brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 28 Haz Sal, 2011 18:36

ha yol mu yetmiyor? Yeraltına yapacaksın o zaman. O da mı olmuyor?
Aslında bu yol çift hatlı bir sistem için yeterli genişliğe sahip. Fotoğraflardan biraz dar gözüküyor olabilir.

Belediyenin bu yolu kapatıp tramvay hattı yapmasını hep desteklesem de tek hatlı bir sistem yapılmasına da aynı oranda karşı çıkmıştım. Bu cadde Şehrin en merkezi caddelerinden birisi. Cadde trafiğe kapatılıp halka gezinti alanı oluşturulurken aynı zamanda çift hatlı bir tramvayla da ulaşım sistemi desteklenebilirdi. Avrupa'da oluyorsa Türkiye'de neden olmasın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 19:01

Başar var ya en sonunda öyle akıllı bir laf ettin ki :) Şimdi şöyle bir durum var zaten şahsım adına Bursa için planlanan diğer hatların 1,43 olacağını biliyor da değilim, ben sadece öngörümü yazdım, bir yerlerde bir şeyler okudum mu hatırlamıyorum ama öyle olur herhalde diye düşündüm. Aslında haklısın, tüm sistemi 1 m. lik yapabilirler, bu yolculara araç içini biraz dar gösterse de bence Bursa' yı taşır diye düşünüyorum. Hem araçlardan tasarruf edilen 20-30 cm lik genişlikte az değil çift hatta yarım metreye yakın daralma demek bu da caddelerde yarım metre de olsa rahatlamak anlamına geliyor, bunu bir soruşturmak lazım ya da Bursa' daki arkadaşlar biliyorlarsa yazarlar zaten, diğer sistemlerin ray açıklığı ne olacak?
btgn yazdı:Aslında bu yol çift hatlı bir sistem için yeterli genişliğe sahip. Fotoğraflardan biraz dar gözüküyor olabilir.
Enteresan, olabilir belki de ben fotolardan yanlış çıkarımda bulunuyorum. Aslında şöyle bir durum var bizde tramvay hatları illa ki katener direkli inşa ediliyor, şimdi fotoları kontrol etmedim ama sanırım burada da o şekilde. Halbuki duvarlardan askılı sistem ile yapılsa hat genişliğinden de kurtarma şansı var. Yani o direkler için ayrılan alan hat içinde kullanılabilir. Bunu genel yazdım dediğim gibi yüklediğiniz fotolara göz atıp tazeleme yapmadım. Bu bahsettiğim duvardan askı biraz görüntü kirliliğine sebep oluyor ama halen geçerli ve kullanılan bir teknik.

Dün yüklenen harita üzerinden tekrar tekrar bakıyorumda aslında bu hattın mevcut ve öneri olarak bahsedilen kısımları ile çok ciddi bir fonksiyonu olabilir, hani şu "kapınızın önüne kadar tramvay" olayı :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Haz Sal, 2011 19:05

Daha önce yüklenen tramvay hatları projelerine baktığımda bu hattın en batıdan yukarıda çıkan yolu bir diğer tramvay hattı ile kesişiyor anladığım kadarı ile,
En batı kısmı değilde hattın tam ortasından geçen İnönü Caddesi Heykel-Kent Meydanı tramvayının kesişim noktası olacak. Burada tramvay yukarı doğru değil aşağı doğru inecek ve Uluyol'dan Kent Maydanı'na (S.Garaj) ulaşacak. Yani Heykel tramvayı saatin ters yönüne doğru tek hat üzerinde işleyecek.
Ben önerinizi biraz abartarak aslında Şehreküstünden direkt yukarı devam edebileceğini düşünüyorum, bölgenin adını bilmiyorum ama yukarıda geniş bir meydanlık var oradan bir armut bölgesinden dönüş yapılabilir. Aynı uzatmayı doğu ucu içinde düşünmüştüm ama o cadde üzerinde de yine haritalardan anladığım kadarı ile Yıldırım tramvay hattı geçecek, hatların kesişmesi iyi ama aynı hat üzerinde işletilmeleri? Neden soru işareti, bu hat 1m. ray açıklığı, diğer hatlar ise büyük ihtimal ile 1.43 m. inşa edilecekler. Bunun aslında çok basit bir o kadar da atraktif bir çözümü var. Yukarıda bahsettiğim hayalperest iş bu zaten, 1,43 in içine sağdan 1 m. içine bir ray daha atarak aynı güzergahta iki farklı sistem işleyebilir. Sonuçta her iki sistemde alçak tabanlı peronlar ile çalışacak, dolayısı ile bu araçlarında bir sıkıntısı yok. Peron tarafından ölçeklendiği için gabari sorunu da yaşamayacaklar, sadece kurplarda katener hattında çok ince bir işçilik gerekebilir, ya da staggerlemede sorun olurmu bilmiyorum.
Aslında bu fikir o kadarda uçuk bir fikir değil. Yapılabilir ve uygulaması gerçekleştirilebilir birşey. Bu fikri 1997 yılından önce söyleseydiniz o zamanki belediye için uçuk olurdu. Ama şuan belediye bu konuda çok yol katetti ve bir hayli tecrübesi var ama tramvay yolları diğer yollara göre daha ince düşünülmesi gereken bir konu. Çünkü bu yoldan hem tramvay hemde tekerlekli araçlar geçiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 19:17

Heykel tramvay hattı da tek hat! Sanırım siz bunu daha önce de söylediniz ya da diğer arkadaşlardan birisi söylemişti, umarım yeterince geçişme ve geçici parklama alanları yapılır. Her şeyi bir kenara bırakıyorum bir kaza ya da arıza anında böyle bir işletme hattın hat değil tırt olması demek.

Bakın bugün Viyana' dan bir kaza haberi yayınladım oradaki fotoda gördünüz 5 hattın tramvayları boncuk gibi dizilmişlerdi ve uzunca bir sürede beklediler orada, kaldı ki orada çok yaygın bir ağ ve pek çok noktadaki ara dönüşler (armutlar) nedeni ile bu durumlarda kısa işletme yapabiliyorlar. Bursa bu tip durumları inceleyerek önlemini almalı, raylı sistemler çok sevilir ama çok çabukta nefret edilir, bizim insanımız "tramvay neden sağa kırıp geçmedi" diye sorar :) şaka değil bu, şehir efsanesi de değil, gerçek. Yani otobüsü hep alternatifi olarak görür bu sistemin, dolayısı ile bahsettiğim durumlarda kaçınılmaz olarak meydana gelecek, kaza da olacak arıza da. Hadi sabah işe giden belki bir yolunu bulurda yorgun argın eve giden adam arıza yapan tramvaydan bir de yolda kalmaktan nefret eder, şimdi böyle yazdım ya altında "Bir Dost" diye imza atacağım :)

Bir de daha önce belediyenin yayınladığı bir haber vardı, güzergahları kabaca anlatmışlardı bende şunu çizmiştim

Resim

Burada en sağdaki sarı Yıldırım Hattı değil mi? Ya da oradan bir yerden geçmiyor mu? Ben ona istinaden Cumhuriyet Hattının doğu ucunun tam o hatta temas ettiğini düşündüm de, eğer yanlışım varsa haritalarımı düzeltmem lazım.

Düzeltme: batı uçtan da bahsetmişim orada da Çekirge Hattına temas ediyor sanırım?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Haz Sal, 2011 19:35

Sizin yüklediğiniz resimden farklı bir tramvay hatları olacak. Arşivime bakıp hat resimlerini bulmam lazım

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Haz Sal, 2011 19:40

Resim

Sorumuzun cevabı aslında 4. sayfada varmış şimdi fark ettim. Planlanan tramvay hatları bu şekilde idi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 19:59

Tamam şimdi hatırladım, zaten hatları düzeltmem için vermiştiniz bu çizimleri. Ben bunun ışığında şöyle bir çizim yaparak anlatmak istiyorum düşüncemi

Resim

Mavi - Heykel hattı aynı zamanda Çekirge hattıda oradan geçiyor sanırım, burada çizmemişim.

Sarı - Yıldırım hattı

Pembe - Cumhuriyet hattı

Turuncu - Öneri Cumhuriyet hattı

Siyah daireler aktarma ya da kesişim noktaları olarak işaretledim. Sol üstten başlarsak; ben doğru bir tramvay planlaması için bu hattın dairesel Heykel hattını 2 noktada kesmesi gerektiğini düşündüm, her ne kadar Heykel hattıda tek raylı ve tek yönlü olsa da aktarma kolaylığı için bunu ideal gördüm.

Bir alttaki nokta metronun Şehreküstü istasyonu zaten ideal

sol altta kalan nokta da Cumhuriyet hattının bir kolu olarak kalabilir, ben Cumhuriyet hattını oradan dolaştırmadım çünkü orada zaten çok geniş bir cadde yok, hali hazırda oradan 2 hat geçmesi planlanıyor ise o dar caddeye bu üçüncüyü sokmak istemedim, ama mesafe kısa olsa da oraya bir kol ile ikinci bir parkur olarak işletilebileceğine inanıyorum.

orta alttaki nokta yine Heykel hattı ile Cumhuriyet hattının kesişme noktası

sağ alttaki noktada ben normalde Cumhuriyet hattının burada bittiğini düşünüyorum, yanılıyormuyum? Eğer böyle ise zaten Yıldırım hattı ile kesişmiş olacak, yani bir şekilde aktarmaya imkan veriyor ama o aktarma yeterli mi, yukarıda sağdaki noktanın orada bir metro durağı var galiba, eğer böyle ise bence Cumhuriyet hattı o bulvardan yukarı çıkarak Yıldırım hattı ile bir süre ortak yürür, asıl aktarma noktası sağ üstteki daire olur, böylece o kısa mesafe için Yıldırım hattına da aktarma yolcusu yüklenmiş olmaz. Tabii işletmeciler aktarmayı tercih edebilir :) sonuçta işin profesyoneli onlar, profesyonellikte maddi düşünmeyi gerektirir :D

Tüm bunların olması için ise sanırım Cumhuriyet hattını ciddi bir işletme olarak görmek gerekiyor, öyle nostalcik incik boncuğu değil.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 28 Haz Sal, 2011 21:02

Resim

Kırmızı hat: Heykel hattı
Siyah hat: Cumhuriyet caddesi hattı
Mor hat: Nostaljik tramvayın uzatılacağı hat
Mavi hat: Metro

Raylı sistemde şehir merkezindeki durum bu şekilde.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Tem Cmt, 2011 23:29


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Çrş, 2011 11:03

Nostaljik tramvay hattının Yıldırım a uzatılması ile ilgili çalışmalarda son aşamaya gelinmiş, haberde inşaatın önümüzdeki günlerde başlayacağı ve 4 ay gibi bir sürede bitirilmesinin hedeflendiğinden bahsediliyor.

http://www.rayturk.net/?p=26729
Bursa’da trafiğe kapatılan Cumhuriyet Caddesi’nde ulaşımı sağlayan nostaljik tramvay hattının Yıldırım’a uzatılması için kazma vuruluyor. 4 ayda inşa edilecek yeni hatla günlük 2 bin olan yolcu sayısı 7 bine çıkacak. Tramvayın kendini amorti ettiğini belirten Başkan Recep Altepe, Gökdere’deki tramvay merkezinin daha estetik görünüme kavuşturulacağını, kentin eski doğu sınırı olan Emirsultan ve Yıldırım arasındaki bölge ile Unesco miras listesine girmesi beklenen Tarihi Hanlar Bölgesi’ne ulaşımın daha kolay olacağını bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Prş, 2011 17:25

http://www.rayturk.net/?p=27140
Büyükşehir Belediyesi’nin diğer yatırımlarının da sürdüğüne işaret eden Başkan Altepe, Cumhuriyet Caddesi’nde başlayan tramvay hattının Davutkadı’ya kadar uzatılacağını, Garaj-Heykel hattının yakında başlayacağını ve daha sonra da Yıldırım etabı ve diğer etapların gerçekleştirileceğini vurguladı.
Garaj ile Heykel arasında çalışacak hat için yakında çalışmalar başlanacak denilmiş ama bu yakındanın ne kadar yakında olduğu söylenmemiş :) Bursa' nın tramvaylar konusunda iyi bir ivme yakaladığına inanıyorum, her ne kadar eleştirilerimiz olsa da en azından bir şeyler yapmak için çaba gösteriliyor diye düşünüyorum. Bir süre sonra biraz daha ciddi tramvay hatlarıda inşa edildiğinde umarım Eskişehir' den sonra iyi bir tramvay şebekesine sahip bir kentimiz daha olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Pzr, 2011 10:52

esat bu adamı çok sevecek :)

http://www.rayturk.net/?p=29253
Belediye 8 tane tramvay hattı planlıyor. Bunlar için de ana aktarma istasyonu oluşturulması zaten gündemde.

Şu an zaten sıkınlıtı olan konu tramvay düşünülmesi. Bu tramvay kesinlikle sorunu çözecek bir sistem değildir

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön