tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Prş, 2013 21:04

Bayağı uzun zaman olmuştu bu çalışmalar başlayalı, tabi gözle takip etmedik ya da gün be gün ama yine de biraz yavaş gidiyor gibi, yavaşlık tedbirdense sıkıntı yok :)

Resim

Bu sistemi baştan beri Marmaray için önermiştim, gerçi o kadar uzun güzergahta belki zor olacaktı, sonuçta tünel yapalım bitsinle iş bitmiyor işin içine pek çok başka güvenlik kriteri ve maliyet arttırıcı etken giriyor ama zaten benim kast ettiğim projenin en başında böyle bir aç kapa ile hattın yer altına alınması idi, bu şekilde alta 3 hat bile inşa edilebilirdi, banliyölerde üstte işlemeye devam ederdi, neyse konuyu dağıtmayayım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Cum, 2013 21:40

Ankara - İstanbul olarak geçen kesimde bir tünel işi bitmiş, bitiş şerefine küçük bir duvar kırma atraksiyonuda yapılmış, hayırlı uğurlu olsun. Bu güzergahtaki tünel ve viyadük işleri ciddi yekün tutuyor yani hem mali hemde fiziksel işçilik olarak, birer birer aşılıyor olması güzel.
İstanbul ve Ankara'yı birbirine yakınlaştıracak olan Yüksek Hızlı Tren(YHT) hattındaki en 'uzun' engel de aşıldı. Hattın İstanbul ve Eskişehir arasında bulunan 26 tünel arasında 4 bin 100 metre ile en uzunu olan Bozüyük/Akpınar-İçköy tünelinde ışık göründü.

Tünelin açılışına Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da katıldı ve açılan tünel sayesinde İstanbul ve Ankara arasındaki YHT hattındaki en uzun fiziki engel de aşılmış oldu. YHT Marmaray ile birlikte 2013 sonbaharında hizmete açılması planlanıyor. Böylece Ankara-İstanbul arası 3 saate inecek.
Bu arada ifadeler gevşemeye mi başladı ne? "2013 sonbaharında açılması planlanıyor" gibi geniş zamanlara döndük yine :)

http://www.haber7.com/guncel/haber/1019 ... gel-asildi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Prş, 2013 11:08

Çin hızı iş başında, amele çinli olsun sorun yokta kontrolör çinli değildir umarım.
İstanbul ile Ankara arasını 3 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren hattı inşaatında sona yaklaşıldı. Hattın ikinci etabı olan Eskişehir-İstanbul arasında tünel ve viyadük yapımı tamamlandı. Hattın 80 kilometresinde, yani yarısına yakınında raylar döşendi.

Yüzde doksanı tamamlanan hatta seferlerin 29 Ekim 2013'te başlaması planlanıyor. Son 160 güne girilen inşaatta adeta seferberlik ilan edilmiş durumda. Ray montajı ve elektrifikasyon işini Çinli işçiler yapıyor. Hattın vaktinde yetiştirilmesi için Çin'den 50 işçi daha getirilecek.

Ana şantiyeleri Pamukova'da bulunan Çinlilerin Şantiye Müdürü Wu Jiuyi, 150 işçinin sahada olduğunu söylüyor. Jiuyi, hattın 29 Ekim'e yetiştirilmesi için 50 Çinli işçiyi getirmek istediklerini ifade ediyor:

"Ray döşeme, ray kaynağı, balast serme, panel döşeme ve elektrifikasyon-sinyalizasyon işlemlerini yapıyoruz. 2009'dan beri Türkiye'deyiz. Bizim burada yıllarımız geçti. Nasıl okulda sınıf arkadaşını unutamazsın, görmek istersin; biz de burada birlikte çalıştığımız Türk arkadaşlarımızı özleyeceğiz, görmek isteyeceğiz. Türkiye'den gitmek bize çok zor gelecek.

Önceden tercümanlar olmadan birbirimizi anlayamıyorduk. Şimdi sahada işçiler beraber çalışarak ortak bir iş ortaya koyabiliyorlar. Tabii ilk başlarda zorlandık ama bizde bir atasözü vardır 'Gittiğin memleketin adetlerine uymalısın' diye. O yüzden gelen her işçimize Türkiye'nin adetlerini anlatıyoruz ve ona göre davranıyoruz. Verimli çalışmak için bu çok önemli."

Pekin'den gelen şantiyenin ofis idarecisi bayan Wang Xintao, Türkiye'nin doğası ve havasının çok güzel olduğunu söylüyor. Türkiye'de çalışmak ve yaşamaktan mutluluk duyduğunu ifade eden Xintao, "Burada çarşıda, pazarda bir şeyi emanet edince geri döndüğümde onu alabileceğimi kesinlikle biliyorum ama Pekin'de veya Çin'de böyle bir şey yapamazdım." diyor.
Çin işi başka bir yana hatta 80 km lik kesimde ray döşeme işlemleri tamamlandı diyor, Km lerde anlamadığım bir yazı oldu ama kurcalamayacağım muhtemelen tüm hattı takip etmediğim için kaçırdığım bir şeyler vardır herhalde. Eskişehir-Köseköy arası 160 km. tutuyormuş, yine ifadelerden anladığım kadarı ile projedeki tünel ve viyadük işleride bitmiş durumda. Ben öyle 29 Ekim e yetişsin tantanasında değilim açıkçası, çünkü o açılış her halukarda göstermelik bir şey olacak, belki yine bazı kesimlerde yht ler düşük hızlar ile gidecek ama maksat Ankara'dan kalkan treni İstanbul'a getirdik olunca kimse nasıl geldi? diye sormayacak, gelsin de :)

http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... u-yariladi

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Eskişehir - Haydarpaşa

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Haz Pzr, 2013 18:01

Resim

http://www.olay.com.tr/haber/guncel/dem ... li-olunca-

Eskişehir - Haydarpaşa arasında ulaşım tüm noktalarda durdu. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Eskişehir - Haydarpaşa

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Pzr, 2013 18:25

Kamil16 yazdı:Resim

http://www.olay.com.tr/haber/guncel/dem ... li-olunca-

Eskişehir - Haydarpaşa arasında ulaşım tüm noktalarda durdu. 8)
Niye durmamış işte trenler yola devam ediyor :) ama kamyon üzerinde, eh o kadar farkta olur canıımmmm :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Cmt, 2013 18:10

İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projesinin duraklarından biri olan Arifiye Tren Garı'nda yapılan çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Bir yandan mevcut gar binası yıkılırken, diğer yandan raylarda düzenleme çalışmaları yapılıyor.

Çalışmalar kapsamında, vatandaşların can ve mal güvenliğinin sağlanması için Arifiye tren yolu geçidinde de bir Dizi düzenleme yapılacağı öğrenildi.

Hızlı tren projesi kapsamında genel anlamda alt yapı çalışmaları yüzde doksan oranında tamamlanırken, üst yapı, enerji hatları ve sanat yapılarının inşaatları ise tüm hızıyla sürüyor.
Arife istasyonu ve civarda hızlı tren ile ilgili çalışmalarda oldukça hızlı bir şekilde ilerliyormuş.

http://www.stargundem.com/ajanslar/arif ... 74659.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

YHT, Ankara'dan Gebze'ye kadar!

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Tem Cmt, 2013 22:07

YHT, Ankara'dan Gebze'ye kadar!

http://www.rayhaber.com/2013/adapazari- ... le-olacak/

Birileri çıksa'da YHT'nin Gebze'de sonlanacağını ve Söğütlüçeşme yada Haydarpaşa'ya gitmek için iki yıl beklemesi gerektiğini bu sayın yetkililere anlatsa. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Cmt, 2013 22:15

Aşağı yukarı 4 ay var, geçenlerde en azından 1 yolun bitirilmesi için çalışılacağı gibi bir şeyler yazılıp çizilmişti, belki buna zorlayabilirler yani sadece tek bir ray hattını bitirip hızlı treni bir şekilde Haydarpaşa' ya kadar getirmek isteyebilirler ya da tünelden geçirip Yenikapı' ya. Yetişir yetişmez bilemem ama bunu YHT İstanbul'a geldi olarak ta kabul edemem, kaç senedir bu sitede yarım yamalak iş yapılmasın, böyle açılışlar yapılmasın diye yazdım(k) durduk ama derdimizi anlatamadık :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Esas Sorgulanması Gereken Durum

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Tem Cmt, 2013 22:26

Esat yazdı:Aşağı yukarı 4 ay var, geçenlerde en azından 1 yolun bitirilmesi için çalışılacağı gibi bir şeyler yazılıp çizilmişti, belki buna zorlayabilirler yani sadece tek bir ray hattını bitirip hızlı treni bir şekilde Haydarpaşa' ya kadar getirmek isteyebilirler
Sn.Başbakan, "çanak-çömlek yüzünden 4 yıl gecikti" dediği Marmaray'a fokuslanmış ancak niçin Banliyö Hatları 2 yıl önce stop edilerek, Tüp-geçit'e paralel ıshal edilemedi? Bu soruyu niçin sormuyor?

Yeryüzündeki Banliyö Hatlarının Islahı niçin Tüp-geçit'e paralel yapılamadı? Bilen var mı? Çok zor bir iş mi idi? Yoksa başka dümenler mi döndü?
Haydi bilenler anlatsın bakalım?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Cmt, 2013 22:54

Dümen döndüğünü sanmıyorum, daha önceki CR nin iptali ile ilgili bir şeyler duymuştum sağlam kaynaklardan, dümenlik bir durum yok ama o duyum doğru ise açıklanan gerekçe ile hiçbir alakası da yoktu, arada geçen kayıp edilen zamanın hesabını bilemem, ayrıca çanak çömlek konusunu şahsen çokta önemsemiyorum, ilgili başlıkta bir kaç sefer görüşümü belirtmiştim yer üstündeki onlarca eser doğru düzgün korunmazken bilmem kaç bin yıl önceli çanak ya da gemiler benim içinde önemli değil, o konuda yetkili bir insan olsam girer dozerle dümdüz ederdim, hadi yine görmek isteyenler için bir iki gemi kalsın canım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Tem Cmt, 2013 23:56

Senin için. Ama bu konuda artık dünyanın bir sesi var. Çok şükür. Buldozerle bir geçersin, sonra seni geçerler. Biray Bamiyan bamyası olur. Yerüstündekini koruyamazsan, o senin işin, kendi mirasını koruyamıyorsun demek, ama yeraltındakiler senden evvelkilerin mirası. Bunu benimseyenler var. İşte işin püf noktası ve fark da burada! Biraz düşünmekte fayda olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Pzr, 2013 00:13

Dünyanın sesi? İyi dinle o sesi, bence dünyanın bağırsaklarından geliyor.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön