ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
22 Haziran saat 12:00 itibari ile 
Montajı yapılan ray : 35401 m.
Montajı yapılacak ray : 13171 m.
Bugün yapılan montaj : 160 m.
Bu arada katener montajında 30 km nin üzerinde katener hattının montajı gerçekleştirilmiş durumda, geçen testten de anladığınız üzere büyük kısmı da enerjili, tabii ki ufak tefek sıkıntılar ve küçük geriye dönüşler ile testler yapılarak çalışmalara devam ediliyor. Hattın açılışı için yıl sonu öngörülüyor ama kesin bir tarih yok, yani benim Şubat 2012 söylemimi "o tarihe kadar kesin" diye düzelteyim
ama hedef yıl sonu.
Bu süre içerisinde bitirilemeyen tek istasyon Ayrılıkçeşme olacak. Daha öncede belirttiğimiz gibi Ayrılıkçeşme pas geçilecek, ince işler ve elektromekanik anlamında geri kalan iki istasyon Kadıköy ve Kartal bu iki baş istasyonda çalışmalar devam ediyor, geri kalan hiçbir istasyonda sorun ve sıkıntı yok. Sinyalizasyon merkezide kurulmuş durumda, bu konu ile ilgili bir detay da şu araçların makinistsiz sürüş testleri de yapılmış durumda, şimdi gözümle gördüm desem yalan olmaz 75km/s hıza kadar çıkıyor, otomatik hızlanma, frenleme, durma şimdilik bir sorun yok. Maşallah diyeyim nazar etmeyeyim
Depo sahası ile ilgili bilgiyide düzelteyim, evet halen daha önce söylediğim gibi bir ortak depo sahası düşüncesi halen var fakat uzunca bir süre, (ne kadar uzun bilemem) evet uzunca bir süre daha önce sözünü ettiğim hattın yanında yer altına inşa edilecek olan yaklaşım tünelleri içine yapılacak bakım onarım alanı kullanılacak. Yanlız bir ilave burada M2 hattındaki gibi kısıtlı ve yetersiz bir alan söz konusu değil, gayet büyük bir alana yayılacak, tabii ki bakıma alınacak araçları manevra ettirmekte sorun olabilir gibi geliyor bana ama doğru planlamalar ile böyle bir sorun da yaşanmayacaktır.

Montajı yapılan ray : 35401 m.
Montajı yapılacak ray : 13171 m.
Bugün yapılan montaj : 160 m.
Bu arada katener montajında 30 km nin üzerinde katener hattının montajı gerçekleştirilmiş durumda, geçen testten de anladığınız üzere büyük kısmı da enerjili, tabii ki ufak tefek sıkıntılar ve küçük geriye dönüşler ile testler yapılarak çalışmalara devam ediliyor. Hattın açılışı için yıl sonu öngörülüyor ama kesin bir tarih yok, yani benim Şubat 2012 söylemimi "o tarihe kadar kesin" diye düzelteyim

Bu süre içerisinde bitirilemeyen tek istasyon Ayrılıkçeşme olacak. Daha öncede belirttiğimiz gibi Ayrılıkçeşme pas geçilecek, ince işler ve elektromekanik anlamında geri kalan iki istasyon Kadıköy ve Kartal bu iki baş istasyonda çalışmalar devam ediyor, geri kalan hiçbir istasyonda sorun ve sıkıntı yok. Sinyalizasyon merkezide kurulmuş durumda, bu konu ile ilgili bir detay da şu araçların makinistsiz sürüş testleri de yapılmış durumda, şimdi gözümle gördüm desem yalan olmaz 75km/s hıza kadar çıkıyor, otomatik hızlanma, frenleme, durma şimdilik bir sorun yok. Maşallah diyeyim nazar etmeyeyim

Depo sahası ile ilgili bilgiyide düzelteyim, evet halen daha önce söylediğim gibi bir ortak depo sahası düşüncesi halen var fakat uzunca bir süre, (ne kadar uzun bilemem) evet uzunca bir süre daha önce sözünü ettiğim hattın yanında yer altına inşa edilecek olan yaklaşım tünelleri içine yapılacak bakım onarım alanı kullanılacak. Yanlız bir ilave burada M2 hattındaki gibi kısıtlı ve yetersiz bir alan söz konusu değil, gayet büyük bir alana yayılacak, tabii ki bakıma alınacak araçları manevra ettirmekte sorun olabilir gibi geliyor bana ama doğru planlamalar ile böyle bir sorun da yaşanmayacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım içeride de aynı şekilde imiş, elektrik işleri ince inşaat işleri falan olarak. Açılışa yetişecek yani Kadıköysüz falan açılış söz konusu değil ama en sona kalan iki istasyon varmış birisi de Kadıköy dediler.
Hakan fotolar için teşekkürler, ben aşağıdan da çekmek istedim ama pek gizli gizli çekmeyi sevmiyorum demirlerin üzerinden çekmeye çalışmak istemedim, senin fotolar gayet güzel.
Hakan fotolar için teşekkürler, ben aşağıdan da çekmek istedim ama pek gizli gizli çekmeyi sevmiyorum demirlerin üzerinden çekmeye çalışmak istemedim, senin fotolar gayet güzel.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Resimleri görünce yine aklımda biraz bir kaç soru oluştu. Daha geçenlerde yine deniz seviyelerinin yükselişi hakkında bir kaç yazı okumuştum. Onlar bir yana, büyük fırtınalarda dalgalar vs. o metro istasyonuna/girişine çarparsa, su dolma gibi durumlara karşı tedbirler var mı? Ne düşünülüyor? Kapamak mı, pompalamak mı?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Ben o metro istasyon girişlerinin oralara kadar dalga geldiğini görmedim, uzun yıllardır Kadıköy'e yaz-kış gider gelirim. Kadıköy boğazdan biraz içeride ve Haydarpaşa yönünde vapurlar için yapılmış dalga kıran da Kadıköy koyunu ölü bir deniz haline getiriyor. Bence risk çok düşük düzeyde, b planları var mı yok mu bilmiyorum...
Bugün tamamlanan ray Mntajı: 132 metre
Tamamlanan Ray Montajı: 37.127 metre
Neyse bu haber ilk kez burada, Kozyatağı'nda durum ne?






Yazın İstanbul nüfusunun gözle görülür şekilde düştüğü, sıradan bir öğleden sonrasında ki şu trafiğin azalması ümidiyle...

Bugün tamamlanan ray Mntajı: 132 metre
Tamamlanan Ray Montajı: 37.127 metre
Neyse bu haber ilk kez burada, Kozyatağı'nda durum ne?






Yazın İstanbul nüfusunun gözle görülür şekilde düştüğü, sıradan bir öğleden sonrasında ki şu trafiğin azalması ümidiyle...

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan vallahi Kozyatağı harika
fotolarda emeğinde harika, tabii ki çevre düzeni de bittiği zaman mükemmel görünecek ama o çok ikincil bir iş, şu yürüyen merdiven, asansör takım taklavatı tam ya o bana yetiyor, içeride işlerin iyi gittiğini de zaten az çok biliyoruz.
Kadıköy konusuna gelince, Başar' ın bahsettiği şey zaten normal bir İstanbul Poyraz ya da Lodos fırtınası değil, o daha çok şu belgesellerde anlatılan dünyanın sonu senaryolarına atıf yapıyor
tabi bir de örneği geçen yaşanılan Japonya daki gibi hadiselere, bu gibi durumlar için değil bir B, A planı dahi olduğunu sanmıyorum.
Açıkçası İstanbul bir deprem bölgesi evet ama siz binanızı buna uygun yaptı iseniz sorun yok, efenim 9 olursa? Valla 9 olursa zaten kalanlara sabır gidenlere rahmet dilemekten başka, kimsenin yapacağı bir şey yok. Tsunami olursa? Bilim adamları çok büyük bir tsunami olmayacağına inanıyorlar, ha tedbiren İDO iskelesi açıklarına bir dalga kıran daha yapılır mı? Bir metro istasyonu için böyle bir plan varmıdır? Olmalı mıdır? Başar bunları soruyorsan, abi sana Belediye baksın biz ne diyelim.
Ah o trafik ah, ya tamam yakın bir mesafe değil biliyorum ama Kurtköy - Kadıköy arasını otobüs ile 1 saatte gitmek çok iyi sayılıyor ya ona yanıyorum, bitsede gelip şu Anadolu yakasının ilk metrosunun tadına doyasıya bir varsam.

Kadıköy konusuna gelince, Başar' ın bahsettiği şey zaten normal bir İstanbul Poyraz ya da Lodos fırtınası değil, o daha çok şu belgesellerde anlatılan dünyanın sonu senaryolarına atıf yapıyor

Açıkçası İstanbul bir deprem bölgesi evet ama siz binanızı buna uygun yaptı iseniz sorun yok, efenim 9 olursa? Valla 9 olursa zaten kalanlara sabır gidenlere rahmet dilemekten başka, kimsenin yapacağı bir şey yok. Tsunami olursa? Bilim adamları çok büyük bir tsunami olmayacağına inanıyorlar, ha tedbiren İDO iskelesi açıklarına bir dalga kıran daha yapılır mı? Bir metro istasyonu için böyle bir plan varmıdır? Olmalı mıdır? Başar bunları soruyorsan, abi sana Belediye baksın biz ne diyelim.
Ah o trafik ah, ya tamam yakın bir mesafe değil biliyorum ama Kurtköy - Kadıköy arasını otobüs ile 1 saatte gitmek çok iyi sayılıyor ya ona yanıyorum, bitsede gelip şu Anadolu yakasının ilk metrosunun tadına doyasıya bir varsam.