
ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın ikinci etabı için 56 adet araç alımı görünüyor bütçede, 2. etap Bakanlık tarafından inşa edilecekti ama araç alımını İBB mi yapacak acaba? Diğer taraftan hattın uzatılacağı kesin ise neden bir kalemde bu araçlarda alınmadı, zaten ikinci ihale ile filonun yine yamalı bohça olması söz konusu iken fransız sorunu nedeni ile zaten filonun yamalı bohça olacağı da kesinleşti gibi 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/?p=2003
Ne kadar talihsiz bir açıklama. Sayın başkanın yaptığı işleri hep takdir etmişimdir ama bu hat konusundaki şu yanlış bilgilendirme ve insanları aptal yerine koymaktan vazgeçmedikleri sürece hep negatif duygular besleyeceğim. BAĞCILAR İSTASYONU BU HATTIN İSTASYONU DEĞİLDİR. BAŞAKŞEHİR-KİRAZLI ve OTOGAR-KİRAZLI HATLARI BİRBİRİNDEN BAĞIMSIZ İKİ AYRI HATTIR VE BAĞCILAR İSTASYONU OTOGAR-KİRAZLI HATTINA AİTTİR. Ayıptır, yazıktır, günahtır.Başakşehir metrosunu açamadık çünkü Bağcılar’daki durak bitmedi. Belki kısa bir kısmını açacağız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
daha 2-3 ay önce başakşehir metrosunu bahar aylarında açacağız diyen başkan şimdi " belki" diye olasılığı düşük (% 15) muğlak bir ifade kullanıyor. demek ki 2013'e giden yolun taşlarını döşemeye başlıyor. hayret bir şey ya.Belki kısa bir kısmını açacağız.
birde yazıda kayabaşı metrosunu toki yapacak diyor. inandırıcı mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnandırıcı mı?
Bilmem TOKİ niye yapsın? Bu sanırım ancak İBB nin TOKİ ye al sana apartman dikecek arazi karşılığında bu işi yap demesi ile gerçekleşebilir diye düşünüyorum, gerekli mi? Tartışılır. Eğer gerçekten Kayabaşı denilen yer İstanbul'un yerleşim alanı geleceği ise metro gitsin tabii ki benim için kimin yaptığının bir önemi yok.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bunun yasal bir engeli yok mu acaba? Toplu Konut İdaresi kafasına göre herşeyi yapabiliyor mu? Bizim köy evine de bir odunluk lazım
)
Yoksa İBB'nin ilgili müdürlüğü onlara hak devri falan mı yapacak? Bu gibi prosedürden işler haricinde bence de yapmalarında yarar var, İBB sıraya koyana kadar ohoooo.
Böylelikle belediyeler ve ulaştırma bakanlığı dışında çevre ve şehircilik bakanlığı da metro yaparak 2 başlılığı 3 başlılığa taşımış olacak. Darısı başka bakanlıkların başına...

Yoksa İBB'nin ilgili müdürlüğü onlara hak devri falan mı yapacak? Bu gibi prosedürden işler haricinde bence de yapmalarında yarar var, İBB sıraya koyana kadar ohoooo.
Böylelikle belediyeler ve ulaştırma bakanlığı dışında çevre ve şehircilik bakanlığı da metro yaparak 2 başlılığı 3 başlılığa taşımış olacak. Darısı başka bakanlıkların başına...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
haberde 2.4 km'lik ek hat demiş. başakşehir 5. etap metro son istasyondan kayabaşı konutları kafadan 4-5 km rahat vardır. demek ki ek hat olimpiyatköy stadı deposundan doğru olacak. güvercintepe'den yani. çünkü orası 2-3 km civarında. ama tokiye devir için meclis kararı gerek sanırım.
bu arada oraya KAYAŞEHİR diyorlar

bu arada oraya KAYAŞEHİR diyorlar


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan bildiğim kadarı ile işletme için bir imtiyaz verilmesi olayı var, şu an için kent içinde işletmecilik TCDD ve İBB de imtiyaz var; İBB bu imtiyazını demiryolu ile ilgili olarak Ulaşım A.Ş. ye veriyor, ama bunun hukuki prosedürünü bilemem, fakat mesela RMK müzede bir demiryolu hattı yapıldı, bunun için bayağı bir uğraşmışlardı, yani bende gelip bırak tramvay hattını bir dekovil hattı bile kuracam desem param olması yetmiyor 
Ama inşaatta bir devire gerek varmıdır bilemem, yani bu bakanlığa çıkartılan kanun altına sığdırılarak o da devlettir TOKİ De devlettir yapsın hadi mi denilir
yoksa sadece inşaat işi ise, ihale edilmeksizin yaptırılabilir mi bunu bilmiyorum bak, olmaz olmaz dememek lazım olmaz olur.

Ama inşaatta bir devire gerek varmıdır bilemem, yani bu bakanlığa çıkartılan kanun altına sığdırılarak o da devlettir TOKİ De devlettir yapsın hadi mi denilir

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
başakşehir son istasyonun ilerisinde park alanı olduğunu hiç duymadım. hop diye bitebilir. yıkama alanı stadın arkasında. eğer başakşehirden uzatılırsa bir sürü mesele olur. askeri alandan geçmesi gerekir. o da bürokrasiden dolayı uzun sürer. yıllardır askeri alandan bir yol geçecek hala geçmedi. bir yol bulunamadı. başakşehir gibibir bölge şehre bağlanmak için sanayi trafiğine mahkum. askeriyenin ordan yol projesi var ama akıbeti mechul. yol geçemeyen bir yerden metroyu geçirmek kolay olmaz sanırım. tünelden geçecek derseniz bilemem.alabay yazdı:O ek yapılırsa, belki yine de Başakşehir'den uzatılır, Olimpiyat'tan bilmem, o kadar mantıklı olur mu. Başakşehir'de ray belki hop diye bitmiyordur, tünelde devam ediyorsa (park alanı, yıkama, pink dönüş ), oradan uzatmak 2,4 km falan olabilir. Belki!

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim bildiğim kadarı ile Olimpiyat Stadı üzerinden giden hattın devamı olacaktı, yanlışmıyım bilmiyorum şimdi haritaları kurcalamak lazım çünkü niyeyse hafızamın kenarında bir yerde sanki Başakşehirden dönüyordu gibi bir resim de canlanıyor bilmiyorum karıştım şimdi 
Ama zaten o kol kol dediğiniz şey bir kol değil, o Olimpiyatköy-Havalimanı hattının ilk etabı olarak inşa edildi bu işin içine kaptırıldı gitti, orası zaten başlı başına başka bir hat. Bıktım bu İBB eli ile saçma sapan dezenformasyondan.

Ama zaten o kol kol dediğiniz şey bir kol değil, o Olimpiyatköy-Havalimanı hattının ilk etabı olarak inşa edildi bu işin içine kaptırıldı gitti, orası zaten başlı başına başka bir hat. Bıktım bu İBB eli ile saçma sapan dezenformasyondan.