Çin hızı iş başında, amele çinli olsun sorun yokta kontrolör çinli değildir umarım.
İstanbul ile Ankara arasını 3 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren hattı inşaatında sona yaklaşıldı. Hattın ikinci etabı olan Eskişehir-İstanbul arasında tünel ve viyadük yapımı tamamlandı. Hattın 80 kilometresinde, yani yarısına yakınında raylar döşendi.
Yüzde doksanı tamamlanan hatta seferlerin 29 Ekim 2013'te başlaması planlanıyor. Son 160 güne girilen inşaatta adeta seferberlik ilan edilmiş durumda. Ray montajı ve elektrifikasyon işini Çinli işçiler yapıyor. Hattın vaktinde yetiştirilmesi için Çin'den 50 işçi daha getirilecek.
Ana şantiyeleri Pamukova'da bulunan Çinlilerin Şantiye Müdürü Wu Jiuyi, 150 işçinin sahada olduğunu söylüyor. Jiuyi, hattın 29 Ekim'e yetiştirilmesi için 50 Çinli işçiyi getirmek istediklerini ifade ediyor:
"Ray döşeme, ray kaynağı, balast serme, panel döşeme ve elektrifikasyon-sinyalizasyon işlemlerini yapıyoruz. 2009'dan beri Türkiye'deyiz. Bizim burada yıllarımız geçti. Nasıl okulda sınıf arkadaşını unutamazsın, görmek istersin; biz de burada birlikte çalıştığımız Türk arkadaşlarımızı özleyeceğiz, görmek isteyeceğiz. Türkiye'den gitmek bize çok zor gelecek.
Önceden tercümanlar olmadan birbirimizi anlayamıyorduk. Şimdi sahada işçiler beraber çalışarak ortak bir iş ortaya koyabiliyorlar. Tabii ilk başlarda zorlandık ama bizde bir atasözü vardır 'Gittiğin memleketin adetlerine uymalısın' diye. O yüzden gelen her işçimize Türkiye'nin adetlerini anlatıyoruz ve ona göre davranıyoruz. Verimli çalışmak için bu çok önemli."
Pekin'den gelen şantiyenin ofis idarecisi bayan Wang Xintao, Türkiye'nin doğası ve havasının çok güzel olduğunu söylüyor. Türkiye'de çalışmak ve yaşamaktan mutluluk duyduğunu ifade eden Xintao, "Burada çarşıda, pazarda bir şeyi emanet edince geri döndüğümde onu alabileceğimi kesinlikle biliyorum ama Pekin'de veya Çin'de böyle bir şey yapamazdım." diyor.
Çin işi başka bir yana hatta 80 km lik kesimde ray döşeme işlemleri tamamlandı diyor, Km lerde anlamadığım bir yazı oldu ama kurcalamayacağım muhtemelen tüm hattı takip etmediğim için kaçırdığım bir şeyler vardır herhalde. Eskişehir-Köseköy arası 160 km. tutuyormuş, yine ifadelerden anladığım kadarı ile projedeki tünel ve viyadük işleride bitmiş durumda. Ben öyle 29 Ekim e yetişsin tantanasında değilim açıkçası, çünkü o açılış her halukarda göstermelik bir şey olacak, belki yine bazı kesimlerde yht ler düşük hızlar ile gidecek ama maksat Ankara'dan kalkan treni İstanbul'a getirdik olunca kimse nasıl geldi? diye sormayacak, gelsin de
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... u-yariladi