ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
2012 yaz mevsiminde acil bir durum sonrası ortaya çıkan Haliç Köprüsü'ndeki tamirattan sonra köprü ve viyadükler konusu daha çok konuşulacağa benziyor.
-------------------------------------------------------------------------------------
Doç. Dr. Kubilay Kaptan, risk altında olan köprülerin 6 büyüklüğündeki depremde yıkılacağını belirterek köprü ve viyadüklerin onarılması gerektiğini söyledi
Boğaziçi, Fatih Sultan Mehmet ve Haliç üzerindeki köprüler de dahil İstanbulun köprü ve yaya üst geçitleriyle ilgili araştırma yapan İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki Afet Araştırmaları Merkezi (AFAM) "Boğaziçi Köprüsü dahil olmak üzere çoğu köprü risk altında" uyarısı yaptı.
Hüseyin İstemil'in Taraf'taki haberine göre, AFAM Müdürü Doç. Dr. Kubilay Kaptan, Boğaziçi Köprüsünün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının acilen esnek bir yapıya kavuşturulması gerektiğini söyleyerek Unkapanı Köprüsü için de uyarıda bulundu. Kaptan, Köprüyü karaya bağlayan bağlantı taşıyıcı kolonlarının yarısı tamamen devre dışı kalmış durumda dedi.
Unkapanı her an çökebilir
Doç. Dr. Kubilay Kaptan bir süre önce ekibiyle beraber Unkapanı Köprüsünde incelemeler yaptı. Kaptan, yaptığı incelemelerinde köprünün İMÇ tarafına düşen bağlantı kirişlerinin bir kısmının çürüdüğünü, bir kısmının da ya kesilerek ya da araçların çarpması sonucunda devre dışı kaldığını tesbit etti. Kaptan, Unkapanı Köprüsüyle ilgili yaptığı tespitleri şöyle açıkladı:
Köprünün İMÇ tarafında, yani altında yorgancı ve oto yedek parçacıların olduğu alanda sorun olduğunu tespit ettik. Sıkıntı tam olarak köprü girişi ile köprünün karadaki kısmı arasında yaşanıyor. Araç yükünü taşıyan kirişler yani yatay taşıyıcı elemanların koptuğunu yerinde tesbit ettik. Unkapanı Köprüsünde ise taşıyıcı kirişlerden bazıları artık çalışmaz durumda. Demirler çıkmış, beton dökülmüş ve bazı yerlerde kiriş tamamen göçmüş. Bir hat boyunca 10 kiriş varsa yarısından fazlası kullanılamaz halde. İkisi tamamen kullanılamaz halde. Köprü bu haliyle kalırsa artan araç yükü veya alttan akan trafikte bir aracın çarpmasıyla tamamen çökebilir.
Acilen onarıma alınmalı
Kolonların iki nedenle tahrip olduğunu söyleyen Kaptan şöyle devam etti:
Yüksek araçların takılması ve iklim nedenlerinden dolayı köprü kolonları zarar görmüş ve kullanılamaz duruma gelmiş. Köprü 6 şiddetinde bir depreme asla dayanamaz, tamamen yıkılır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de köprüde bir ön inceleme yaptı. Köprünün acilen kapatılarak tadilata alınması gerekiyor.
Galata ile Haliç de riskli
Unkapanı ve tarihî Galata Köprülerinin de aşırı kullanımdan ve tahribattan dolayı yıprandığını söyleyen Kaptan, Haliç Köprüsünün yerinden çıkan bağlantı noktasının tam olarak yerine takılmadığını söyledi. Kaptan, Bu köprülerde yaptığımız araştırmalarda Unkapanı Köprüsünde oluşan tahribata benzer durumlar tesbit ettik. Aynı durum yaya üst geçitleri için de geçerli bunların da neredeyse yarıya yakını yıpranmış ve tahrip edilmiş durumda. Sağlam olanlar sadece son zamanda yapılanlar dedi.
Taşıyıcı kablolar esnek olmalı
Boğaziçi, FSM, Unkapanı, Haliç, Galata Köprüleri dahil 174 yaya üstgeçidi ve viyadük üzerinde araştırma yaptıklarını ifade eden Kubilay Kaptan, İstanbuldaki köprü ve viyadüklerin çoğunun riskli durumda olduğunu söyledi. Kaptan, Boğaziçi Köprüsü için de uyarılarda bulundu. Boğaziçi Köprüsünün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının esnek yapılmaması nedeniyle 6 şiddetindeki bir depremde yıkılabileceğini ifade eden kaptan şöyle devam etti: Köprüyü taşıyan kabloların bağlantı noktaları esnek değil. Daha öncede aynı nedenden dolayı bir kablo kopmuştu. Bu özelliğinden dolayı köprü risk altında.
Kaynak
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Doç. Dr. Kubilay Kaptan, risk altında olan köprülerin 6 büyüklüğündeki depremde yıkılacağını belirterek köprü ve viyadüklerin onarılması gerektiğini söyledi
Boğaziçi, Fatih Sultan Mehmet ve Haliç üzerindeki köprüler de dahil İstanbulun köprü ve yaya üst geçitleriyle ilgili araştırma yapan İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki Afet Araştırmaları Merkezi (AFAM) "Boğaziçi Köprüsü dahil olmak üzere çoğu köprü risk altında" uyarısı yaptı.
Hüseyin İstemil'in Taraf'taki haberine göre, AFAM Müdürü Doç. Dr. Kubilay Kaptan, Boğaziçi Köprüsünün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının acilen esnek bir yapıya kavuşturulması gerektiğini söyleyerek Unkapanı Köprüsü için de uyarıda bulundu. Kaptan, Köprüyü karaya bağlayan bağlantı taşıyıcı kolonlarının yarısı tamamen devre dışı kalmış durumda dedi.
Unkapanı her an çökebilir
Doç. Dr. Kubilay Kaptan bir süre önce ekibiyle beraber Unkapanı Köprüsünde incelemeler yaptı. Kaptan, yaptığı incelemelerinde köprünün İMÇ tarafına düşen bağlantı kirişlerinin bir kısmının çürüdüğünü, bir kısmının da ya kesilerek ya da araçların çarpması sonucunda devre dışı kaldığını tesbit etti. Kaptan, Unkapanı Köprüsüyle ilgili yaptığı tespitleri şöyle açıkladı:
Köprünün İMÇ tarafında, yani altında yorgancı ve oto yedek parçacıların olduğu alanda sorun olduğunu tespit ettik. Sıkıntı tam olarak köprü girişi ile köprünün karadaki kısmı arasında yaşanıyor. Araç yükünü taşıyan kirişler yani yatay taşıyıcı elemanların koptuğunu yerinde tesbit ettik. Unkapanı Köprüsünde ise taşıyıcı kirişlerden bazıları artık çalışmaz durumda. Demirler çıkmış, beton dökülmüş ve bazı yerlerde kiriş tamamen göçmüş. Bir hat boyunca 10 kiriş varsa yarısından fazlası kullanılamaz halde. İkisi tamamen kullanılamaz halde. Köprü bu haliyle kalırsa artan araç yükü veya alttan akan trafikte bir aracın çarpmasıyla tamamen çökebilir.
Acilen onarıma alınmalı
Kolonların iki nedenle tahrip olduğunu söyleyen Kaptan şöyle devam etti:
Yüksek araçların takılması ve iklim nedenlerinden dolayı köprü kolonları zarar görmüş ve kullanılamaz duruma gelmiş. Köprü 6 şiddetinde bir depreme asla dayanamaz, tamamen yıkılır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de köprüde bir ön inceleme yaptı. Köprünün acilen kapatılarak tadilata alınması gerekiyor.
Galata ile Haliç de riskli
Unkapanı ve tarihî Galata Köprülerinin de aşırı kullanımdan ve tahribattan dolayı yıprandığını söyleyen Kaptan, Haliç Köprüsünün yerinden çıkan bağlantı noktasının tam olarak yerine takılmadığını söyledi. Kaptan, Bu köprülerde yaptığımız araştırmalarda Unkapanı Köprüsünde oluşan tahribata benzer durumlar tesbit ettik. Aynı durum yaya üst geçitleri için de geçerli bunların da neredeyse yarıya yakını yıpranmış ve tahrip edilmiş durumda. Sağlam olanlar sadece son zamanda yapılanlar dedi.
Taşıyıcı kablolar esnek olmalı
Boğaziçi, FSM, Unkapanı, Haliç, Galata Köprüleri dahil 174 yaya üstgeçidi ve viyadük üzerinde araştırma yaptıklarını ifade eden Kubilay Kaptan, İstanbuldaki köprü ve viyadüklerin çoğunun riskli durumda olduğunu söyledi. Kaptan, Boğaziçi Köprüsü için de uyarılarda bulundu. Boğaziçi Köprüsünün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının esnek yapılmaması nedeniyle 6 şiddetindeki bir depremde yıkılabileceğini ifade eden kaptan şöyle devam etti: Köprüyü taşıyan kabloların bağlantı noktaları esnek değil. Daha öncede aynı nedenden dolayı bir kablo kopmuştu. Bu özelliğinden dolayı köprü risk altında.
Kaynak
-------------------------------------------------------------------------------------
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
köprünün son hali
Kemal Abi`nin ekledigi fotograflardan haric ben de bugün internette bir fotograf karesi gördüm, buraya ekliyeyim istedim.
Kaynak

Kaynak

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapı'daki inşaat alanında bir kaza meydana gelmiş, yapılan kısmi açıklamaya göre toprak kayması nedeni ile kule vinçlerden bir tanesi inşaat alanına devrilmiş, kazada ölen ya da yaralanan olmamış. Haberde en çok dikkatimi çeken taşeron işçiler habercilere saldırdı ifadesi oldu, bunu hiç anlamam taşeron neden patronun işini savunsun ki, ne yani görüntü aldırmayınca kadroya mı alınacaksınız, kaza olunca onurunuz şerefiniz mi zedelendi, o kazada bir arkadaşınız ölse idi aynı dirayeti patrona gösterecekmiydiniz? Neyse ya, taşeron denilen yapıyı hiç sevmemişimdir zaten işe aidiyeti, iş sevgisini öldüren bir şeydir. Yanlız kule vinçte gitmiş Marmaray istasyonu ortasındaki o daire kubbeye devrilmiş, ya bitmişti ya ne güzel 
http://galeri.haberturk.com/gundem/gale ... en-donuldu


yanlız linki sırf kaynak belli olsun diye verdim, zahmet edip bakmayın bu iki foto dışında bir şey yok, herifler 2 foto ile 20 fotoluk albüm yapıp bir halt gibi vermişler.

http://galeri.haberturk.com/gundem/gale ... en-donuldu


yanlız linki sırf kaynak belli olsun diye verdim, zahmet edip bakmayın bu iki foto dışında bir şey yok, herifler 2 foto ile 20 fotoluk albüm yapıp bir halt gibi vermişler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37