üstteki mesajımdan ve son zamanda aldığım bazı bilgilerden yola çıkarak T4 Sultançiftliği-Topkapı hattı ile T1 Zeytinburnu-Kabataş hatlarının birleşimi için bir öneri sunuyorum, bu öneri ile T4 hattınında son durağı Zeytinburnu olmaktadır.
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 1: Bu çizim bize T4 - T1 bağlantı noktasını göstermektedir. T4 hattı Fetihkapı geçişinde olduğu gibi burada da tünelin üzerinden geçerek, kapalı minibüs durakları önünden yine Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmış olan geçici park alanındaki yolları kullanarak devam etmektedir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu çizgi : mevcut t4 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - krem rengi alan T4 peron alanı - gri alan T1 peron alanını temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 2: Park alanındaki yollar vasıtası ile Topkapı EML önünde T1 ile birleşmektedir. Bu birleşimde Zeytinburnu yönüne gidiş için yine mevcut cep hattı kullanılacaktır, Zeytinburnu' dan geliş istikametinde ise T1 ve T4 araçları Cevizlibağ duraktan sonra yolu ortak kullanacaklardır, T1 in Zeytinburnu araçları yine kendi yolunda ilerleyecektir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - Kırmızı çizgi : T1 - T4 ortak kullanılacak yol (mevcut T1 1.yol)
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 3: T4 araçları Zeytinburnu yönüne gitmek için mevcut cep hattının uzatılması ile oluşturulan yoldan yine mevcut Cevizlibağ peronuna üstte yanaşacaktır, burada araçların yükseklik farkını gidermek için T4 hattı biraza aşağıda inşaa edilecektir, yaklaşık 60-70 cm daha aşağıda olması gerekmektedir. T4 ün Edirnekapı Sultançiftliği istikameti araçlarıda okuldan istimlak edilen ve zaten kullanılmayan alana inşaa edilen güneydeki yolda yine aynı yöntem ile mevcut Cevizlibağ 1. perona yanaşacaktır. (tabii ki peron genişletmeleri gerekmektedir.) Bu perondan çıkan T4 araçları peron çıkışındaki makas ile T1 araçları ile aynı yola girerek resim 2 de gösterdiğim noktaya kadar yaklaşık 200 metre aynı yolu kullanacaklardır.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - krem rengi alan peron alanı - seffaf mavi alan tüneli temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------