ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 10 Ara Pzt, 2012 14:56

Bu konuda İBB ana şantiyesini ziyaret edicem, cuma günü gittim fakat başka konuları görüştük, zannedersen konu içinde geçtiğine göre çok yakında....
En son Mehmet keles tarafından 10 Ara Pzt, 2012 15:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ara Pzt, 2012 15:07

Bu sistemler farkı bizi uçuruma sürükleyecek! Berlin gibi bir kent bile parasızlık yüzünden az daha metro hatları kapatacak hâle geldiyse, İstanbul acaba bir gün ne hâllere düşer :x Bu kadar sistemin mekaniği, yedeği, programı, pulu postu nereden temin edilecek? Yok efendim, sürücü olmayacak da cepte para kalacak :?

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 12 Ara Çrş, 2012 01:11

resimdeki tbm'in oldugu istasyon neresi ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Pzt, 2012 18:25

Bu hatta en derin istasyon Kısıklı olacakmış -45 m. de yer alıyor bu istasyonun ray hattı seviyesi, şimdilik yeni bir bilgi sadece bu var :)

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 25 Ara Sal, 2012 12:19

hatla ilgili tam adam akıllı bilgi veren birini bulsak süper olcak :D tbm basladımı ? başlandıysa ne kadar bi ilerleme kaydedildi..hersey eksik...hat icin yüklenici firmanın özel bi site kurup bilgilendirme yapması cok iyi olurdu..

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Ara Sal, 2012 13:55

Nasıl bir erekiybilgiye ihtiyaç duyuyorsunuz?. TBM'in çalışması için daha 2 ay gerekiyor..

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 25 Ara Sal, 2012 16:53

suanda neler yapılıyor..ne kadar ilerleme var..fotograflar varmı bunlar ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ara Sal, 2012 18:54

fearenes yazdı:suanda neler yapılıyor..ne kadar ilerleme var..fotograflar varmı bunlar ?
TBM nin 15 gün önceki durumu bu resimlerde var

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 7478#27478

15 günde montajının bittiğini sanmıyorum, zaten Mehmet'te çalışması için gereken süreyi belirtmiş, NATM kazıları muhtemelen devam ediyordur çünkü İBB sitesinde uzun zaman önce fotoları verildi, benim tam olarak öğrenmek istediğim hangi bölümler TBM, hangi bölümler NATM olacak ya da Mehmet o fotoğrafladığın TBM den başka kurulacak mı o nereyi kazacak?

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 27 Ara Prş, 2012 13:32

ibb sitesinde araç alımına ilişkin sadece şu bilgi var:

I.3 ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ


İhale Aşamasındadır.



http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Prş, 2012 20:12

keyifadami yazdı:ibb sitesinde araç alımına ilişkin sadece şu bilgi var:

I.3 ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ


İhale Aşamasındadır.



http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx
alınır inşallah, bakalım nasıl olacak, tabii daha inşaat aşaması yeni başladı hele bir kaba inşaat bitip ray döşensin, elektrik çekilsin, peron kapıları takılsın, sinyalizasyon falan filan, araç işini sallayacaklar bence biraz, çünkü bazı dostlarımın düşüncelerine göre bu hat için alınacak araçlara biraz fazla özen gösterilmesi gerekir diyorlar çünkü tam otomatik sürüşlü bir sistem daha fazla dikkat ve minimum hata gerektirir.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 28 Ara Cum, 2012 14:53

Esat yazdı: ...tam otomatik sürüşlü bir sistem...
peki bu sistem gerçekten gerekli mi? zaman, para ve diğer anlamlarda katlanılan maliyete değecek bir getirisi var mı? yurtdışında gelişmiş ülkeler bu sistemi mi kullanıyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2012 18:56

keyifadami yazdı:
Esat yazdı: ...tam otomatik sürüşlü bir sistem...
peki bu sistem gerçekten gerekli mi? zaman, para ve diğer anlamlarda katlanılan maliyete değecek bir getirisi var mı? yurtdışında gelişmiş ülkeler bu sistemi mi kullanıyor?
Ben gerekli olduguna inanmiyorum, yolcu yogun sistemlerde hic inanmiyorum. Benim bildigim Fransa, Ispanya ve Kanada da var (kanada yi dun duydum) bizde bunun 2 sebebi var, hava atmak ve makinistten tasarruf etmek, yani isci maliyetinden. Simdi yoneticiler daha iyi bilir tabii ama makinist yok PSD var (platform screen door) bu cok problemsiz bir is sanki, bakim elemani, bakim masrafi opucuk ile yapilabiliyor cunku, araclar yuksek maliyetli bakim onarimi hakeza oyle olur, kontrol mekanizmasinda istihdam dahami az olacak bilmiyorum ama sanmiyorum. Gelelim yapanlara Paris metronun dibini gormus bir kent, Kanada sosyal refahtan parayi nereye surecegini bilemeyen bir kuzey amerika arabi, Barcelona bildigin guneyli, ayran yok icmeye tahtirevanla gider gezmeye, ne desem simdi bilemedim :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön