ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Başkan Topbaş'ın İstinye ile Ayazağa'yı buluşturacak yeni mini metrocuk fikri bana samimi ama ucu açık geldi. Belli ki Hacıosman - Yenikapı eksenine yolcu taşınmak isteniyor. Bknz. Hisarüstü - Levent
Ancak Ayazağa'da bitmesi anlamlı olmaz, ucunu Kabataş - Mahmutbey metrosunun bir istasyonuna doğru götürmek bir nebze anlamlı olurdu.
Ancak Ayazağa'da bitmesi anlamlı olmaz, ucunu Kabataş - Mahmutbey metrosunun bir istasyonuna doğru götürmek bir nebze anlamlı olurdu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Şu anda inşaatı devam eden projelere ilişkin olarak canım kehanette bulunmak istedi.. Bakalım hayat bize ne gösterecek..
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Kaynak http://www.milliyet.com.tr/sabiha-gokce ... efault.htmSabah gazetesinin haberine göre Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'na metro hattını uzatmak için düğmeye bastı.
Kaynarca'dan itibaren 7.4 kilometrelik metro hattı yapılacak. Marmaray ile de entegre olacak hat, 3 yılda tamamlanacak.
Bakanlık, dört durağın yer alacağı ve proje çalışması biten metronun elektromekanik sistemlerinin yapımı için 25 Eylül'de ihale düzenleyecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Ne 3 yılı, 2020'de bile tamamlanamaz..Kaynarca'dan itibaren 7.4 kilometrelik metro hattı yapılacak. Marmaray ile de entegre olacak hat, 3 yılda tamamlanacak.
Bakanlık, dört durağın yer alacağı ve proje çalışması biten metronun elektromekanik sistemlerinin yapımı için 25 Eylül'de ihale düzenleyecek.
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu hat, hem Pendik Garı'ndan hem Sabiha Gökçen'den geçecekmiş..Anatolian yazdı:Daha önce de M4'ü daha doğuya, Tersaneler'e uzatacaklarını söylüyorlardı.
Daha önce de medyada çıktığı gibi Havalimanı-M4-Marmaray güzergahını izleyen ayrı bir hat olacak bence
M4'ün ana hattı olan E-5'ten kopup şu andaki Kaynarca durağı olarak inşaatı süren yerden önce güneye inerek Pendik Gar'a ulaşması, sonra doğuya gidip Tersaneler'in oradan geçmesi ve yay çizerek kuzeydoğuya doğru giderek Sabiha Gökçen'e varması mümkün mü?
Habere tekrar baktım da 7,4 km uzunluğunda olacakmış.. Şimdi bilgisayar yok yanımda, ama bir ara Google Earth'ten ölçmeye çalışayım..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence de haberde bahsedilen bu Marmaray ile bağlantılı proje, diğer türlü metroları dallandırıp budaklandırmak bana saçma geliyor. AHL kapansa bile Marmaray ın diğer ucu 3. limana gidiyor, SGH dan geçecek YHT hattı da bu limana uzanacak dolayısı ile mantıklı olan Marmaray' ın çalıştırılması ama her ne hikmet ise İstanbul' da raylı sistem projelerinde karışık işletmeden yana tramvay ve banliyö de bir çekince var.