tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2011 23:58

Havaalanı bağlantısı olması gerekliliğine katılıyorum, resimler içinde sana teşekkürler Mehmet, videonun linkini verirsen bir ara bende indireyim :)

Animasyon da sanki yapılmış proje üzerinden gibi, yani hat km bilgisi falan verilmiş bu bana enteresan geldi yani acaba gerçek projelendirme mi, ilk etaptaki düşüncem böyle olmadığı yönünde idi. Çünkü gerçekten Bursa gibi bir kent için hiç ileri görüşlü bir Gar yapısı değil, hemen moderenlik falan dem vuracağımı sanmayın, gerçekten bu hali ile basit bir küçük kent Gar ı gibi görünüyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 19 Haz Pzr, 2011 00:11

Yanlış saymadıysam Bursa garında 12 yol var ama sadece 2 peron planlanmış. Bu 12 yolun tamamı kullanılacak şekilde peron inşa edilirse proje birşeye benzer.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Haz Pzr, 2011 12:37

Bizde öyledir, oyuncak severliği. 2 peron. Marmaray 3 yol ;-) Daha fazlasını istersen, Yevroppa'ya taşınman gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Pzr, 2011 18:20

Bence bu birazda hattın kullanımı için yapılan plandan kaynaklanıyor olabilir, yani yolcu taşımacılığında sadece hızlı tren tarafından kullanılması planlanıyor ise, o ekstra yollar zaten yedek araç parklama/geceleme ve yük trenlerinin geçişi için düşünülmüştür, sadece hızlı trenler ile yolcu taşımacılığı yapılacağı içinde her bir yön için birer peron yeterli görülmüştür. Bence sebep bu olabilir. Diğer taraftan hızlı tren projesi yapıp bunu geleceğe dönük yapmamakta ısrar etmekte ayrı bir düşünce tarzı olsa gerek. Ya da belkide orta vadede doğu ile batı arasında göç diye bir sorun kalmayacağı düşünülüyordur :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Haz Pzr, 2011 20:51

videoyu yükleyemiyorum. boyutu yüzünden. ama animasyon gerçek proje üzerinde. yenişehir-bilecik arası proje ihalesi daha yeni çıkıldı. o yok o yüzden.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Sal, 2011 12:05

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29904
TCDD'nin Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi etaplarından 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir hattı yapım ihalesini alan YSE Yapı-Tepe İnşaat ortak girişimi 8 teklif arasında yarıştı. İhale Komisyonu Başkanı Mehmet Aksoy, ihalenin ardından alınan mali teklifleri açıkladı ve nihai sonucun firmalara daha sonra bildirileceğini, TCDD'nin yaklaşık maliyet hesaplamasının 870 milyon lira olduğunu belirtti.

Yeterlilik alan sekiz firmanın tamamının teklif verdiği ihalede

YSE Yapı Tepe İnşaat 393 milyon lira teklif verirken
Societa Italiano Percondatte Spa Kolin İnşaat 469,6 milyon lira,
Yapı Merkezi İnşaat 512 milyon lira,
Limak Mapa İnşaat China Major Bridge Engineering 516,8 milyon lira,
Azer İnşaat Özgün Yapı 517,9 milyon lira,
Nurol İnşaat Özka İnşaat 554,1 milyon lira,
Cengiz İnşaat IC İçtaş CRCC China Railway 589,9 milyon lira,
Astaldi SpA Makyol İnşaat 608,8 milyon lira teklifte bulundu.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 02 Ağu Sal, 2011 14:26

Bende haberi görünce aklıma takıldı. TCDD 870 milyon hesaplıyorken nasıl oluyor da Yapı Tepe yarısından az fiyat teklifi verebiliyor? Bu işlerden anlayan birisi var mı aramızda?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Sal, 2011 14:30

TCDD acaba maliyet arttırımlarını falan düşünmüş olabilir mi, çünkü diğer firmaların ortalaması da aşağı yukarı 500 milyon civarı, yani her halukarda bir fazlalalık var :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 18:33

tcdd 800 dediği maliyet bursa osmaneli arası olabilir mi?

ihale bursa-yenişehiri kapsıyordu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 23:39

Eğer öyle bir şey varsa beyanat a dikkat etsinler. Cümle direkt olarak zaten yapılacak hattın ismi ile başlıyor yani Bursa-Yenişehir diyerek aynı cümle içinde rakam telaffuz edilince bu ister istemez o kesimin maliyeti anlamına gelir. Öyle olmasa bile.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Ağu Prş, 2011 23:42

tcdd 800 dediği maliyet bursa osmaneli arası olabilir mi?
Aynen öyleymiş. Nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama hattın tamamının maliyeti 800mil. $ ihalesi yapılan kısım değil. Burada halkı biraz kandırıyorlar, biz ticaret adamıyız ucuza iş kapattık diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 23:46

Hımm, bu mesajın son cümlesi için siteye yıldızcık sistemi kurasım geldi :) neyse ben yine de beğendim yani yazmadan edemedim :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön