Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Tramvay Önerileri » ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 07:21
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Esat yazmış:

Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler


T1'den T4'e ray birleşik mi? Cevizlibağ'dan sonra Topkapı'da öbür ray hattına geçilebilecekmi? Yani Zeytinburnu'ndan kalkan tramvay istenirse Eidrnekapı'ya gidebilir mi?
Esat yazmış:
Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli


Metro var ya üstadım orada. Bakırköy-Başakşehir Metrosu. Tramvayı geçirecek yer olsa olsa Tavuçu Deresidir. Orayı mı kastettin? Bu arada Tavukçu Deresinde Kirazlı ile Soğanlı arasında orta noktaya METRO İSTASYONU yapılacak. Başakşehir hattı Haznedar'dan sonra Parselleri geçip dereye kıracak.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 07:21
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 09:25
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor Very Happy Very Happy

evet T4 e istenirse raylar birlestirilebilir hemde cok kolaylik ile, Cevizlibagdan Topkapi yönüne dogru gecici bir park yolu yapilmisti bu yol uzatilarak ve bir iki makas ilavesi ile cift yönlü calismasi saglanabilir mevcut Topkapi tramvay duragini üstünden sehir parkindan gecerek T4 Topkapi istasyonuna baglanabilir gecmis mesajlarda bu varyasyonu anlatmistim hatta cizim eklemistim bence olmaliydi ama bu hali ile birlikte calisamaz tabii peron yüksekligi ve arac tipleri uymuyor ama T4 icinde alcak tabanli araclar alinirsa olabilir ama bu beklenmeden birlestirilmeliydi T4 icin agir bakim atölyesi yapilana kadar gerekli hallerde araclar sürekli tirlar ilemi tasinacak? halbuki 200 metre ray döseyerek bu araclarin önce T1 e oradan M1 ve Esenlere gelmesi saglanabilirdi

En basit örnek yine Viyanadan burada kullanilmiyor görünen bir sürü ray var ama bir arac yolu tam kapadiginda ya da özel günlerde bir sekilde hatlar bu yollardan deplase edilebiliyor ve istenirse bir tramvay araci kentin tamamindaki tramvay hatlarini hicbir sekilde tramvay demiryolundan cikmadan gezebiliyor, yani simdi bu gereksizmi? Sadece mantalite farki
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 09:37
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Esat yazmış:
Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor Very Happy Very Happy


yok yok yapılamaz demedim. acaba haznedar-bağcılar caddesinden mi düşündün diye sordum. şimdi tamam. Tavukçu Yolu Deresinden pekala olabilir. Hatta Kirazlı'dan ileriye Matbaacılar Sitesi ve Oto Center'a bile devam edebilir. Neden olmasın.

Oto Center-Dere-E5 Kesişimi-Ataköy İçi-Bakırköy

Yoksa metro sistemlerinin alt dallarında tramvay olmalı konusuna % 100 katılıyorum ve vakıfım.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 09:59
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Biliyorsun bu tavukcu deresi projesi vardi etüdü yapilmisti ama uygulama projesi yok bir zamanlar IBB nin dördüncü öncelikli projeleri arasinda görünüyordu bugün ikiye düsmüs olmasi lazim ama yerinde yeller esiyor sen o bölgeyi iyi biliyorsun o caddeyi acayip bir sekilde Sirinevlere kadar genislettiler altindaki dere islah edildi ben bunlari hep bu calismaya bagladim ama metrobüs ile birlikte bosa cikan minibüsleri bu yola vererek yeni minibüs hatlari olusturdular, umarim bir gün yapilir o bölgenin giderek daha da düzelecegi ve gelisecegine (gelismesi gerektigine) inaniyorum ve senin de belirttigin gibi T2 Zeytinburnu-Bagcilar ile birlikte ISTOC ya da Matbaacilar Sitesi gibi bir noktaya baglanmasi zaten elzemdir.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 10 Eyl Çrş, 2008 10:24
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Evet gürtuna döneminde tramvay ağırlıklı düşünülüyordu. Hem maliyet hemde yapım zamanı olarak avantajlı. Topbaş tramvaydan dili yandı (Ah T4 ?) o yüzden hiç bulaşmıyor. Metro yada metrobüs diyor. Metrobüs inşaatına başlandığından bu yana 1.5-2 sene geçti. Bu sürede hiç bir metro yatırımı başlamadı.
Halbuki ne de güzel olurdu Zeytinburnu Tamvayı Bakırköy'e gitse, orada bir alan oluşturup yeni hattı başlatsalar Ataköy'den dere yolu ile Oto-Center'a doğru tramvay gitse. Bakırköy Ana Tramvay Merkezi, buluşma yeri olsa.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Prş, 2008 20:46
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Documents/KentselDonusumveMeydanlar/meydan/besiktas/besiktas.htm

Beşiktaş Meydan Projesinde tramvaydan eser yok, galiba yeraltından gidecek bir LRT olacak. Aynı hatta tramvayı da aynı tünele sokabilirler.

Boğaz'dan bakış, genel görünüm


Akaretler'den yer altına giriş: (Hemen sağa doğru yol açmışlar. Anadolu tarafına giden İETT'lerin orası ana cadde olup İskelenin oraya devam edecek gibi.)



Ortaköy tarafından bakış:



Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Prş, 2008 22:09
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Mehmet Kasım yazmış:
Beşiktaş Meydan Projesinde tramvaydan eser yok, galiba yeraltından gidecek bir LRT olacak. Aynı hatta tramvayı da aynı tünele sokabilirler.


Tabii neden olmasın ama bu ancak iki şekilde olabilir, bir aynı hattı kulanacağı metro ile peronların 60 metre daha uzun olması ve tramvayın yanaşacağı bölümün alçak olarak inşaa edilmesi, iki metro için mevcuttan farklı bir konsept ile alçak tabanlı metro araçlarının sipariş edilmesi Smile yani yeni hat yeni araç mantığına devam. Ya da zaten metro yapılacak bir yerde neden tramvay olsun ki?

Zaten güzergahın mantığına baktığımızda Stad ile Akaretler arasında tahminen bir tramvay durağı olacaktır metro da ise bu olmayacaktır, uzun gidecekler metroya kısa gidecekler otobüse binsin denilebilir, şahsen ben burada bir tramvayın çok iyi işleyeceğine çokta güzel olacağına eminim ama biliyorsunuz işte, yerim dar oynayamıyorum ya da başka sebepler ile buraya tramvay iptal edildi, benim önerim ise biraz daha farklı madem T1 hattına birleştirilemiyor yeni bir tramvay hattı inşaa edilsin diyorum bir şekilde aralardan derelerden yukarılara tırmandırılabilir, bu işin bir sürü tekniği var çünkü orada metronun güzergahıda dimdik Barbaros yokuşunu takip etmeyecek büyük ihtimalle bunu paralleyen bir de tramvay hattı yapılarak daha efektif bir yolcu taşımacılığı gerçekleştirilebilir kanaatindeyim.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5271
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 10 Arl Çrş, 2008 00:10
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
aynı hattı kulanacağı metro ile peronların 60 metre daha uzun olması ve tramvayın yanaşacağı bölümün alçak olarak inşaa edilmesi

Bu Köln ve Essen kentlerinde güncel bir durum. Oranın metroları kısmen bizim pırt diye adlandırdığımız sistemden ibaret olduğundan (tramvay, metrolaşmış tramvay ve metro), tramvay ve metro, bazı yerlerde garip şekilde tramvay, metro ve otobüs (yeraltında) bile aynı peronlara yaklaşabilir, peronun ön tarafı yüksek, arka tarafı alçak olarak tasarlanmış oluyor, arada basamak yerine hafif bir yokuş var.
Essen şebekesi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn_Essen
Essen Hauptbahnhof, burada da aynı peron yerine değişik peronlarda buluşma oluyor (hâlen orada da otobüs yanaşması var mı daha bilmiyorum, eskiden vardı galiba):
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Essen-station-essenhbf.jpg

Kısacası, böyle şeyler iyi tasarlanırsa, öyle bir tünelden tüm toplu taşım araçlarını göndermek mümkün olur, çiftkatlılar belki hariç.

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 10 Arl Çrş, 2008 00:16
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

alabay yazmış:
Kısacası, böyle şeyler iyi tasarlanırsa,

B. Alabay


Uppss, sanırım en ince nokta burası Very Happy
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 03 Oca Cmt, 2009 13:41
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=3956#3956

Önerim ya birilerinin daha aklına gelmiş ya da kopya çekmişler Very Happy



Evet makas inşaa edilmiş, yani T4 araçları T1 hattını kullanarak Zeytinburnu ve Esenler bakım atölyelerine gidebilecek, Habibler atölye sahasının inşaası biraz uzun vadeli iş sanırım (arazinin sahipliği nedeni ile) neyse bu da güzel bir iş.

Benim dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta neden T4 hattı Zeytinburnu' na uzatılmadı, bu öneri zamanında İstanbul Ulaşım A.Ş. de tartışılmış, hatta tramvay hattının Cevizlibağ' dan sonra yer altına alınması fikride buradan hareket ile çıkmış, öneriye göre T1 hattı Cevizlibağ ya da Topkapı' da sonlanacak, T4 hattı Cevizlibağ' da yer altına girecek ve Zeytinburnu' na kadar yer altından ulaşacak, tabii bu tünel benim düşündüğüm gibi aç-kapa ile olamıyor maalesef derin tünel ile NATM yöntemi ile çalışılması gerekecekti, tabi şu anda bu projede rafa kalktı, zaten T1 hattıda nerede ise tamamı betona fiks edildi bu kadar masraftan sonra sökmezler herhalde (İETT sur içi tramvay yoluna dahi gözünü dikmişken Allah muhafaza diyorum)
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14565
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 03 Oca Cmt, 2009 13:57
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

üstteki mesajımdan ve son zamanda aldığım bazı bilgilerden yola çıkarak T4 Sultançiftliği-Topkapı hattı ile T1 Zeytinburnu-Kabataş hatlarının birleşimi için bir öneri sunuyorum, bu öneri ile T4 hattınında son durağı Zeytinburnu olmaktadır.

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 1: Bu çizim bize T4 - T1 bağlantı noktasını göstermektedir. T4 hattı Fetihkapı geçişinde olduğu gibi burada da tünelin üzerinden geçerek, kapalı minibüs durakları önünden yine Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmış olan geçici park alanındaki yolları kullanarak devam etmektedir.

Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu çizgi : mevcut t4 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - krem rengi alan T4 peron alanı - gri alan T1 peron alanını temsil eder.

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 2: Park alanındaki yollar vasıtası ile Topkapı EML önünde T1 ile birleşmektedir. Bu birleşimde Zeytinburnu yönüne gidiş için yine mevcut cep hattı kullanılacaktır, Zeytinburnu' dan geliş istikametinde ise T1 ve T4 araçları Cevizlibağ duraktan sonra yolu ortak kullanacaklardır, T1 in Zeytinburnu araçları yine kendi yolunda ilerleyecektir.

Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - Kırmızı çizgi : T1 - T4 ortak kullanılacak yol (mevcut T1 1.yol)

--------------------------------------------------------------------------------

Resim 3: T4 araçları Zeytinburnu yönüne gitmek için mevcut cep hattının uzatılması ile oluşturulan yoldan yine mevcut Cevizlibağ peronuna üstte yanaşacaktır, burada araçların yükseklik farkını gidermek için T4 hattı biraza aşağıda inşaa edilecektir, yaklaşık 60-70 cm daha aşağıda olması gerekmektedir. T4 ün Edirnekapı Sultançiftliği istikameti araçlarıda okuldan istimlak edilen ve zaten kullanılmayan alana inşaa edilen güneydeki yolda yine aynı yöntem ile mevcut Cevizlibağ 1. perona yanaşacaktır. (tabii ki peron genişletmeleri gerekmektedir.) Bu perondan çıkan T4 araçları peron çıkışındaki makas ile T1 araçları ile aynı yola girerek resim 2 de gösterdiğim noktaya kadar yaklaşık 200 metre aynı yolu kullanacaklardır.

Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - krem rengi alan peron alanı - seffaf mavi alan tüneli temsil eder.

--------------------------------------------------------------------------------
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5271
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 03 Oca Cmt, 2009 14:59
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Biz T4'ün orta vadeli M4'e dönüşmesini düşünmemiş miydik? Sanki bu artık pek konu değilmiş gibi.

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Ana Sayfa » Tramvay Önerileri » ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Sonraki
5. sayfa (Toplam 14 sayfa)

 
Geçiş Yap: