ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 21:42

Ben Kazlıçeşme ile ilgili şunu söyleyeyim, Google Earth deki görüntü oldukça yeni sanırım ve orada dikkatimi çeken bir şey oldu, hat tek e düşürülmüş. Evet istasyon çıkışında iki hat tek hatta düşüyor Yedikule' ye doğru, ve tek köprü üzerinden geçiyor, Mehmet' in gösterdiği çalışmaların ilerisinde tekrar çift hatta çıkıyor.

Dolayısı ile oradaki güney köprü devre dışı, zaten raylar falan sökülmüş, yine Mehmet' in 3 önceki mesajında yer alan solda tren yolu sağda kazı alanının ortasındaki yüksek yer eski güney hattının olduğu yer. Benim tahminim hat yenileme işlemleri için kapatıldığı zaman burada ikinci bir tünel açılarak kuzey yolu nun ya da yollarının geçişi yapılacak, tek kalan hatta işletme varken yanına kazık çakma işlemi yapmamış olabilirler.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Pzr, 2011 06:39

harita da tünel ağzı diye işaretlediğin 2 nokta var. normalde o demiryolunun altından karayolu geçiyor. yeni durumda orada karayolu üste mi çıkacak? demiryolu altamı alacak? tünel, demiryolu için yapılıyor dimi?

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 28 Ağu Pzr, 2011 22:11

O bölgede demiryolu Bakırköy Yenimahalle İstasyonu'ndan sonra tek hat durumda, güney hat iptal. Bana kalırsa İstanbul Garı için arazi olarak yeterli fakat mekan olarak yanlış olurdu Kazlıçeşme. Fakat merkezi yerlerde yeraltına inilirse tarihi eserler çıkacak, yerüstünde ise ya şehir dışı olacak ya da buralar, tabi bir gar yapmaya karar verirlerse öncelikle. Bence Bakırköy vb. garlarımız iki peron dört yoldan oluşacak, bölgesel, anahat ve hızlı trenler bir peronu, banliyöler diğer peronu kullanmaya çalışacaklar, bir yerden sonra da metrobüs gibi iflas edecek bu iş. Artık göreceğiz neler olup bitecek, şaşırmayı çok istiyorum şu konuda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Pzr, 2011 23:08

Mehmet Kasım yazdı:yeni durumda orada karayolu üste mi çıkacak? demiryolu altamı alacak? tünel, demiryolu için yapılıyor dimi?
Ben öyle çıkarımda bulundum.

Ahmet Bey bende şaşırmayı çok istiyorum, Bakırköy ile ilgili endişemde hem alan olarak yetersiz olduğunu düşünmem hemde evet merkezi bir yer ama çok ciddi bir erişim sıkıntısı var bana göre, yani buraya yapılacak bir metro bu erişim sorununu çözecek mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzt, 2011 13:28

şimdi ilçe olup eskiden bakırköye bağlı olan mahalleler bakırköy gardan yararlanır. bağcılar, güngören, bahçelievler, esenler gibi. zaten bu da 2-3 milyon insan demek. bakırköy başlangıç olmamalı da gar yeri için belki hattın yht kısmını altta alırlar. ya da tersi. 2 peron şart. yetmez mi? artı olarak bakırköy galiba 4 hattan da fazla olacaktı. bi ara öyle bir şey konuşmamışmıydık?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Eyl Cmt, 2011 23:05

Ayrılıkçeşme'de işler süper, bugün fotoğraf da çektim ama yarına ancak eklerim. Şunu söyleyeyim, tünel ağzında acayip çalışma var, geride de metalden yapılmış köprünün yanına bir tane daha yapılacak. Köprünün hemen doğusunda yolun diğer tarafında da viyadük ayakları gibi ayaklar hazırlanmış ama o muhtemelen karayolu için. Neyse yarını bekleyin, az kaldı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 23:10

Hakan cumartesi günü havada güzel olunca iyi değerlendirmişsin vallahi, merak ve sabırla yarını bekliyorum, 1 saatten az var :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Eyl Cmt, 2011 23:11

Burada 24 saatten az var... :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Eyl Pzr, 2011 11:13

Hakan yazdı:Ayrılıkçeşme'de işler süper, bugün fotoğraf da çektim ama yarına ancak eklerim. Şunu söyleyeyim, tünel ağzında acayip çalışma var, geride de metalden yapılmış köprünün yanına bir tane daha yapılacak. Köprünün hemen doğusunda yolun diğer tarafında da viyadük ayakları gibi ayaklar hazırlanmış ama o muhtemelen karayolu için. Neyse yarını bekleyin, az kaldı...
metalden yapılmış dediğin köprünün yanına 1 tane daha yapılacak ise marmaray burada 2 hatlı demektir. doğru mu?

köprünün doğusundaki viyadük ayakları hasanpaşaya giden yolun oraya mı denk geliyor. tepe avm'nin ucuna

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Pzr, 2011 11:53

Doğrudur marmaray burada 2 hat, zaten tünel de 2 tane ya...

Viyadüğün ayakları diğer metal köprü ile hemen hemen aynı hizada, Nautilus'a gelmeden önce arada yol var belki tam yoln olduğu yere de sonradan bir ayak yapabilirler emin değilim, işe yeni başlamışlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2011 12:19

Tek hat olması söz konusu hiçbir zaman olmadı ki? 5 sayfa kadar geride zaten kendin de çizmiştin Mehmet video görüntüsü üzerinden, bu metal köprüler için beton ayaklar zaten iki tane için yapılmış ama bir tanesi imal edilip yerleştirilmiş, diğeri de yapılır herhalde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Pzr, 2011 12:32

Hayır benim dediğim ayaklar farklı, o metal köprüler için oluşturulan taban 2 köprüyü de kapsıyor. Benim dediğim ayaklar onlardan biraz yani 20-30 metre Söğütlüçeşme tarafında...

Neyse açıklamalı fotoğraflar; burada tünellere giriş kısmı görülüyor, eğimli bir yapı var orada sizce ne?
Resim

Tünellerin hafif doğusunda kalıyor bu alan acaba sadece yol falan mı?
Resim
Resim

Genel bakış...
Resim
Resim
Resim

Burası tam olarak nedir ben anlayamadım?
Resim

Bakın burada ilk fotoğrafta trenlerin geçeceği 2 köprüden biri hazır, diğerinin koyulacağı yer de belli. Hemen solda da meşhur Ayrılıkçeşme...
Resim

Üstteki fotoğraftan tam 180 derece geriye döndüğümde de bu fotoğraf var, yani arada 1+1 yol var. Ayakları dikmişler ama buradan tren geçmez, kesin yolu yukarıdan geçirecekler...
Resim
Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön