ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 May Çrş, 2012 10:26

Bu olimpiyat için hazırlanan haritada Çekmeköy metrosu da yok, kendi ihale ettikleri hattı yokmu sayıyorlar acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Çrş, 2012 11:22

Özgür Türkler yazdı:Bu olimpiyat için hazırlanan haritada Çekmeköy metrosu da yok, kendi ihale ettikleri hattı yokmu sayıyorlar acaba?
Var sayamadilarki bir türlü :) temel atma töreni bile muamma, ayin 6 sina ertelenmis diyorlar, kaldiki anadolu yakasini olimpiyatta bile istanbuldan saymamislarki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 May Çrş, 2012 13:35

İşte RER diyorsun, Paris RER ve Berlin S-Bahn. Herkes tuvaletine ve yatak odasına assın, boş vakti olursa, baksın, baksın, baksın ve bir daha baksın … ki öğrensin. Banliyö sistemi nasıl yapılırmış.

Tüm sisteme Marmaray demek fena değil, mümkün. Ama metro M ise, Marmaray ne? M? R? B? µ? م? :-)

Ek: Bak hele … son iki harf yine işaretlerin muazzam yakınlığını gösteriyor, hayret!

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Tem Pzr, 2012 15:42

Marmaray, Almanyadaki kategoriye göre S-Bahn yani "Stadt-Bahn" türkçesi "Şehiriçi Tren" demek gerekiyor. Kısmen yeraltı çoğunluk ile yerüstünde gidecek.

Toplu ulaşımda Türkçe kodlamada "M", "T", "MB" kullanıldığına göre Marmaray isminden "MR" kodlaması yada "İstT" kodlaması düşünülebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Pzr, 2012 17:08

O şekilde bir kodlamaya girmek zaten salataya dönmüş sisteme bir de nar ekşisi eklemek anlamına gelir. Marmaray bir banliyö sistemidir dolayısı ile alsa alsa B harfini alabilir, bu işe ilk başlandığında metro standartına çıkartacağız, banliyö metro olacak söylemi nedeni ile biz de yıllarca metro olacak dedik, sonra bir baktık ki metro olduğu falan yok, aynen bildiğimiz banliyö olarak kalıyor. Sistemin fiziki alt yapısı yenilenecek ama aynı tipte, sinyalizasyonu yenilenecek ve araçları yenilenecek, yapılan hesaplar iki kıta arasında yolculuk yapacağı ve yenilenmiş olacağı için yolcusunun artacağı yönünde ama o hali ile dahi sistem banliyö olacak. Stadt Bahn dediğiniz şeylerde bu kadar uzun diziler ile işletme yapılıyormu bilemiyorum.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 08 Tem Pzr, 2012 17:27

Esat bey o kadar güzel çizmişsiniz ki valla benimde ne olacak dediğim sirkeci yenikapı arasındaki 4 istasyonluk kısım, Haydarpaşa bağlantısı, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanı bağlantısı, hatta o avcılara kadar uzanan hat büyükçekmeceye kadar uzanabilir. Umarız bir gün böyle bir sistem kurulabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Pzr, 2012 17:34

senturk90 yazdı:Esat bey o kadar güzel çizmişsiniz ki valla benimde ne olacak dediğim sirkeci yenikapı arasındaki 4 istasyonluk kısım, Haydarpaşa bağlantısı, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanı bağlantısı, hatta o avcılara kadar uzanan hat büyükçekmeceye kadar uzanabilir. Umarız bir gün böyle bir sistem kurulabilir.
Sağolasın teşekkür ederim, bu hayali bir şey ama olmayacak bir şey değildi. Bana göre hala da geç kalınmış değildir, İBB elinde bu kadar kentin taşımasına ulaşıma ait data varken bence banliyö sistemini artık yeni adı ile Marmaray'ı geliştirmek için bir şeyler yapmalıdır diyorum.

Resim

Ben o çizimi yaptıktan sonra şu ortaya çıkan kuzey yerleşimi (o şekilleri kent çizimini kast etmiyorum, kentin yapılacağı yerin ortaya çıkmasını kast ediyorum) bence bu çizimdeki gibi Marmaray bağlantılarının yapılması şart olmuştur zaten, tabi bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Pzr, 2012 22:27

Esat, diziler ne kadar uzun ki? Berlin’de S-Bahn 8’li dizilerle işler, daha uzun isteseler de, peronlar yetmiyor şu an.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Pzr, 2012 22:31

Bilmiyorum Başar ben S-Bahn uzmanı değilim, ayrıca sizin Almanya'nızdaki S-Bahn ı da anlayamıyorum benim bildiğim günümüz raylı sistem terminolojisinde Almanca Stadt Bahn denilen şeyin HRS ye denk geldiğidir, ha tramvaylarda HRS kategorisine sokuluyor artık o başka, şimdi kaynak arayacak halim yok, kaldı ki zaten bunun bir standartı varmıdır o da tartışılır. Ama Marmaray bir banliyö hattıdır :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Tem Pzt, 2012 08:57

Ben bu S-Bahn/Stadtbahn salatasını anlatmıştım :-) S-Bahn Stadtbahn demek. Yani banliyö treni. Ama sonradan sokak trafiğinden ayrılmış şekilde (!) işletilen tramvay sistemlerine de Stadtbahn demeye başladılar. Önemli olan, kesişme olmaması. Bunlar da tramvay veya bizde bazen metro diye tanımlanan sistemler, yani meselâ Bursa veya Adana, buraya göre Stadtbahn.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Pzt, 2012 11:10

Öfffff Başar, sana göre işte adamı hasta etme. Almanca tabirin arkasına sığınıp sistem uydurma, benzeri pek çok sistem pek çok ülkede trafik ile kesişiyor, ama baktığın zaman senin Stadtbahn ın ile aynı şeydir. Sana Avusturya'nın S-Bahn ını da anlattım, bildiğin banliyö gel gelelim 4 lü dizi işlediği saatlerde var, 8 li ile işlediği de. Bu konu çok gereksiz bir tartışma bence, sadece burada değil bakıyorum Alman forumlarında aynı terane, Avusturya forumlarında aynı terane :) ya kardeşim geçelim bu işleri Marmaray nedir? BANLİYÖ.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Tem Pzt, 2012 11:36

Yazdıklarımı yanlış mı anladın acaba?

Bana göre hiçbir şey yazılı değildi, sana »definisyon« sundum, burada gecerli olanlar. Viyana’daki Stadtbahn olayı çok özel. Belki belki, ama bilmiyorum, Berlin ile irtibatlı olabilir, çünkü Berlin ve Viyana kardeş şehir gibiler. Esinlenmiş olabilirler, başka bir sebebi olabilir.

Ama Stadtbahn olarak tanımlanan sistemi yazdım. Bu kesişmez, kesiştiği an Stadtbahn değil. Aslında. Ama gel gelelim Karlsruhe’deki S-Bahn (!) dedikleri Stadtbahn sistemine, hani tram-train işliyor, bu da merkezde yaya alanından geçiyor. Ama şimdi yeraltına alacaklar, »meddro« olacak :-)

Marmaray’in banliyö sistemi olduğuna karşı bir lâfım yoktu zaten. Bana göre, madem hiçbir sistem doğru dürüst oturmamış, hepsini bir metro sistemi olarak yapmak daha mantıklı olurdu, yani sırf isim olarak. Zaten totemlerde de heryerde M gösterilmiyor mu? :-) Çünkü önharf olarak M, B, T, cart ve curt bence (al sana bir bana göre) gereksiz. Yok, büyük, hakiki bir banliyö ağı olsaydı, o zaman başkaydı. Berlin’de U- ve S-Bahn iki büyük ayrı sistem. Beraber buluştukları eşli perona sahip bir istyason var ama (doğuda bir yerde). Yeraltı, yerüstü o kadar önemli değil. Sanırım en önemlisi frekans. Marmaray her iki veya üç dakikada işlemezse, metrobüs faciası bölüm iki olur. O bakımdan metro diyebilirDİK. Desek de, demesek de, hava hoş ve boş.

O senin çizdiğin ağ gelişirse, çok iyi olur. Ama yine de Marmaray hattı çok sık işlemek zorunda kalıcak bence. Yani en azından Avrasya kısmında. Gebze’den ikişer dakikada trene gerek yoktur herhâlde, ama İbrahimağa’dan bence var, en azından Sirkeci veya Yedikule’ye kadar.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön