ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Prş, 2011 17:58

Bu hattın ikinci etabı için 56 adet araç alımı görünüyor bütçede, 2. etap Bakanlık tarafından inşa edilecekti ama araç alımını İBB mi yapacak acaba? Diğer taraftan hattın uzatılacağı kesin ise neden bir kalemde bu araçlarda alınmadı, zaten ikinci ihale ile filonun yine yamalı bohça olması söz konusu iken fransız sorunu nedeni ile zaten filonun yamalı bohça olacağı da kesinleşti gibi :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Prş, 2011 18:16

fransa ile sorunlar kalıcı değil bence. karşılıklı ticari ilişkiler var. tasarı senatodan dönebilir. hem sarkozy seçimde yenilecek. sosyalist parti gelecek. onlarda ermenilere selam çakıyorlar ama sarkozy tam bir hıyar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 14:33

http://www.rayturk.net/?p=2003
Başakşehir metrosunu açamadık çünkü Bağcılar’daki durak bitmedi. Belki kısa bir kısmını açacağız.
Ne kadar talihsiz bir açıklama. Sayın başkanın yaptığı işleri hep takdir etmişimdir ama bu hat konusundaki şu yanlış bilgilendirme ve insanları aptal yerine koymaktan vazgeçmedikleri sürece hep negatif duygular besleyeceğim. BAĞCILAR İSTASYONU BU HATTIN İSTASYONU DEĞİLDİR. BAŞAKŞEHİR-KİRAZLI ve OTOGAR-KİRAZLI HATLARI BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ İKİ AYRI HATTIR VE BAĞCILAR İSTASYONU OTOGAR-KİRAZLI HATTINA AİTTİR. Ayıptır, yazıktır, günahtır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Oca Pzr, 2012 14:59

Belki kısa bir kısmını açacağız.
daha 2-3 ay önce başakşehir metrosunu bahar aylarında açacağız diyen başkan şimdi " belki" diye olasılığı düşük (% 15) muğlak bir ifade kullanıyor. demek ki 2013'e giden yolun taşlarını döşemeye başlıyor. hayret bir şey ya.

birde yazıda kayabaşı metrosunu toki yapacak diyor. inandırıcı mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 15:27

İnandırıcı mı? :) Bilmem TOKİ niye yapsın? Bu sanırım ancak İBB nin TOKİ ye al sana apartman dikecek arazi karşılığında bu işi yap demesi ile gerçekleşebilir diye düşünüyorum, gerekli mi? Tartışılır. Eğer gerçekten Kayabaşı denilen yer İstanbul'un yerleşim alanı geleceği ise metro gitsin tabii ki benim için kimin yaptığının bir önemi yok.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Oca Pzr, 2012 16:04

Bunun yasal bir engeli yok mu acaba? Toplu Konut İdaresi kafasına göre herşeyi yapabiliyor mu? Bizim köy evine de bir odunluk lazım :))

Yoksa İBB'nin ilgili müdürlüğü onlara hak devri falan mı yapacak? Bu gibi prosedürden işler haricinde bence de yapmalarında yarar var, İBB sıraya koyana kadar ohoooo.

Böylelikle belediyeler ve ulaştırma bakanlığı dışında çevre ve şehircilik bakanlığı da metro yaparak 2 başlılığı 3 başlılığa taşımış olacak. Darısı başka bakanlıkların başına...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Oca Pzr, 2012 16:35

haberde 2.4 km'lik ek hat demiş. başakşehir 5. etap metro son istasyondan kayabaşı konutları kafadan 4-5 km rahat vardır. demek ki ek hat olimpiyatköy stadı deposundan doğru olacak. güvercintepe'den yani. çünkü orası 2-3 km civarında. ama tokiye devir için meclis kararı gerek sanırım.

bu arada oraya KAYAŞEHİR diyorlar :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 17:32

Hakan bildiğim kadarı ile işletme için bir imtiyaz verilmesi olayı var, şu an için kent içinde işletmecilik TCDD ve İBB de imtiyaz var; İBB bu imtiyazını demiryolu ile ilgili olarak Ulaşım A.Ş. ye veriyor, ama bunun hukuki prosedürünü bilemem, fakat mesela RMK müzede bir demiryolu hattı yapıldı, bunun için bayağı bir uğraşmışlardı, yani bende gelip bırak tramvay hattını bir dekovil hattı bile kuracam desem param olması yetmiyor :)

Ama inşaatta bir devire gerek varmıdır bilemem, yani bu bakanlığa çıkartılan kanun altına sığdırılarak o da devlettir TOKİ De devlettir yapsın hadi mi denilir :) yoksa sadece inşaat işi ise, ihale edilmeksizin yaptırılabilir mi bunu bilmiyorum bak, olmaz olmaz dememek lazım olmaz olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Pzr, 2012 18:34

O ek yapılırsa, belki yine de Başakşehir'den uzatılır, Olimpiyat'tan bilmem, o kadar mantıklı olur mu. Başakşehir'de ray belki hop diye bitmiyordur, tünelde devam ediyorsa (park alanı, yıkama, pink dönüş …), oradan uzatmak 2,4 km falan olabilir. Belki!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Oca Pzr, 2012 19:04

alabay yazdı:O ek yapılırsa, belki yine de Başakşehir'den uzatılır, Olimpiyat'tan bilmem, o kadar mantıklı olur mu. Başakşehir'de ray belki hop diye bitmiyordur, tünelde devam ediyorsa (park alanı, yıkama, pink dönüş …), oradan uzatmak 2,4 km falan olabilir. Belki!
başakşehir son istasyonun ilerisinde park alanı olduğunu hiç duymadım. hop diye bitebilir. yıkama alanı stadın arkasında. eğer başakşehirden uzatılırsa bir sürü mesele olur. askeri alandan geçmesi gerekir. o da bürokrasiden dolayı uzun sürer. yıllardır askeri alandan bir yol geçecek hala geçmedi. bir yol bulunamadı. başakşehir gibibir bölge şehre bağlanmak için sanayi trafiğine mahkum. askeriyenin ordan yol projesi var ama akıbeti mechul. yol geçemeyen bir yerden metroyu geçirmek kolay olmaz sanırım. tünelden geçecek derseniz bilemem.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 20:46

Benim bildiğim kadarı ile Olimpiyat Stadı üzerinden giden hattın devamı olacaktı, yanlışmıyım bilmiyorum şimdi haritaları kurcalamak lazım çünkü niyeyse hafızamın kenarında bir yerde sanki Başakşehirden dönüyordu gibi bir resim de canlanıyor bilmiyorum karıştım şimdi :)

Ama zaten o kol kol dediğiniz şey bir kol değil, o Olimpiyatköy-Havalimanı hattının ilk etabı olarak inşa edildi bu işin içine kaptırıldı gitti, orası zaten başlı başına başka bir hat. Bıktım bu İBB eli ile saçma sapan dezenformasyondan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Pzr, 2012 21:53

Her zamanki gibi aklımda yanlış kalmış, daha doğrusu gözümün önüne geliyor dediğim yanlışmış :) doğrusu Mehmet'in belirttiği hali Olimpiyat Stadından sonra Kayabaşı'na uzatma var.

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön