Aynen öyle, dediğim gibi İkitelli Sefaköy arası güzergahın bencede ideal noktada, burada bir ulaşım problemi var bu da ortada, ha ulaşım minibüs ve tıkış otobüsler ise süper bir ulaşımı var

ama insani şartlarda bir ulaşım olduğunu sanmıyorum orada, bu öneri metro bahsettiğin sıkıntıların ilacı. Kalkıpta buraya yok havaray cartray demenin bir esprisi yok, bizimkiler havarayın maliyeti metrodan ucuz diye bir şey gibi sarılıyorlar, boncuk bulmuş gibi, ya burada 2 milyonluk kentte adamlar yapalım yapmayalım diye tartıştılar, millet paramızı bunamı yatıracaksınız dedi de vazgeçtiler şimdilik, bu konuda halk uyanmalı verdiği verginin hesabını sormalı. Tabii ki metroları ulaşımı belediye planlayacak ya da gerçekten bilimsellik olması için akademik araştırmalar ile karar verilecek ama sosyoloji? Bu göz ardı ediliyor bizde, halkın düşüncesi ve alışkanlıkları, tarzı, evet bunların içinde değişmesi gereken çok şey var ama bir park yaparken insanların gideceği kısa yolu bildiğin halde buna uymayan yürüme yolu yaparsan bir süre sonra çimlerin ortasında doğal yaya yolu oluşur, bunun mantığı bu kadar basit. Bu güzergahta da bir metro kapasitesi bana göre var iken kalkıp havaray demelerine çok gıcık olmuştum, ayran yok içmeye havarayla gidiyoruz gezmeye.
Beylikdüzü hattı sadece Sefaköy E-5 civarı yolcunun ihtiyacını çözer, daha kuzeydekiler ne yapacak? M1B uzatması da işlerini görmüyor, kaldı ki uzun vade bir iş o da, tamam orada da bir aktarma yapısı var ve iş görür denilebilir ama önce o hattın projesinin ortaya çıkıp ihale aşamasına gelmesi lazım ki, diyelim gerek yok. (Hani demiştim ya her kapıya metro mevzusunu bunun için demiştim bende, aktarma ile Bakırköy'e gibilebilecek ama ne zaman?)
Artı zaten bizimkisi beyin jimnastiği birileri böyle bir hat planlar mı bilinmez, belki bir gün olur, biz senin önerin üstünden fikri olgunlaştıralım, zamanı gelirde görürsek hava atarız demiştik diye

:P
Bir de komplo teorin için bir şey diyemeyeceğim

Yani öyle aman çok insan gelmesin falan, öyle ince düşünce varmı ya
