ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bu konuda İBB ana şantiyesini ziyaret edicem, cuma günü gittim fakat başka konuları görüştük, zannedersen konu içinde geçtiğine göre çok yakında....
En son Mehmet keles tarafından 10 Ara Pzt, 2012 15:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu sistemler farkı bizi uçuruma sürükleyecek! Berlin gibi bir kent bile parasızlık yüzünden az daha metro hatları kapatacak hâle geldiyse, İstanbul acaba bir gün ne hâllere düşer
Bu kadar sistemin mekaniği, yedeği, programı, pulu postu nereden temin edilecek? Yok efendim, sürücü olmayacak da cepte para kalacak 


-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TBM nin 15 gün önceki durumu bu resimlerde varfearenes yazdı:suanda neler yapılıyor..ne kadar ilerleme var..fotograflar varmı bunlar ?
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 7478#27478
15 günde montajının bittiğini sanmıyorum, zaten Mehmet'te çalışması için gereken süreyi belirtmiş, NATM kazıları muhtemelen devam ediyordur çünkü İBB sitesinde uzun zaman önce fotoları verildi, benim tam olarak öğrenmek istediğim hangi bölümler TBM, hangi bölümler NATM olacak ya da Mehmet o fotoğrafladığın TBM den başka kurulacak mı o nereyi kazacak?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
ibb sitesinde araç alımına ilişkin sadece şu bilgi var:
I.3 ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
İhale Aşamasındadır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx
I.3 ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
İhale Aşamasındadır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
alınır inşallah, bakalım nasıl olacak, tabii daha inşaat aşaması yeni başladı hele bir kaba inşaat bitip ray döşensin, elektrik çekilsin, peron kapıları takılsın, sinyalizasyon falan filan, araç işini sallayacaklar bence biraz, çünkü bazı dostlarımın düşüncelerine göre bu hat için alınacak araçlara biraz fazla özen gösterilmesi gerekir diyorlar çünkü tam otomatik sürüşlü bir sistem daha fazla dikkat ve minimum hata gerektirir.keyifadami yazdı:ibb sitesinde araç alımına ilişkin sadece şu bilgi var:
I.3 ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
İhale Aşamasındadır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben gerekli olduguna inanmiyorum, yolcu yogun sistemlerde hic inanmiyorum. Benim bildigim Fransa, Ispanya ve Kanada da var (kanada yi dun duydum) bizde bunun 2 sebebi var, hava atmak ve makinistten tasarruf etmek, yani isci maliyetinden. Simdi yoneticiler daha iyi bilir tabii ama makinist yok PSD var (platform screen door) bu cok problemsiz bir is sanki, bakim elemani, bakim masrafi opucuk ile yapilabiliyor cunku, araclar yuksek maliyetli bakim onarimi hakeza oyle olur, kontrol mekanizmasinda istihdam dahami az olacak bilmiyorum ama sanmiyorum. Gelelim yapanlara Paris metronun dibini gormus bir kent, Kanada sosyal refahtan parayi nereye surecegini bilemeyen bir kuzey amerika arabi, Barcelona bildigin guneyli, ayran yok icmeye tahtirevanla gider gezmeye, ne desem simdi bilemedimkeyifadami yazdı:peki bu sistem gerçekten gerekli mi? zaman, para ve diğer anlamlarda katlanılan maliyete değecek bir getirisi var mı? yurtdışında gelişmiş ülkeler bu sistemi mi kullanıyor?Esat yazdı: ...tam otomatik sürüşlü bir sistem...
