ist-M.06 » İkitelli-Sefaköy-Yenibosna-Bakırköy Metro Önerisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Cmt, 2012 12:09

Eyvallah Mehmet, ben Bakırköy ün kalabalık olduğunu biliyorum, oraya büyük bir kalabalığın gün içinde gidip geldiğini biliyorum bunda bir sıkıntı yok, ben senin anlatımından sanki buraya giden insanların hepsi İkitelli, Halkalı, Sefaköy'den geliyor diyorsun anlıyorum. Bence böyle bir şey yok, yani Bakırköy'e Sefaköy'den gelen kadar Çapa'dan giden de vardır, Bakırköy'e giden otobüs hep kalabalıktır, her yerden buna katılıyorum bu anlamda Bakırköy'ü iyi de biliyorum bir sıkıntı yok. Sorun şu benim geniş açıdan anlattıklarımı kavramanı ümit ediyorum, ne diyorum aktarma adaletsizliği düzeltilsin insanlar gerekirse İncirli'den aktarma ile inebilir düşün ki M2 de İncirli'ye bağlandı ve Başakşehir hattıda İDO'ya, bu ne demek, nerede ise tüm Sur içi sadece metro kullanarak Bakırköy'e tek aktarma ile inebilir demek yanılıyormuyum? Ben aynısını neden bu hat içinde olmasın diye düşündüm, burada üzerinde tartıştığımız bölgeyi tanımlarken ne dedim okul ve gezme yolculuklarını göz ardı ediyorum dedim, ben sadece iş merkezli yolculuklara baktım, burada oturan insanlar nerede çalışıyor? İkitelli Sanayi bölgeleri, bir ihtimal Şirinevler-Bakırköy civarı alışveriş merkezleri, Beyazıt, Eminönü, Mecidiyeköy ve bir kısmıda Avcılar ve ötesindeki sanayilerde. Şimdi ben tahmini konuşuyorum o yüzden yolcunun çoğu Sefaköy ve Yenibosna'da iner dedim bu adamlar Topkapı, Beyazıt, Eminönü, Mecidiyeköy gibi iş alanlarına gidecekler ise Sefaköy ve Yenibosna'da inerler abi bu kadar basit, çünkü metrobüs var, ileride M2 de İncirli'ye geldiğinde Taksim'e erişim kolaylaşak, M1 ile hakeza sur içine gidiliyor, ben bu açılardan bakarak acaba Bakırköy merkeze kadar sokmasak iyi olmaz mı diye düşündüm bence senin öneri güzergahından gelen insanlar için ideal aktarma noktaları Sefaköy, Yenibosna ve İncirli dir diye düşünüyorum, Bakırköy'e hiç yolcu gitmez demiyorum o otobüslerin dolu olmasının sebebi her durakta durup yolcu almaları, kendinde diyorsun Başakşehir - Bakırköy otobüsü :) minibüs gibi dünyayı dolaşıyor.

Söylediklerimi şöyle anlama Bakırköy Meydan a insin önerine kökten karşı değilim sadece diğer alternatifleride tartışalım istiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Cmt, 2012 12:15

ne diyorum aktarma adaletsizliği düzeltilsin insanlar gerekirse İncirli'den aktarma ile inebilir düşün ki M2 de İncirli'ye bağlandı ve Başakşehir hattıda İDO'ya, bu ne demek, nerede ise tüm Sur içi sadece metro kullanarak Bakırköy'e tek aktarma ile inebilir demek yanılıyormuyum?
bunlara % 100 katılıyorum. m2 ve m5 incirliye ve bakırköye inince müthiş olacak. bakırköyü merkez aldığımızda doğudan bir hat (m2), kuzeyden bir hat (m5) çok süper olur. bunun batı ayağı eksik. işte benim de önerdiğim bu. beylikdüzü var ama o da incirli aktarması.

ör. soğuksu mahallesindeki birinin bakırköye ulaşmasını düşünelim. minibüsle sefaköye gelcek, beylik metrosu ile incirliye gelcek, oradan m5 ile bakırköy meydana. 3 aktarma. soğuksu (inönü, s.çeşme, kanarya, borusan, atakent, halkalı, altınşehir, vs..) gibi bir çok mahalle var böyle. 3 aktarma ile bakırköye geldikten sonra iş zor. abzen düşünüyorum. acaba iett bilerek mi bakırköyü sıkıntılı yapıyor. millet çok gelmesin aşırı kalabalık olmasın asayişi sağlayamayız diye. insanların bakırköye gelmekten caydırmaya çalışıyor gibime geliyor. gizli politika gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Cmt, 2012 12:24

Aynen öyle, dediğim gibi İkitelli Sefaköy arası güzergahın bencede ideal noktada, burada bir ulaşım problemi var bu da ortada, ha ulaşım minibüs ve tıkış otobüsler ise süper bir ulaşımı var :) ama insani şartlarda bir ulaşım olduğunu sanmıyorum orada, bu öneri metro bahsettiğin sıkıntıların ilacı. Kalkıpta buraya yok havaray cartray demenin bir esprisi yok, bizimkiler havarayın maliyeti metrodan ucuz diye bir şey gibi sarılıyorlar, boncuk bulmuş gibi, ya burada 2 milyonluk kentte adamlar yapalım yapmayalım diye tartıştılar, millet paramızı bunamı yatıracaksınız dedi de vazgeçtiler şimdilik, bu konuda halk uyanmalı verdiği verginin hesabını sormalı. Tabii ki metroları ulaşımı belediye planlayacak ya da gerçekten bilimsellik olması için akademik araştırmalar ile karar verilecek ama sosyoloji? Bu göz ardı ediliyor bizde, halkın düşüncesi ve alışkanlıkları, tarzı, evet bunların içinde değişmesi gereken çok şey var ama bir park yaparken insanların gideceği kısa yolu bildiğin halde buna uymayan yürüme yolu yaparsan bir süre sonra çimlerin ortasında doğal yaya yolu oluşur, bunun mantığı bu kadar basit. Bu güzergahta da bir metro kapasitesi bana göre var iken kalkıp havaray demelerine çok gıcık olmuştum, ayran yok içmeye havarayla gidiyoruz gezmeye.

Beylikdüzü hattı sadece Sefaköy E-5 civarı yolcunun ihtiyacını çözer, daha kuzeydekiler ne yapacak? M1B uzatması da işlerini görmüyor, kaldı ki uzun vade bir iş o da, tamam orada da bir aktarma yapısı var ve iş görür denilebilir ama önce o hattın projesinin ortaya çıkıp ihale aşamasına gelmesi lazım ki, diyelim gerek yok. (Hani demiştim ya her kapıya metro mevzusunu bunun için demiştim bende, aktarma ile Bakırköy'e gibilebilecek ama ne zaman?)

Artı zaten bizimkisi beyin jimnastiği birileri böyle bir hat planlar mı bilinmez, belki bir gün olur, biz senin önerin üstünden fikri olgunlaştıralım, zamanı gelirde görürsek hava atarız demiştik diye :P:P

Bir de komplo teorin için bir şey diyemeyeceğim :) Yani öyle aman çok insan gelmesin falan, öyle ince düşünce varmı ya :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Cmt, 2012 13:11

komplo teorisine döndüm ne yapayım. işin içinden çıkamadım. avm'ler bile bu yüzden patladı. herkes taksime gitmesin kendi mahallesinde sosyalleşsin diye her mahalleye bir avm kondurdular. başarılı da oldular. başakşehirdeyken beni bakırköyden vazgeçirmeyi başardılar. müşteri servisi ile deposite avm, armonipark, vs. hepsine rahat rahat gittim. bakırköye gitmeye gerek kalmadan.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.06 » İkitelli-Sefaköy-Yenibosna-Bakırköy Metro Ön

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 10:08

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir aksında düşünülen havaray projesi iptal edilerek, aynı aksta metro düşünülmüştü. Bu defa metro da iptal edilmiş. Çalıştaydaki haritada optimum hatlar gösterilmiş. Başakşehir'e M3 ve Havalimanı-Kayaşehir-Havalimanı metrosu gittiği için sanırım.

Ataköy-İkitelli Metrosu ile yetinilecek. Ataköy'de inip Marmaray'la Bakırköy'e gidebilir. M1B ile de Kirazlı'dan Bakırköy'e gidebilir. Sefaköy'den M2 ile İncirli'ye gelip, M3'e geçerek Bakırköy'e giebilir. Özetle, yolcunun Sefaköy ve Halkalı bölgesinden Bakırköy'e gitmesinde bir sorun görünmüyor.

Bu yüzden önerimi geri çekiyorum. Bir kaç aktarmayla Bakırköy'e ulaşmaları mümkündür.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön