ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bakin, gördünüz mü, ne bicim salak salak "o hattin araci, bu hattin araci" diye kekeliyoruz
Iste sebep, manyak gibi, neredeyse her metro istasyonu icin özel bir arac tasarlanmasi (bir yerlerden ayarlanmasi ....). Halbuki, firt, pirt, osurik ile vakit kaybetmeden tek bir Istanbul Metrosu yeksistem ile bütün bunlar hic olmazdi.
Esat, sen basliyorsun Duisburg ile ... oho, o Duis nasil okunur, biliyor musun? Düüs ... egri degil.
B.

Esat, sen basliyorsun Duisburg ile ... oho, o Duis nasil okunur, biliyor musun? Düüs ... egri degil.
B.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla ben bir pazar arabasına 10€ vermek için 15 dakika bakıyorum, koca metro aracının nasıl satın alındığı muallak. Metro aracı olarak yeterliliğini bilemem, evet yolcu kapasitesi, konfor, eyvallah. Ama hep diyorum ya klimadan önce sorgulamamız gereken başka kriterler var. Bizim millete kapı üstüne ışıklı pano bir de klima verdin mi tamam, süper süper diye gezer ortada.
Umarım bir gün bu işin böl parçala ile olmayacağı anlaşılır, kaba inşaat bir firma, elektromekaniği böl ikiye, biri rayla yazılım yapsın öbürü araç getirsin, iyi de kardeşim o adamın aracı o yazılıma uyacak mı? Ahhh ahhhh içi de dışıda beni yakıyor anlatamıyorum. Otomobil değil ki al koy yola gitsin.
Sonra sürpriz yumurta çıkıyor, verelim çocuklara eğlensiler
gitsin T4 e, orda da bir sürü sorun yaşandı ve hala yaşanıyor, belki aşılamayacak sorunlar değil ama işi uzatıyor, belki maliyeti arttırıyor ne gerek var böyle işlere.
Umarım bir gün bu işin böl parçala ile olmayacağı anlaşılır, kaba inşaat bir firma, elektromekaniği böl ikiye, biri rayla yazılım yapsın öbürü araç getirsin, iyi de kardeşim o adamın aracı o yazılıma uyacak mı? Ahhh ahhhh içi de dışıda beni yakıyor anlatamıyorum. Otomobil değil ki al koy yola gitsin.
Sonra sürpriz yumurta çıkıyor, verelim çocuklara eğlensiler

-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1610
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bir Hollandalı amca bizim her hatta başka araç çalıştığını anlamış ve hayretler içinde kalmıştı... Adamcağız eğriltti haritayı büktü haritayı oraya baktı buraya baktı bu çorbanın içinde kaybolup gitti ...Dünyada bu kadar karışık bir çorba hiçbir yerde yok. Bunların parası demek ki çok, kirli çıkın hesabı
savur babam savur........

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esenler Metro İstasyonu ile tünel giriş ağzına doğru istinatlı yarma alanında zeminde beton atılmış aam ray döşeme yok henüz.
http://tkm.ibb.gov.tr/yolDurumu/KameraAvrupaGuney.aspx#
En sağdaki ray hattında raylar daha önceden döşenmişmiydi? Yoksa zaten varmıydı* Karıştırdım şimdi.
http://tkm.ibb.gov.tr/yolDurumu/KameraAvrupaGuney.aspx#
En sağdaki ray hattında raylar daha önceden döşenmişmiydi? Yoksa zaten varmıydı* Karıştırdım şimdi.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bak ben buna cevap yazacaktım unutmuşum, o bahsettiğin en sağdaki raylar en az 15 yıldır oradadır, 11 yıldır olduğunu ben biliyorum 
Orası önceden atölye sahasına giriş için kullanılan manevra yollarından birisi idi, asıl yapılış amacı hattın Bağcılar (Yüzyıl) istikameti içindi ama proje değişince makas bölgesinden atölye sahasına giriş çıkış için özellikle bakım ekipleri tarafından kullanılmakta idi, tam hatırlayamadım ama 163 nolu makas çıkışı diyorduk galba oraya?
Geçenlerde İstanbul Ulaşımdan aldığım bir bilgide burada yeni bir viyadük yapılması ile ilgili bir takım bilgilerin olduğu ama sağlıklı olmadığı belirtilmişti, daha sonra bu inşaat ile ilgili -belkide senin yapıştırdığın bir yazıda- burada Esenler - Otogar arası tek ray işletmeden söz ediyordu, bunu daha önce sen olabilir mi diye sormuştun, bende olabilir ama neden olmamalı diye bir şeyler yazmıştım hatırlarsan.

Orası önceden atölye sahasına giriş için kullanılan manevra yollarından birisi idi, asıl yapılış amacı hattın Bağcılar (Yüzyıl) istikameti içindi ama proje değişince makas bölgesinden atölye sahasına giriş çıkış için özellikle bakım ekipleri tarafından kullanılmakta idi, tam hatırlayamadım ama 163 nolu makas çıkışı diyorduk galba oraya?
Geçenlerde İstanbul Ulaşımdan aldığım bir bilgide burada yeni bir viyadük yapılması ile ilgili bir takım bilgilerin olduğu ama sağlıklı olmadığı belirtilmişti, daha sonra bu inşaat ile ilgili -belkide senin yapıştırdığın bir yazıda- burada Esenler - Otogar arası tek ray işletmeden söz ediyordu, bunu daha önce sen olabilir mi diye sormuştun, bende olabilir ama neden olmamalı diye bir şeyler yazmıştım hatırlarsan.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Viyadük-Esenler arası tek ray hattı olacağını proje şirketi EMAY'ın sitesinden alıntılamıştım. Dalan zamanında yapılırken hat E-6'ya Atışalanı üzerine devam edecek şekilde olduğu için viyadük doğru idi. Şimdi değiştirdiler. Bu durumda E-6'nın hakkı yenmiş olmuyor mu? Kul hakkı valla 
GEÇEN SENE İLE BU SENE ARASINDA KOCAMAN BİR FARK VAR:


GEÇEN SENE İLE BU SENE ARASINDA KOCAMAN BİR FARK VAR:

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esenler Yeni İstasyonu çelik konstrüksiyonlu çatı sistemi ile yapılıyor. Böyle bir istasyon tipi İstanbul'da başka yok sanırım. Alanında tek.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5556
Alıntı: Atatürk Olimpiyat Stadı-Bağcılar-Esenler hattı kısa sürede kademeli olarak hizmete alınacak.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5556
Alıntı: Atatürk Olimpiyat Stadı-Bağcılar-Esenler hattı kısa sürede kademeli olarak hizmete alınacak.
En son Mehmet Kasım tarafından 18 Mar Çrş, 2009 22:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Israrla Olimpiyat Stadı - Otogar, nasıl olacak anlayamadık bir türlü, asansör sistemimi var? ya da ne bileyim Kirazlı' da Otogar' dan gelen hat birden bire kot farkını aşarak diğer hatta "düşecek" (Azerice düşmek inmek
) ordan makinist diğer başa geçip mi sürecek? Böyle bir şeyin mümkün olmadığını resimlere ve bölgeyi inceleyen muhabirimize dayanarak tahmin ediyoruz (Muhabir = Mehmet Kasım) Ne olcak benim kafam basmıyor.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bütün işi aynı taahhüt şirketi yaptığı için projeye tümden isim veriyorlar. O yüzden böyle karmaşa oluyor. Kademeli açılış şu olsa gerek. Bence tabi;
1. Kademe: Otogar-Kirazlı (tünel tamam ray döşeme yapılıyor)
2. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy (tünel tamam)
3. Kademe: Başakşehir 4-İkitelli Güney Sanayi (tünel tamam)
4. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Kirazlı (tünel kazılıyor)
İnşaat süreçlerini düşünerek böyle bir sıralama koydum.
1. Kademe: Otogar-Kirazlı (tünel tamam ray döşeme yapılıyor)
2. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy (tünel tamam)
3. Kademe: Başakşehir 4-İkitelli Güney Sanayi (tünel tamam)
4. Kademe: İkitelli Güney Sanayi-Kirazlı (tünel kazılıyor)
İnşaat süreçlerini düşünerek böyle bir sıralama koydum.
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Mar Cum, 2009 22:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mantıklı sadece 2 ve 3 yer değiştirebilir, bence Olimpiyat stadı istikametini açmanın faydası ilk etapta sıfıra eş değerdir, çünkü hattın diğer ucu şu anda bir yere gitmiyor ki
yani Kirazlı bağlantısı ve dolaylı olarak Otogar Aksaray istikameti en son açılacak, o zaman Olimpiyat Stadını niye açıyorsun, ama Başakşehir istikametini İSTOÇ tan itibaren açabilirsen işte o zaman işe yarar, bazı otobüsleri burada kesersin Başakşehir ve özellikle o sanayi bölgesinin yolcusunu metro ile taşırsın, malzeme almadan sadece firmalara gidecek özel araçlı yolcular içinde bir otopark ile P+D yaparsın olur biter.
