yok henüz.

http://tkm.ibb.gov.tr/yolDurumu/KameraAvrupaGuney.aspx#

En sağdaki ray hattında raylar daha önceden döşenmişmiydi? Yoksa zaten varmıydı* Karıştırdım şimdi.Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 00:48


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzr, 2009 01:34

Bak ben buna cevap yazacaktım unutmuşum, o bahsettiğin en sağdaki raylar en az 15 yıldır oradadır, 11 yıldır olduğunu ben biliyorum :)

Orası önceden atölye sahasına giriş için kullanılan manevra yollarından birisi idi, asıl yapılış amacı hattın Bağcılar (Yüzyıl) istikameti içindi ama proje değişince makas bölgesinden atölye sahasına giriş çıkış için özellikle bakım ekipleri tarafından kullanılmakta idi, tam hatırlayamadım ama 163 nolu makas çıkışı diyorduk galba oraya?

Geçenlerde İstanbul Ulaşımdan aldığım bir bilgide burada yeni bir viyadük yapılması ile ilgili bir takım bilgilerin olduğu ama sağlıklı olmadığı belirtilmişti, daha sonra bu inşaat ile ilgili -belkide senin yapıştırdığın bir yazıda- burada Esenler - Otogar arası tek ray işletmeden söz ediyordu, bunu daha önce sen olabilir mi diye sormuştun, bende olabilir ama neden olmamalı diye bir şeyler yazmıştım hatırlarsan.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 14:14

Viyadük-Esenler arası tek ray hattı olacağını proje şirketi EMAY'ın sitesinden alıntılamıştım. Dalan zamanında yapılırken hat E-6'ya Atışalanı üzerine devam edecek şekilde olduğu için viyadük doğru idi. Şimdi değiştirdiler. Bu durumda E-6'nın hakkı yenmiş olmuyor mu? Kul hakkı valla :)

GEÇEN SENE İLE BU SENE ARASINDA KOCAMAN BİR FARK VAR:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Çrş, 2009 20:00

Esenler Yeni İstasyonu çelik konstrüksiyonlu çatı sistemi ile yapılıyor. Böyle bir istasyon tipi İstanbul'da başka yok sanırım. Alanında tek.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5556

Alıntı: Atatürk Olimpiyat Stadı-Bağcılar-Esenler hattı kısa sürede kademeli olarak hizmete alınacak.
En son Mehmet Kasım tarafından 18 Mar Çrş, 2009 22:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 21:28

Israrla Olimpiyat Stadı - Otogar, nasıl olacak anlayamadık bir türlü, asansör sistemimi var? ya da ne bileyim Kirazlı' da Otogar' dan gelen hat birden bire kot farkını aşarak diğer hatta "düşecek" (Azerice düşmek inmek :D) ordan makinist diğer başa geçip mi sürecek? Böyle bir şeyin mümkün olmadığını resimlere ve bölgeyi inceleyen muhabirimize dayanarak tahmin ediyoruz (Muhabir = Mehmet Kasım) Ne olcak benim kafam basmıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Çrş, 2009 22:17

Bütün işi aynı taahhüt şirketi yaptığı için projeye tümden isim veriyorlar. O yüzden böyle karmaşa oluyor. Kademeli açılış şu olsa gerek. Bence tabi;

1. Kademe: Otogar-Kirazlı (tünel tamam ray döşeme yapılıyor)

2. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy (tünel tamam)

3. Kademe: Başakşehir 4-İkitelli Güney Sanayi (tünel tamam)

4. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Kirazlı (tünel kazılıyor)

İnşaat süreçlerini düşünerek böyle bir sıralama koydum.
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Mar Cum, 2009 22:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 22:26

Mantıklı sadece 2 ve 3 yer değiştirebilir, bence Olimpiyat stadı istikametini açmanın faydası ilk etapta sıfıra eş değerdir, çünkü hattın diğer ucu şu anda bir yere gitmiyor ki :) yani Kirazlı bağlantısı ve dolaylı olarak Otogar Aksaray istikameti en son açılacak, o zaman Olimpiyat Stadını niye açıyorsun, ama Başakşehir istikametini İSTOÇ tan itibaren açabilirsen işte o zaman işe yarar, bazı otobüsleri burada kesersin Başakşehir ve özellikle o sanayi bölgesinin yolcusunu metro ile taşırsın, malzeme almadan sadece firmalara gidecek özel araçlı yolcular içinde bir otopark ile P+D yaparsın olur biter.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön