ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Otomatik tren kontrolü

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Çrş, 2012 17:36

metrokent son istasyon. yani başak-4 denen istasyon. video 2 dakka sürdüğüne göre sanırım başak-1'den başak-4'e kadar gitmiş.

http://www.rayturk.net/basaksehir-metro ... lu-olacak/

bombardierle röportaj yaptım. bu hattın sinyalizasyon sistemi atc imiş.
Otogar-İkitelli raylı toplu taşıma sistemi, İstanbul’un Avrupa yakasının batı ve kuzeybatı bölgelerini mevcut raylı toplu taşıma sistemine bağlayacak anahtar bir projedir. Burada ATC otomatik tren kontrol ve ATP otomatik tren koruma teknolojilerine sahip CityFlo 350 sinyal sistemi kullanılmıştır. Bu teknoloji sayesinde makinistin fonksiyonu kapı acma kapama gibi faliyetlerden ibarettir. Sistem bütünlüğü için gerekli çalışmalar sürdürülmektedir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Çrş, 2012 19:25

istasyon dogrudur o zaman, zaten 1. Yol diyor istikamet basak 4 e dogru olmasi lazim. Atc ve atp eski bir teknoloji yeni versiyonlarda tam otomatik arac surusu var demek ki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Çrş, 2012 19:30

son istasyona gelişte 3 yol gördüm. 2 makastan geçip diğer yola geçti.

sinyal konusunda 1. ağızdan yazdım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Çrş, 2012 20:25

Öyle uydu kentimsi bir yer için istasyon araları bayağı uzun gibi geldi bana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Çrş, 2012 20:28

Mehmet Kasım yazdı:son istasyona gelişte 3 yol gördüm. 2 makastan geçip diğer yola geçti.

sinyal konusunda 1. ağızdan yazdım.
orasi bildigimiz tunel ici makas bolgesi, 3 yol degil. Sinyal konusu yanlis demedim ki :) M1 de de atc var ama yarim otomatik surus bile yok, o konuyu detayli acmadan anlasilir olmaz, o yuzden belirttim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Çrş, 2012 21:19

istasyon arası ideal başar abi. başak-1 200 m ilerde olsaydı 2. etaba da hitap ederdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Prş, 2012 00:50

Bana da istasyon araları çok açık gelmiyor aslında, yani metro hattı için normal. Diğer taraftan makinist Metrokent birinci istasyona giriyoruz diyor ama oradan sonra tünel bayağı bir devam ediyor görünüyor, kafama takıldı şimdi orası son istasyon ise hadi diyelim bir kuyruk hattı gibi bir şey yaptılar araç geceleme için, yine de bana bayağı bir uzun göründü.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Mar Prş, 2012 09:16

kaynağından bi soruver abi. istasyon araları sanayide acayip yakın. sanayi-1 ve 2 istasyonlarının arası 800 m falandır. o kadar yani.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Nis Pzr, 2012 20:31

Otogar - Başakşehir 4. Etap arasında yapılan çalışmalar havanın ısınmasıyla daha da hız kazandı..Aralık ayından beri yoğun şekilde çalışma yapılan İstasyonlara, geç kalınmış Şaftlarında eklenmesiyle yoğunluk hız kazandı..Şaftlarda çalışmalar % 50 seviyesıne ulaşmaktı İstasyonlardaysa, Çoğunda kaba inşat bitmiş ve İnce işlerin bı kısmıda tamamlanmıştır..Sessiz sedasız hızla ilerlemektedir proje..Fakat kesın olarak ne zaman açılır bunu kestirmek imkansız.Çünkü, Şubat ayında kesın açılacak denen Kadıkoy - Kaynarca hattı bile şuan ne zaman açılacağı muamma olduğu için bu hat için bişey soylemek için henüz erken ama şu bı gerçek bütün çalışma sahalarında gayet yoğun şekilde çalışmalar devam ediyor.Geçenlerde İbb baskanın Bağcılar ıstasyonun bıtmesını beklemeyıceğiz o duraga geldiğinde "pas" geçicek açıklaması şunu gosterıyorkı belediyede bu işin cok uzadığıın nfarkında ve bır an once bıtırmek ıstıyor...Muhtemelen Temmuz ayında resım netleşir şaftlar biter ve kesın tarih o zman açıklanır..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Nis Prş, 2012 00:09

Resim
Resim
Resim
Resim


Burası da Mahmut bey İstasyonu..Burada çalışmlar hızla devam edıyor.Resimler bı çok seyı anlatıyor pek bişey soylemek ıstemıyorum aslında...Bu istasyonda benım dıkkatımı çeken yapımı düşünülen Beşiktaş-Alibeykoy-Mahmutbey hattı için gereklı ayarların yapılması..Bunu orada gorunce bu hattın yapılacağına daha fazla ınanmaya başladım.Nitekım İstanbulun en çok ihtiyacı olan bolgelerınden bırı..Beğenmediğin yonu ise peron katına inmek için 4 vey 5 yürüyen merdıvene bınmemeız gereklı..Aşağı ındıkçe ınıyorsun ..
Bir de bu kadar zaman geçmesine rağmen hala Menderes ve Çinçin istasyonlarında bu kadar iş kalmış olmasını anlayamıyorum, özellikle Çinçin yani Üçyüzlü istasyonunda çok uzun zamandır çalışılıyordu, bu geçen 4 yıl içinde o istasyon hala bitmedi ise bu hatta hiçbir şey yapılmamış demektir.

Bu konuda size katılıyorum gerçekten çok acı..Çok fazla yorumada gerek yok siz gayet güzel açıkladınız

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 00:22

Bu istasyonda benım dıkkatımı çeken yapımı düşünülen Beşiktaş-Alibeykoy-Mahmutbey hattı için gereklı ayarların yapılması
Ne gibi bir ayarlama? Mesela benim kent haritası üzerindeki raylı sistem planlarında gördüğüm kadarı ile bu istasyon civarında da aslında Kirazlı'da olduğu gibi bir kesişme var ama öyle bir inşaat yapılmadı sanırım, yani bahsettiğiniz Alibeyköy hattı için bir istasyon daha inşa edilmedi, dolayısı ile böyle bir yapı kurulmadı ise o hattın istasyonu mevcut Mahmutbey istasyonunun yanı ya da yakınında ayrı bir istasyon olacak demektir, yanılıyormuyum?

Bir diğer soru;
peron katına inmek için 4 vey 5 yürüyen merdıvene bınmemeız gereklı..Aşağı ındıkçe ınıyorsun ..
Hacı Osman kadar derin mi? :) Benim şu ana kadar İstanbul'da gördüğüm ve bilgi olarakta teyit ettiğim yüzeyden peron katına en derin istasyon Hacı Osman çünkü.

Son olarak fotoğraflar çok işime yarayacak çünkü başka bir başlıkta bu hissedilebilir zemin konusunu biraz kurcalıyorum ve görüyorum ki, yeni hatta yeni bile diyemeyeceğimiz açılmamış bir hatta dahi bir takım (bana göre) garip uygulamalar yapılıyor. Özellikle vurguluyorum "bana göre garip" Eğer gerçekten işin doğrusu bu ise zaten susacağım artık :) yok yarın bir gün bu çizgiler sökülüp yeniden yapılacaksa niye susayım, para veriliyor bu işlere.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Nis Prş, 2012 19:00

Ne gibi bir ayarlama? Mesela benim kent haritası üzerindeki raylı sistem planlarında gördüğüm kadarı ile bu istasyon civarında da aslında Kirazlı'da olduğu gibi bir kesişme var ama öyle bir inşaat yapılmadı sanırım, yani bahsettiğiniz Alibeyköy hattı için bir istasyon daha inşa edilmedi, dolayısı ile böyle bir yapı kurulmadı ise o hattın istasyonu mevcut Mahmutbey istasyonunun yanı ya da yakınında ayrı bir istasyon olacak demektir, yanılıyormuyum?
Bu konu hakkında henüz etaylı bilgiye sahip değilim.Orada yapılacak durak yakınında mı olur yoksa başka bir şekilde mı çözerler bilmıyorum..Mahmut bey İstasyounu gezerken gorevli arkdaş bana Yapımı düşünülen Beşiktaş-Alibeykoy-Mahmutbey hattı için bıraklına bır boşluktan bahsetti.Gidip baktığımda "yanılmıyorsam" Peron katının olduğu katta bır boşluktan derin bır merdıven sayesınde aşagıya ındım ve 3 - 3.5 m yuksekliğinde sadce taşıyıcı sistemden oluşan bı kat olduğunu gordum..Açıkçası bunun detaylarını nasıl sormadım şaşırıyoum kendıme..İlk fırsatta ordakı bilgileride aktaracağım buraya
Hacı Osman kadar derin mi? Smile Benim şu ana kadar İstanbul'da gördüğüm ve bilgi olarakta teyit ettiğim yüzeyden peron katına en derin istasyon Hacı Osman çünkü.
Hacı Osman İstasyounu goremdım ama zaten Otogar - Başakşehir hattının en buyuk ozelliklerınden biri bütün istasyonlar çok katlı ve içlerınde dukkanlar için yapılmış katlar var..Taksım-Hacı Osman hattını bu açıdan beğenmeyen insanlar için daha da zor olacak..Peron katına inmek hakıkaten yorucu..
Eğer gerçekten işin doğrusu bu ise zaten susacağım artık Smile yok yarın bir gün bu çizgiler sökülüp yeniden yapılacaksa niye susayım, para veriliyor bu işlere.
Çok doğru :) :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön