ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M10 - Göztepe-Batı Ataşehir-Ümraniye Metrosu

Mesaj gönderen Kamil16 » 15 May Pzr, 2016 15:59

Göztepe’den Ümraniye’ye uzanacak olan Ataşehir Ümraniye metro hattı, M4 Kadıköy-Kartal hattı ile Yeni Sahra istasyonu ile yapım aşamasında olan M5 Üsküdar Ümraniye Çekmeköy hatının Çarşı istasyonu ile entegre olacak.
Göztepe-Ataşehir-Ümraniye metro hattı, Dudullu Bostancı metro hattı ile de bir bağlantısı olacak.
Güneyden kuzeye sırasıyla Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçe belediye sınırları içinden geçen hat buna göre kadıköy Göztepe 60.Yıl Parkı’ndan başlayarak Ümraniye Kazım Karabekir istasyonunda sonlanacak.

13 kilometre hat üzerinde toplam 11 istasyondan oluşan Göztepe Ataşehir Ümraniye metro hattının aktarma noktaları şöyle olacak;
-Marmaray hattı ile İs-02 (Göztepe)istasyonunda,
-İşletmede olan Kadıköy Kartal hattı (M4) ile İs-04 (Yenisahra) istasyonunda,
-Yapım halindeki Üsküdar-Çekmeköy hattı (M5) ile İs-09 (Ümraniye Çarşı) istasyonunda..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 15 May Pzr, 2016 16:24

Kilit soru, Bostancı'dan Ümraniye seferi de düzenlenebilecek mi?

Keşke o sarıdan bir tane de Göztepe'den Dudullu yönüne olsa.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Pzr, 2016 16:59

Bir Kâzım Karabekir de bizim burada (M7) var..

Devlet büyüğü adıyla anılan ve hemen her ilçede (özellikle de son otuz yılda yerleşilmiş, köklü olmayan) bulunan adaş mahallelerin, jenerik adlı mahallelerin (Göztepe, Yenimahalle gibi) ve en çok da ne idüğü anlaşılmayan yerlerin (Çarşı, Hastane, Karakol, Adliye) durak adı olmasına karşıyım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 15 May Pzr, 2016 18:14

Keske o sari baglanti hic olmasa.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 16 May Pzt, 2016 13:27

Belki de hiç öyle bir işletme olmaz, sadece vagonların rahat dolaşımı için yapmışlardır :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 16 May Pzt, 2016 14:08

Edil Arda yazdı:Belki de hiç öyle bir işletme olmaz, sadece vagonların rahat dolaşımı için yapmışlardır :D
M5 ve M8 depoları ortak olacak, işletme ve araç tipi de aynı olacak ama Göztepe hattında farklı araç olma durumu var diye duydum. Bu konunun netleşmesi lazım, sonrasında eğer gerçekten böyle bir şey düşünülüpte sadece araç sevk amaçlı bir tünel inşası yapılırsa ben bu işte çağ atladık derim :) ama Dudullu depo sahası 3 hattın araçlarına yeterli mi? Orasını bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 17 May Sal, 2016 12:51


13 km uzunluğunda çift tüp tek hat TBM tüneli ile belirtilen hatlar üzerinde tünel tipi ve aç-kapa yöntemi ile yapılan 60.Yıl Parkı, Göztepe, Sahray-i Cedid, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Soyak Yenişehir, Atakent, Çarşı, Hastane ve Kazım Karabekir olmak üzere toplam 11 adet istasyonu, 2 adet tren depolama tüneli (NATM yöntemi ile kazılacaktır) ve bir adet Dudullu-Bostancı metro hattı ile tek hat bağlantı tüneli (NATM yöntemi ile kazılacaktır) inşaat, mimari işleri ve elektromekanik tesisatları işlerini kapsamaktadır.


İhale ile ilgili verilen bilgiler ışığında benim tahminlerim şöyle ;

1- Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosunda kullanılacak Trenler için 2 adet depolama tüneli yapılacak demişler şartname içinde .Buradaki maksat muhtelemen Trenlerin sadece depolanması için 2 adet tünel yapılması.Yani trenlerin bakım,tamir ve onarım için resimde görülen sarı renk "tek hat bağlantı tüneli" ile trenleri önce dudullu-bostancı hattına yönelendirmek ordan da Dudullu bağlantısı kullanılarak Üsküdar-Çekmeköy projesinde şuan yapımı devam eden ve ilerde Dudullu-Bostancı hattında kullanılan trenlerin de bakım,tamir alanı olarak kullanılacak depo sahasına yönlendirmek.Yani 3 hattın depo alanları farklı fakat tamir,bakım ve onarım işleri için Şile yolu kenarında bulunan depo sahası kullanılacak.Benim anladığım bu :D

2-Üsküdar-Çekmeköy metro projesinde yapılan en büyük hatalardan biri 2.7 km uzunluğa sahip olan depo sahası kazıları için 2 TBM kullanmak oldu.Belki de bu nedenle 4 yılı aşkın süre olmasına rağmen hala hattın kazıları tamamlanabilmiş değil.Bu sayfa da defalarca kez bunun bir hata olduğunu yazmıştık.Görünen o ki İBB yetkilileri de bu konuda aynı fikirde.Çünkü şartname de depo sahası ve bağlantı hattının kazı modeli net olarak NATM diye yazılmış.Ben daha önce şartname de şu bölge şöyle kazılacak, şu bölge şu metodla kazılacak diye bir şey hatırlamıyorum.Tekrar aynı hataya düşmemek, yüklenici firmanın olası farklı kazı planının önüne geçerek şimdiden gerekli çizgileri İBB net olarak çizmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 18 May Çrş, 2016 18:10

Bir diğer not bu yapılan ihalelerde sistemlerin tamamı sürücüsüz metro olarak planlanıyor.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen fearenes » 19 May Prş, 2016 00:53

M5 ve m8 araçları aynı olacak..hatda m5in 126 araç yerine 132 tane gelecek..çünkü m5 uzatmasıda olacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 19 May Prş, 2016 08:31

araclar ayni derken kastimiz nedir? Benim kast ettigim uto isletme olacagi yoksa alinan araclar m8 perona uygun degil diye biliyorum. Kaynaginiz nedir?

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen fearenes » 20 May Cum, 2016 10:04

aynı olacak diye duymuştum..tabi bizim ülkede herşey bi anda değişebiliyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 20 May Cum, 2016 12:50

Cizimde gorulen ve @decimus un acikladigi aradaki tunel isletme amacli degil. Gerekli hallerde araclarin bazi bakimlar icin Dudullu daki buyuk tesise gidebilmesi amaci ile yapiliyor. Bu anlamda gercekten yerinde bir is ama depolama ve geceleme icinde Dudullu yu mu kullanirlar bilemiyorum. Bana daha cok agir bakim gibi ozel durumlar icin gibi geliyor.

Diger taraftan m5 6 vagonlu, m8 4 vagonlu olacak diye bir seyler duydum. Arac konusunu ogrenmek lazim, duyumum bu asamada araclar her iki hatta isletme olarak kullanilamayacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön