ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte RER diyorsun, Paris RER ve Berlin S-Bahn. Herkes tuvaletine ve yatak odasına assın, boş vakti olursa, baksın, baksın, baksın ve bir daha baksın
ki öğrensin. Banliyö sistemi nasıl yapılırmış.
Tüm sisteme Marmaray demek fena değil, mümkün. Ama metro M ise, Marmaray ne? M? R? B? µ? م?
Ek: Bak hele son iki harf yine işaretlerin muazzam yakınlığını gösteriyor, hayret!
Tüm sisteme Marmaray demek fena değil, mümkün. Ama metro M ise, Marmaray ne? M? R? B? µ? م?

Ek: Bak hele son iki harf yine işaretlerin muazzam yakınlığını gösteriyor, hayret!
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O şekilde bir kodlamaya girmek zaten salataya dönmüş sisteme bir de nar ekşisi eklemek anlamına gelir. Marmaray bir banliyö sistemidir dolayısı ile alsa alsa B harfini alabilir, bu işe ilk başlandığında metro standartına çıkartacağız, banliyö metro olacak söylemi nedeni ile biz de yıllarca metro olacak dedik, sonra bir baktık ki metro olduğu falan yok, aynen bildiğimiz banliyö olarak kalıyor. Sistemin fiziki alt yapısı yenilenecek ama aynı tipte, sinyalizasyonu yenilenecek ve araçları yenilenecek, yapılan hesaplar iki kıta arasında yolculuk yapacağı ve yenilenmiş olacağı için yolcusunun artacağı yönünde ama o hali ile dahi sistem banliyö olacak. Stadt Bahn dediğiniz şeylerde bu kadar uzun diziler ile işletme yapılıyormu bilemiyorum.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Esat bey o kadar güzel çizmişsiniz ki valla benimde ne olacak dediğim sirkeci yenikapı arasındaki 4 istasyonluk kısım, Haydarpaşa bağlantısı, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanı bağlantısı, hatta o avcılara kadar uzanan hat büyükçekmeceye kadar uzanabilir. Umarız bir gün böyle bir sistem kurulabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sağolasın teşekkür ederim, bu hayali bir şey ama olmayacak bir şey değildi. Bana göre hala da geç kalınmış değildir, İBB elinde bu kadar kentin taşımasına ulaşıma ait data varken bence banliyö sistemini artık yeni adı ile Marmaray'ı geliştirmek için bir şeyler yapmalıdır diyorum.senturk90 yazdı:Esat bey o kadar güzel çizmişsiniz ki valla benimde ne olacak dediğim sirkeci yenikapı arasındaki 4 istasyonluk kısım, Haydarpaşa bağlantısı, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanı bağlantısı, hatta o avcılara kadar uzanan hat büyükçekmeceye kadar uzanabilir. Umarız bir gün böyle bir sistem kurulabilir.

Ben o çizimi yaptıktan sonra şu ortaya çıkan kuzey yerleşimi (o şekilleri kent çizimini kast etmiyorum, kentin yapılacağı yerin ortaya çıkmasını kast ediyorum) bence bu çizimdeki gibi Marmaray bağlantılarının yapılması şart olmuştur zaten, tabi bence.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmiyorum Başar ben S-Bahn uzmanı değilim, ayrıca sizin Almanya'nızdaki S-Bahn ı da anlayamıyorum benim bildiğim günümüz raylı sistem terminolojisinde Almanca Stadt Bahn denilen şeyin HRS ye denk geldiğidir, ha tramvaylarda HRS kategorisine sokuluyor artık o başka, şimdi kaynak arayacak halim yok, kaldı ki zaten bunun bir standartı varmıdır o da tartışılır. Ama Marmaray bir banliyö hattıdır 

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben bu S-Bahn/Stadtbahn salatasını anlatmıştım
S-Bahn Stadtbahn demek. Yani banliyö treni. Ama sonradan sokak trafiğinden ayrılmış şekilde (!) işletilen tramvay sistemlerine de Stadtbahn demeye başladılar. Önemli olan, kesişme olmaması. Bunlar da tramvay veya bizde bazen metro diye tanımlanan sistemler, yani meselâ Bursa veya Adana, buraya göre Stadtbahn.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öfffff Başar, sana göre işte adamı hasta etme. Almanca tabirin arkasına sığınıp sistem uydurma, benzeri pek çok sistem pek çok ülkede trafik ile kesişiyor, ama baktığın zaman senin Stadtbahn ın ile aynı şeydir. Sana Avusturya'nın S-Bahn ını da anlattım, bildiğin banliyö gel gelelim 4 lü dizi işlediği saatlerde var, 8 li ile işlediği de. Bu konu çok gereksiz bir tartışma bence, sadece burada değil bakıyorum Alman forumlarında aynı terane, Avusturya forumlarında aynı terane
ya kardeşim geçelim bu işleri Marmaray nedir? BANLİYÖ.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yazdıklarımı yanlış mı anladın acaba?
Bana göre hiçbir şey yazılı değildi, sana »definisyon« sundum, burada gecerli olanlar. Viyanadaki Stadtbahn olayı çok özel. Belki belki, ama bilmiyorum, Berlin ile irtibatlı olabilir, çünkü Berlin ve Viyana kardeş şehir gibiler. Esinlenmiş olabilirler, başka bir sebebi olabilir.
Ama Stadtbahn olarak tanımlanan sistemi yazdım. Bu kesişmez, kesiştiği an Stadtbahn değil. Aslında. Ama gel gelelim Karlsruhedeki S-Bahn (!) dedikleri Stadtbahn sistemine, hani tram-train işliyor, bu da merkezde yaya alanından geçiyor. Ama şimdi yeraltına alacaklar, »meddro« olacak
Marmarayin banliyö sistemi olduğuna karşı bir lâfım yoktu zaten. Bana göre, madem hiçbir sistem doğru dürüst oturmamış, hepsini bir metro sistemi olarak yapmak daha mantıklı olurdu, yani sırf isim olarak. Zaten totemlerde de heryerde M gösterilmiyor mu?
Çünkü önharf olarak M, B, T, cart ve curt bence (al sana bir bana göre) gereksiz. Yok, büyük, hakiki bir banliyö ağı olsaydı, o zaman başkaydı. Berlinde U- ve S-Bahn iki büyük ayrı sistem. Beraber buluştukları eşli perona sahip bir istyason var ama (doğuda bir yerde). Yeraltı, yerüstü o kadar önemli değil. Sanırım en önemlisi frekans. Marmaray her iki veya üç dakikada işlemezse, metrobüs faciası bölüm iki olur. O bakımdan metro diyebilirDİK. Desek de, demesek de, hava hoş ve boş.
O senin çizdiğin ağ gelişirse, çok iyi olur. Ama yine de Marmaray hattı çok sık işlemek zorunda kalıcak bence. Yani en azından Avrasya kısmında. Gebzeden ikişer dakikada trene gerek yoktur herhâlde, ama İbrahimağadan bence var, en azından Sirkeci veya Yedikuleye kadar.
Bana göre hiçbir şey yazılı değildi, sana »definisyon« sundum, burada gecerli olanlar. Viyanadaki Stadtbahn olayı çok özel. Belki belki, ama bilmiyorum, Berlin ile irtibatlı olabilir, çünkü Berlin ve Viyana kardeş şehir gibiler. Esinlenmiş olabilirler, başka bir sebebi olabilir.
Ama Stadtbahn olarak tanımlanan sistemi yazdım. Bu kesişmez, kesiştiği an Stadtbahn değil. Aslında. Ama gel gelelim Karlsruhedeki S-Bahn (!) dedikleri Stadtbahn sistemine, hani tram-train işliyor, bu da merkezde yaya alanından geçiyor. Ama şimdi yeraltına alacaklar, »meddro« olacak

Marmarayin banliyö sistemi olduğuna karşı bir lâfım yoktu zaten. Bana göre, madem hiçbir sistem doğru dürüst oturmamış, hepsini bir metro sistemi olarak yapmak daha mantıklı olurdu, yani sırf isim olarak. Zaten totemlerde de heryerde M gösterilmiyor mu?

O senin çizdiğin ağ gelişirse, çok iyi olur. Ama yine de Marmaray hattı çok sık işlemek zorunda kalıcak bence. Yani en azından Avrasya kısmında. Gebzeden ikişer dakikada trene gerek yoktur herhâlde, ama İbrahimağadan bence var, en azından Sirkeci veya Yedikuleye kadar.