ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2013 20:49

Kemal abi güzel havayı değerlendirmişsin, gözüm bayram etti, valla ne denirse densin ben bu köprüyü beğeniyorum ya, hep hoşuma gitmiştir bu tip köprüler bi dene de İstanbul'da olsun işte.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 15 Mar Cum, 2013 09:52

Valla benim de çok hoşuma gidiyor. Çeke çeke bitiremedik yahu:)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 15 Mar Cum, 2013 22:29

2012 yaz mevsiminde acil bir durum sonrası ortaya çıkan Haliç Köprüsü'ndeki tamirattan sonra köprü ve viyadükler konusu daha çok konuşulacağa benziyor.

-------------------------------------------------------------------------------------
Doç. Dr. Kubilay Kaptan, risk altında olan köprülerin 6 büyüklüğündeki depremde yıkılacağını belirterek köprü ve viyadüklerin onarılması gerektiğini söyledi

Boğaziçi, Fatih Sultan Mehmet ve Haliç üzerindeki köprüler de dahil İstanbul’un köprü ve yaya üst geçitleriyle ilgili araştırma yapan İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki Afet Araştırmaları Merkezi (AFAM) "Boğaziçi Köprüsü dahil olmak üzere çoğu köprü risk altında" uyarısı yaptı.

Hüseyin İstemil'in Taraf'taki haberine göre, AFAM Müdürü Doç. Dr. Kubilay Kaptan, Boğaziçi Köprüsü’nün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının acilen esnek bir yapıya kavuşturulması gerektiğini söyleyerek Unkapanı Köprüsü için de uyarıda bulundu. Kaptan, “Köprüyü karaya bağlayan bağlantı taşıyıcı kolonlarının yarısı tamamen devre dışı kalmış durumda” dedi.

Unkapanı her an çökebilir
Doç. Dr. Kubilay Kaptan bir süre önce ekibiyle beraber Unkapanı Köprüsü’nde incelemeler yaptı. Kaptan, yaptığı incelemelerinde köprünün İMÇ tarafına düşen bağlantı kirişlerinin bir kısmının çürüdüğünü, bir kısmının da ya kesilerek ya da araçların çarpması sonucunda devre dışı kaldığını tesbit etti. Kaptan, Unkapanı Köprüsü’yle ilgili yaptığı tespitleri şöyle açıkladı:

“Köprünün İMÇ tarafında, yani altında yorgancı ve oto yedek parçacıların olduğu alanda sorun olduğunu tespit ettik. Sıkıntı tam olarak köprü girişi ile köprünün karadaki kısmı arasında yaşanıyor. Araç yükünü taşıyan kirişler yani yatay taşıyıcı elemanların koptuğunu yerinde tesbit ettik. Unkapanı Köprüsü’nde ise taşıyıcı kirişlerden bazıları artık çalışmaz durumda. Demirler çıkmış, beton dökülmüş ve bazı yerlerde kiriş tamamen göçmüş. Bir hat boyunca 10 kiriş varsa yarısından fazlası kullanılamaz halde. İkisi tamamen kullanılamaz halde. Köprü bu haliyle kalırsa artan araç yükü veya alttan akan trafikte bir aracın çarpmasıyla tamamen çökebilir.”

Acilen onarıma alınmalı
Kolonların iki nedenle tahrip olduğunu söyleyen Kaptan şöyle devam etti:
“Yüksek araçların takılması ve iklim nedenlerinden dolayı köprü kolonları zarar görmüş ve kullanılamaz duruma gelmiş. Köprü 6 şiddetinde bir depreme asla dayanamaz, tamamen yıkılır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de köprüde bir ön inceleme yaptı. Köprünün acilen kapatılarak tadilata alınması gerekiyor.”

Galata ile Haliç de riskli
Unkapanı ve tarihî Galata Köprüleri’nin de aşırı kullanımdan ve tahribattan dolayı yıprandığını söyleyen Kaptan, Haliç Köprüsü’nün yerinden çıkan bağlantı noktasının tam olarak yerine takılmadığını söyledi. Kaptan, “Bu köprülerde yaptığımız araştırmalarda Unkapanı Köprüsü’nde oluşan tahribata benzer durumlar tesbit ettik. Aynı durum yaya üst geçitleri için de geçerli bunların da neredeyse yarıya yakını yıpranmış ve tahrip edilmiş durumda. Sağlam olanlar sadece son zamanda yapılanlar” dedi.

Taşıyıcı kablolar esnek olmalı
Boğaziçi, FSM, Unkapanı, Haliç, Galata Köprüleri dahil 174 yaya üstgeçidi ve viyadük üzerinde araştırma yaptıklarını ifade eden Kubilay Kaptan, İstanbul’daki köprü ve viyadüklerin çoğunun riskli durumda olduğunu söyledi. Kaptan, Boğaziçi Köprüsü için de uyarılarda bulundu. Boğaziçi Köprüsü’nün taşıyıcı kablolarının bağlantı noktalarının esnek yapılmaması nedeniyle 6 şiddetindeki bir depremde yıkılabileceğini ifade eden kaptan şöyle devam etti: “Köprüyü taşıyan kabloların bağlantı noktaları esnek değil. Daha öncede aynı nedenden dolayı bir kablo kopmuştu. Bu özelliğinden dolayı köprü risk altında.
Kaynak
-------------------------------------------------------------------------------------

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

köprünün son hali

Mesaj gönderen langur » 27 Mar Çrş, 2013 15:27

Kemal Abi`nin ekledigi fotograflardan haric ben de bugün internette bir fotograf karesi gördüm, buraya ekliyeyim istedim.

Kaynak

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Çrş, 2013 16:02

Vay güzel bir hava foto :) gemi gibi görünüyordu bu köprü hep gözüme bu açıdan fotoğraflanınca hakkaten gemiye benzettim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Prş, 2013 21:48

Yenikapı'daki inşaat alanında bir kaza meydana gelmiş, yapılan kısmi açıklamaya göre toprak kayması nedeni ile kule vinçlerden bir tanesi inşaat alanına devrilmiş, kazada ölen ya da yaralanan olmamış. Haberde en çok dikkatimi çeken taşeron işçiler habercilere saldırdı ifadesi oldu, bunu hiç anlamam taşeron neden patronun işini savunsun ki, ne yani görüntü aldırmayınca kadroya mı alınacaksınız, kaza olunca onurunuz şerefiniz mi zedelendi, o kazada bir arkadaşınız ölse idi aynı dirayeti patrona gösterecekmiydiniz? Neyse ya, taşeron denilen yapıyı hiç sevmemişimdir zaten işe aidiyeti, iş sevgisini öldüren bir şeydir. Yanlız kule vinçte gitmiş Marmaray istasyonu ortasındaki o daire kubbeye devrilmiş, ya bitmişti ya ne güzel :(

http://galeri.haberturk.com/gundem/gale ... en-donuldu

Resim

Resim

yanlız linki sırf kaynak belli olsun diye verdim, zahmet edip bakmayın bu iki foto dışında bir şey yok, herifler 2 foto ile 20 fotoluk albüm yapıp bir halt gibi vermişler.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 May Prş, 2013 22:11

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Bu üstteki köprünün son parçası galiba.
Resim

Resim

Resim
Azapkapı tüneli de artık açıldı açılacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Prş, 2013 22:43

Kemal abim konuşturmuşsun yine, o yatay görünen şu döner kısım herhalde? Onu köprü ile aynı istikamette inşa etmemişler, yapıp sonra kapama işini test edecekler herhalde :) bakalım yaza kadar bitecekmi, ben gelene kadar bitmiş olsun abi verin talimatı :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 May Cum, 2013 15:46

Sen ne zaman geliyorsun ben yokken gelme ha:)))

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Cum, 2013 16:34

kemal yazdı:Sen ne zaman geliyorsun ben yokken gelme ha:)))
Abi şu an hiçbir şey belli değil, hani yarın olmaz belki ama belki 1-1,5 ay içinde ya da Temmuz Ağustos ama merak etme abi sık sık görüşürüz inşallah :) beni görmeye bıkabilirsin bile.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 11 May Cmt, 2013 14:34

:D
Neden ise bu resmi sevdim .Bittiğinde buradan güzel metro geçit resmi olur.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Cmt, 2013 15:59

Evet, öyle ya da böyle köprü bittiğinde bence gayet güzel fotoğraflık bir iş çıkacak ortaya, güzel havalarda etraf tepelerde boşluk arayan tipler görebiliriz :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön