Eh işte, baştan hatırlarsan bende haritalarımda Marmaray ı hep M simgesi ile gösterdim, yani frekansı düşecekse metro altına alınabilir, benim vurgulamak istediğim bunun katî kuralları olmadığı, sadece bizim gibi adamların tartışmalarına damga vuruyor, sektör profesyonellerinin hiç bunu tartıştığını görmedim, sadece M2 hattımız açılmadan önce bunun bir tantanası oldu, o zamanda yolcu kapasitesi ile bağlantılandırıldı ama M1 de metrodur kurcalamaya gerek yok diye geçtialabay yazdı:Marmaray’in banliyö sistemi olduğuna karşı bir lâfım yoktu zaten. Bana göre, madem hiçbir sistem doğru dürüst oturmamış, hepsini bir metro sistemi olarak yapmak daha mantıklı olurdu, yani sırf isim olarak. Zaten totemlerde de heryerde M gösterilmiyor mu? Smile Çünkü önharf olarak M, B, T, cart ve curt bence (al sana bir bana göre) gereksiz. Yok, büyük, hakiki bir banliyö ağı olsaydı, o zaman başkaydı.
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Marmaray, Kadıköy'den Şişli Gayrettepe,
Marmaray, Kadıköy'den, Şişli Gayrettepe, Maslak Yönü için çözüm olacak mı?
Marmaray projesi, Kadıköy’den, Taksim, Maslak yönüne olan yoğun akışı, Yenikapıdan, tamamlanacak olan M2 Yenikapı – Hacıosman metrosuna yönlendirecektir. Ancak bu sistem, Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu Metrobüs hattına alternatif olmaktan uzak olduğu görüşündeyim.
Aksi yönde bir araştırma var mı?
İBB, otobüs rengi, vapur bacası için anket yapabiliyor. Bunun için anket çalışması yapıldı mı?
Marmaray projesi, Kadıköy’den, Taksim, Maslak yönüne olan yoğun akışı, Yenikapıdan, tamamlanacak olan M2 Yenikapı – Hacıosman metrosuna yönlendirecektir. Ancak bu sistem, Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu Metrobüs hattına alternatif olmaktan uzak olduğu görüşündeyim.
Aksi yönde bir araştırma var mı?
İBB, otobüs rengi, vapur bacası için anket yapabiliyor. Bunun için anket çalışması yapıldı mı?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bunun için ankete gerek var mı, bilmem. Bunu bilim adamları ölçmeli. Ölçtüler mi, hesapladılar mı? Onu da bilmem.
Ama genel olarak, Kadıköyden Marmaray ile Yenikapıya, oradan da aktarmayla devam bence fena değil. Eksik gördüğüm: Kadıköyden İDO ile Yenikapıya gitme isteği. Denizden giden toplu taşım hep gözardı ediliyor. İDO ve vapur bence önemli.
Ama genel olarak, Kadıköyden Marmaray ile Yenikapıya, oradan da aktarmayla devam bence fena değil. Eksik gördüğüm: Kadıköyden İDO ile Yenikapıya gitme isteği. Denizden giden toplu taşım hep gözardı ediliyor. İDO ve vapur bence önemli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunların anket çalışması yapılalı çok oluyor, ayrıca İBB nin şu anda Ulaşım A.Ş. ve IBM ile birlikte ortaya koymaya çalıştığı proje vasıtası ile de zaten yolculuk alışkanlıkları konusunda harika bir data elde edilebilir, yapılması gereken (yaparlar zaten diye düşünüyorum) o eski (6 sene oldu galiba) matris ile bu yeni datayı karşılaştırmak, o günden bugüne değişen bir şey varmı ya da eski datada hatalar/sapmalar varmı ortaya çıkacak.
Bu konunun anketi direkt aktarma merkezlerinde vatandaş ile yapılacak birebir anketler ile de yeniden oluşturulabilir ama küçük ölçekli ve hedefe yönelik bir analiz olur belki de olmalı, yani sorular ile kişiler yöneltilerek yapılacak bir anket ile Yenikapı -> Taksim/Maslak istikametinin eğilmi öğrenilebilir ama dediğim gibi şu IBM/Vodafone işi bunu zaten bir ihtimal çözer, benim gıcık olduğum Belbim vasıtası ile akbil ve şu kart zımbırtılarının verileri de derlendimi? Herhangi bir bilgi yok, eğer bu da derlenirse ortaya 3 lü kıyaslama çıkarki bu doğru analiz edildiği zaman bence çok ciddi ve gerçekçi bir yolculuk analizi olur.
Ben bu aktarmayı fena bulmuyorum, şu an için eldeki sistemler ile en iyisi bu olacak, bunun dışında zaten İBB ikinci bir tünel ile boğazı geçerek Mecidiyeköy üzerinden aktarma planlıyor ama onun hayata geçmesi kaç sene? Uzun vadeli bir iş o, şimdi hesaba katmaya bile gerek yok bence.
Deniz ulaşımı konusunda haklısında Başar, geçen Hasan bir başlık açmıştı bilmemkaç yıl önceki İETT verileri olan bir kitap hakkında idi galiba, oradaki rakamlar ile bugün verilenler bile çelişmiyormuydu? Şimdi kalkıp Kadir Bey deniz ulaşımı düşük, buna ağırlık vermeliyiz falan filan
lütfen ya, neden şimdi? Köprülerde çalışma var ya o yüzden, çalışma yapılıp bitince bu sözlerde unutulacak, ben İstanbul'da deniz yolu ile ulaşımın üst seviyeye çıkacağına inanmıyorum, bizler ayağını toprağa değmek isteyen milletiz, İstanbul bu lodosu var poyrazı var deniz ulaşımı her zaman sekteye uğrayabilecek bir iş, yani onu ön plana çıkarıp aynı güzergahtaki demiryolunu onun yedeği haline getiremeyiz, insanlar denizin altındaki o tünelden geçmeyi deniz yoluna tercih edebilirler, ya da etmezler bilmiyorum
ben ederim şahsen.
Her ne ise, uzun zaman önce İstanbul'da bir kongrede bizim garip Viyana lılar bir iki kelam etmişlerdi de kimseye anlatamadım bunu. Bu sitede yazıp çizince kıyas yapıyorsun diye suçlama gibi sözleride gördük, hatta başka bir sitede de hemen kontra başlık açmışlar okudum bir ara, hep bir ağızdan ya küçücük kentimi kıyaslıyorsunuz demişler
ya kardeşler ne kıyaslaması biri 15 milyon biri 2 milyon, neyin kıyası? Tek bakmak gereken 2 milyonluk kentin tramvay, metro, otobüs ve yıllık yolcu sayısı bir de 15 milyonluğun, büyüklükmüş şu bu önemli değil, sistem ve düzen önemli, bizim millet aleme nizam vermeye çalışana kadar kenti kentlerine nizam verseydi ohoooo şimdi nerde olurduk. Lafı gevelemeyeyim o toplantıda demişti ki bu viyanalı arkadaşlar, bu iki kenti kıyaslayamayız ikisi topoğrafik olarak farklı, sizin daha çok yol ya da metro yapmaktan ziyade ilk etapta deniz yoluna ağırlık vermeniz gerekir, kim kaale aldı? Öyle salonun içinde hoş bir seda olarak kaldı
Şimdi, "deniz yolu ile ulaşıma önem vermeliyiz" hadi canım, gerek yok ki, dediğim gibi köprülerde çalışma bitsin unutucaz, sünnet gibi keserken biraz acır sonra geçer.
Bu konunun anketi direkt aktarma merkezlerinde vatandaş ile yapılacak birebir anketler ile de yeniden oluşturulabilir ama küçük ölçekli ve hedefe yönelik bir analiz olur belki de olmalı, yani sorular ile kişiler yöneltilerek yapılacak bir anket ile Yenikapı -> Taksim/Maslak istikametinin eğilmi öğrenilebilir ama dediğim gibi şu IBM/Vodafone işi bunu zaten bir ihtimal çözer, benim gıcık olduğum Belbim vasıtası ile akbil ve şu kart zımbırtılarının verileri de derlendimi? Herhangi bir bilgi yok, eğer bu da derlenirse ortaya 3 lü kıyaslama çıkarki bu doğru analiz edildiği zaman bence çok ciddi ve gerçekçi bir yolculuk analizi olur.
Ben bu aktarmayı fena bulmuyorum, şu an için eldeki sistemler ile en iyisi bu olacak, bunun dışında zaten İBB ikinci bir tünel ile boğazı geçerek Mecidiyeköy üzerinden aktarma planlıyor ama onun hayata geçmesi kaç sene? Uzun vadeli bir iş o, şimdi hesaba katmaya bile gerek yok bence.
Deniz ulaşımı konusunda haklısında Başar, geçen Hasan bir başlık açmıştı bilmemkaç yıl önceki İETT verileri olan bir kitap hakkında idi galiba, oradaki rakamlar ile bugün verilenler bile çelişmiyormuydu? Şimdi kalkıp Kadir Bey deniz ulaşımı düşük, buna ağırlık vermeliyiz falan filan
Her ne ise, uzun zaman önce İstanbul'da bir kongrede bizim garip Viyana lılar bir iki kelam etmişlerdi de kimseye anlatamadım bunu. Bu sitede yazıp çizince kıyas yapıyorsun diye suçlama gibi sözleride gördük, hatta başka bir sitede de hemen kontra başlık açmışlar okudum bir ara, hep bir ağızdan ya küçücük kentimi kıyaslıyorsunuz demişler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray yeni ilerleme videoları yayınlanmış, Mayıs ve Haziran ayına ait videoları ilgili başlıktan izleyebilirsiniz
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 71&start=8
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 71&start=8
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan yazdı:Haziran videosundaki o müzik nedir ya. Akşam akşam sinirimi kaldırdılar...
Şimdi yeniden düzenledim buldum diğer müzikleri süreden uygun başka bir tane ekledim, diğeri rahatsız edici olabilir evet
-
kenanmar
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
.Kadir Bey deniz ulaşımı düşük, buna ağırlık vermeliyiz falan filan lütfen ya, neden şimdi? Köprülerde çalışma var ya o yüzden, çalışma yapılıp bitince bu sözlerde unutulacak, ben İstanbul'da deniz yolu ile ulaşımın üst seviyeye çıkacağına inanmıyorum, bizler ayağını toprağa değmek isteyen milletiz, İstanbul bu lodosu var poyrazı var deniz ulaşımı her zaman sekteye uğrayabilecek bir iş, yani onu ön plana çıkarıp aynı güzergahtaki demiryolunu onun yedeği haline getiremeyiz, insanlar denizin altındaki o tünelden geçmeyi deniz yoluna tercih edebilirler, ya da etmezler bilmiyorum ben ederim şahsen
Fikren buna katılıyorum ayrıca fiilen de bunun doğru olduğunu düşünüyorum şöyle ki Bostancı-Bakırköy arasında İDO'yu mu kullanırım yoksa Marmaray'ı mı? Elbette Marmaray hem Bakırköy meydanında ineceğim hem de muhtemelen İDO'nun yarı fiyatına o yolu aşağı yukarı aynı sürede gideceğim. Aynı durum Üsküdar-Eminönü şehir hatları seferleri için de kendiliğinden geçerli, yine Büyükçekmece-Avcılar-Maltepe-Kartal-Pendik-Tuzla için de Marmaray deniz ulaşımına göre çok daha avantajlı.
Geriye sadece Üsküdar-Beşiktaş/Kabataş vb. bir kaç yolcusu çok olabilecek hat kalıyor. Yarın öbür gün Körfez Geçiş Köprüsü yapılsa Eskihisar-Topçular bile önemini kaybedecek, Bandırma-Yenikapı falan devam eder. Düşünün ki Silivri, Şile gibi sahili olan turistik noktalara bile deniz ulaşımı doğru dürüst gitmemiş. Deniz ulaşımı sadece ekonomik faaliyetin çok olduğu veya zorunlu aktarma noktası olan bir kaç yerde gelişmiş. İstanbul Boğaz sahili zaten de facto birer korunaklı köy halinde Haliç Kıyısı da aynı oranda fazla hareketli değil. Sirkeci-Harem feribotu gibi vazgeçilmez bir hattın bile Avrasya Tüp Tünel Geçişi karşısında şansı yok. İstinye-Küçüksu arasındaki feribot ise köprü bakım çalışması adına şimdilik var. Tüm bunlar gösteriyor ki deniz ulaşımını İstanbul'da çok tercih edilir bir şey yapmak mümkün değil.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynen hocam, örneklerle güzel açıklamışsın Marmaray sonrasında ben belki ilk etapta değil ama ilerleyen zamanda deniz ulaşımının yolcu kaybedeceğini dahi düşünüyorum, hatta belki İDO belediyeye geri bile dönebilir, şu anda bile yüksek fiyat yapmaya çalışıyor yolcusu azalırsa daha da yüksek fiyata taşımak zorunda maliyetler yüzünden bu da adamın hoşnut olmaması demek, tabi bilmiyorum nasıl bir anlaşma idi yolcu garantisi yoktu sanırım.
İstanbul'da deniz ulaşımını bu saatten sonra geliştirmek mümkün değil, ancak Marmara için ulaşım geliştirilebilir ve geliştirilmeli zaten, bazı iyi örnekler oldu otobüs firmaları bağlantılı işler yapıldı bunlar güzel çözümler ama İzmit köprüsü ve İzmir otobanı yapılınca o da sekteye uğrayacaktır. Bilmiyorum denizi seven bir millet Marmara civarında yaşasaydı belki fıldır fıldır gemiler dönerdi ama dediğim gibi biz ayağımızı toprağa basmayı seviyoruz
İstanbul'da deniz ulaşımını bu saatten sonra geliştirmek mümkün değil, ancak Marmara için ulaşım geliştirilebilir ve geliştirilmeli zaten, bazı iyi örnekler oldu otobüs firmaları bağlantılı işler yapıldı bunlar güzel çözümler ama İzmit köprüsü ve İzmir otobanı yapılınca o da sekteye uğrayacaktır. Bilmiyorum denizi seven bir millet Marmara civarında yaşasaydı belki fıldır fıldır gemiler dönerdi ama dediğim gibi biz ayağımızı toprağa basmayı seviyoruz
-
kenanmar
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Şehir Hatları trafik yükünü üstlenmek için fiyatlarını yarı yarıya düşürebiliyorsa neden tüm zamanlarda aynı uygulama yapılamaz ki?
16 EYLÜL 2012'YE KADAR
SEFER ÜCRETLERİNDE
%50 İNDİRİM
Değerli Yolcularımız,
Trafik sorununa çözüm olması amacıyla,
Şehir Hatlarında 30 Temmuz - 16 Eylül 2012 tarihleri arasında ve sadece AKBİL kullanımında ( Tam Akbil ve İndirimli Akbil) geçerli olmak üzere sefer ücretlerimizde %50 İNDİRİM uygulanacaktır.
%50 İndirim uygulaması, Kısa Boğaz Turu, Uzun Boğaz Turu, Mehtap Gezisi ve Adalar Hatlarında GEÇERLİ DEĞİLDİR.
Tüm yolcularımıza önemle duyurulur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gazetelerde bir haber çıktı bununla ilgili, şikayet mahiyetinde ve hemen arkasından 2 gün geçmeden İBB "bakın otobüsleri tek bilet yapıyorum, üstüne bir de vapurları yarı fiyat yapıyorum" dedi, haberde neden köprü bedava ise otobüsler çift bilet alıyor şeklindeydi
:) ne diyeyim bilemiyorum yani illa gazetenin yazması mı gerekiyordu, ben eminim buna bahane olarakta biz altyapı çalışmasını yapıyorduk, haberi önce yazmışlar denir. Öğretemedik, böyle bir planlama yapılıyor İstanbul trafiğini felç edecek ardı arkasına çalışmalar yapılıyor ve hiçbir önlem yok, tek önlem izne gidin kardeşim demek. Hiç bir kurum birbiri ile bağlantılı değil, koordinasyon yok, bunlara illa Başbakan ya da Bakan tepeden çığıracak o zaman iş yapacaklar, ülke çapında bir kent böyle yönetiliyor, kötü yönetiliyor demek istemiyorum ama koordinasyonsuz ve kopuk yönetiliyor, bunu bir türlü aşamadık, İSKİ gelir çukur kazar kapatır ertesi gün Telekom gelir aynı yeri eşer, bir de öyle bırakır, sonra belediye gelecekte orayı düzeltecek ohooooo, aynı mantık aynı kafa devam.