ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Şub Cmt, 2014 23:14

Ortalık metro projelerinden geçilmiyor.
N'apak inanak mı pampa? :lol: :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 702
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Şub Pzr, 2014 22:32

Başkan Topbaş'ın İstinye ile Ayazağa'yı buluşturacak yeni mini metrocuk fikri bana samimi ama ucu açık geldi. Belli ki Hacıosman - Yenikapı eksenine yolcu taşınmak isteniyor. Bknz. Hisarüstü - Levent
Ancak Ayazağa'da bitmesi anlamlı olmaz, ucunu Kabataş - Mahmutbey metrosunun bir istasyonuna doğru götürmek bir nebze anlamlı olurdu.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Ağu Pzt, 2014 18:49

Şu anda inşaatı devam eden projelere ilişkin olarak canım kehanette bulunmak istedi.. Bakalım hayat bize ne gösterecek..

2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 11 Ağu Pzt, 2014 22:07

Marmaray'da seneye birşeyler olabilir belki, Pendik-Söğütlüçeşme arasında da işleri bitirirlerse seçimlerden önce Marmaray ve hızlı tren buluştu diye iyi reklam olur :D

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Ağu Cum, 2014 11:45

Sabah gazetesinin haberine göre Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'na metro hattını uzatmak için düğmeye bastı.

Kaynarca'dan itibaren 7.4 kilometrelik metro hattı yapılacak. Marmaray ile de entegre olacak hat, 3 yılda tamamlanacak.
Bakanlık, dört durağın yer alacağı ve proje çalışması biten metronun elektromekanik sistemlerinin yapımı için 25 Eylül'de ihale düzenleyecek.
Kaynak http://www.milliyet.com.tr/sabiha-gokce ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Cum, 2014 11:54

Ben bağlanması gerekenin metro değil Marmaray olduğuna inanıyorum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Ağu Cum, 2014 12:39

Kaynarca'dan itibaren 7.4 kilometrelik metro hattı yapılacak. Marmaray ile de entegre olacak hat, 3 yılda tamamlanacak.
Bakanlık, dört durağın yer alacağı ve proje çalışması biten metronun elektromekanik sistemlerinin yapımı için 25 Eylül'de ihale düzenleyecek.
Ne 3 yılı, 2020'de bile tamamlanamaz..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Ağu Cum, 2014 20:48

Daha önce de M4'ü daha doğuya, Tersaneler'e uzatacaklarını söylüyorlardı.
Daha önce de medyada çıktığı gibi Havalimanı-M4-Marmaray güzergahını izleyen ayrı bir hat olacak bence

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 15 Ağu Cum, 2014 21:36

dört durağın yer alacağı ve proje çalışması biten metronun elektromekanik sistemlerinin yapımı için 25 Eylül'de ihale düzenleyecek.
Acaba bu ihaleye göre hat hemzemin mi yapılacak sadece elektro mekanik işlerin ihalesi yapılıyor

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Cmt, 2014 08:55

Anatolian yazdı:Daha önce de M4'ü daha doğuya, Tersaneler'e uzatacaklarını söylüyorlardı.
Daha önce de medyada çıktığı gibi Havalimanı-M4-Marmaray güzergahını izleyen ayrı bir hat olacak bence
Bu hat, hem Pendik Garı'ndan hem Sabiha Gökçen'den geçecekmiş..

M4'ün ana hattı olan E-5'ten kopup şu andaki Kaynarca durağı olarak inşaatı süren yerden önce güneye inerek Pendik Gar'a ulaşması, sonra doğuya gidip Tersaneler'in oradan geçmesi ve yay çizerek kuzeydoğuya doğru giderek Sabiha Gökçen'e varması mümkün mü?

Habere tekrar baktım da 7,4 km uzunluğunda olacakmış.. Şimdi bilgisayar yok yanımda, ama bir ara Google Earth'ten ölçmeye çalışayım..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Ağu Cmt, 2014 13:16

İBB'nin verdiği görsellerden yola çıkarak Google Earth'de çizdiğim hat 7,7 km çıktı, gazete de 7,4 yazıyordu. 300 metrenin lafı olmaz şimdi :D İBB'de yıllarca bu güzergahta harita verdiğine göre böyle yapılır çok büyük ihtimalle

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Cmt, 2014 18:12

Bence de haberde bahsedilen bu Marmaray ile bağlantılı proje, diğer türlü metroları dallandırıp budaklandırmak bana saçma geliyor. AHL kapansa bile Marmaray ın diğer ucu 3. limana gidiyor, SGH dan geçecek YHT hattı da bu limana uzanacak dolayısı ile mantıklı olan Marmaray' ın çalıştırılması ama her ne hikmet ise İstanbul' da raylı sistem projelerinde karışık işletmeden yana tramvay ve banliyö de bir çekince var.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön