tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Eyl Çrş, 2010 21:20

benden bi cacık olmaz. ne anlarım ben yapımından. ben kulisini yaparım. :D başar abiyle sen yapın bence ama başar abi karizmayı fena çizdi 2 kere. üsküdara viyadük istediği gün bitmiştir başar abi :) bide referandumda bitti :) bitirdik mahvoldu :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eki Prş, 2010 20:57

Resim

Bursa güzergahı belirlenmiş.Proje'de bana göre bir artı iki eksi var :)
Garın yapılacağı Geçit bölgesi Bursa'nın şu anda konut projeleri için en gözde olan bölgesi.Bu bölge gelecekte çok büyük bir nüfusa sahip olacak ve metronun şu anda bu bölgeye uzaklığı sadece 1km. Belediye kolayca metroyu gara bağlayabilir.Bu artı olan konuydu.

Eksi olan konulara gelince,
1- Demiryolu otobüs terminalinin yanından geçmesine rağmen burada bir istasyon planlanmamış.Güzergah planına göre sadece şehrin batısında gar var. Bu gar Yıldırım,Kestel,Osmangazi bölgelerine uzakta kalıyor ve ulaşım metro uzatılana kadar sorun olabilir.Terminal yakınına bir istasyon yapılması.Trenle gelen her yolcunun Bursa'da istediği noktaya ulaşmasını kolaylaştırırdı.

2-Güzergahta görülene göre TCDD Yenişehir havaalanı için bir istasyon planlamamış.Demiryolu yine bir ulaşım merkezinin yanından geçiyor ama buraya bir istasyon düşünülmemiş. Üstelik havaalanına ulaşım sıkıntısı sürekli dile getirilmesine rağmen.

Bence Bursa'da 4 istasyon yapılmalıydı.
1-Geçit'teki ana gar (Güzergahta planlanan),
2-Otobüs terminali yanına bir aktarma istasyonu,
3-Demirtaş bölgesi halkına ve sanayisine hitap eden bir istasyon,
4-Yenişehir Havaalanı istasyonu.

Güzergahta planlanan Kazıklı istasyonu ise Bursa için bir artı olmuş ama ben bu istasyona bir anlam veremedim.Bana göre saçma bir yere konumlandırılmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Prş, 2010 21:08

Harita için teşekkürler, güzergahın belirlenmesi de çok iyi gelişme. Artı eksi konusuna gelince tabii ki merkez Gar ın olabildiğince kent merkezine yakın olması doğru, ya da sizin nüfus yoğun olarak kast ettiğiniz yere, ama bana kalırsa sizin eksi dediğinizde olduğu gibi Otogar yanında bir Gar inşa edilmeli idi, siz buraya metronun geleceğini belirtmiştiniz, üzerine konuştuğumuzu hatırlıyorum.

Kent ölçeğinde baktığımızda ilk etapta 4 YHT Garı Bursa için gereklimidir? Otogar ve Havalimanına bende kesinlikle taraftarım diğer ikisi için kenti bilmediğim için negatif yorum yapmam yanlış algılanabilir, ama en azından Gar yeri belirlenerek çevresinde bir koruma alanı ile birlikte ayrılabilir, ilerleyen zamanda kentin ihtiyacının doğması ile birlikte de yapılabilir, bu da bir yöntem.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Eki Prş, 2010 21:14

Eğer bu dediğiniz garlar olsa idi tren hızlı tren olmaktan zaten çıkmış olacaktı. Planda gördüğüm kadarıyla hızlı tren çevre yolu (Bursa Otabanı) güzergahını takip edecek.

Geçit'e yapılacak bir ana garın ulaşım bakımından herhangi bir sıkıntı oluşturacağını zannetmiyorum. YHT yapılana kadar büyük ihtimalle BBŞ Bursaray'ın Kestel etabını yarılamış olacak. Tabi Emek ve Üniversite etablarıda çoktan bitmiş ve kullanımda olacak. Yalnız Geçit'e yapılacak olan ana gara Bursaray'ı götürmek şart. Emke'ten Geçit'e olan mesafe yaklaşık olarak 1,5km, ama garın yapılacağı yere göre bu mesafe artabilirde azalabilirde. Devlet babamız bugün nasıl Ankara'nın metro işlerine yardımcı oluyorsa Bursa içinde en azından Emek-Geçit hattı için yardımcı olursa çok daha iyi olacaktır.

Kazıklı İstasyonuda şehrin doğu (Yıldırım, Gürsu, Kestel) kısmı için düşünülmüş bir istayondur. Buradan da şehrin doğu kısmına otobüs işletilebilir ki büyük ihtimal böyle olacaktır. Yalnız uzun vadeye bakacak olursak Kazıklı istasyonu ileride ne kadar kullanılır orasını tartışmak gerekir. Çünkü Bursaray'ın Geçit'te ki Bursa garına entegre olursa ve Bursaray'ın Kestel Etabıda başlanıp bitirildiğinde insanların Bursaray'ı kullanmak istemeleri aşikardır.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eki Prş, 2010 21:25

Kent ölçeğinde baktığımızda ilk etapta 4 YHT Garı Bursa için gereklimidir?
Aslında YHT garı deyince akılda Ankara için planlanan gar canlanıyor. :)
Bursa için planlanan ana gar nasıl olur onu bilmem ama benim bahsettiğim diğer duraklar gar büyüklüğünde değil de daha çok banliyö istasyonu tarzında yapılar.Aksaray-Havaalanı metrosunda istasyonlar sanırım 120m civarında. Benim bahsettiğim istasyonlarda 200-250 m arası (Anahat trenleri işleyeceği için), istasyon yapısı ise aynen metro ve banliyö istasyonlarınınki gibi.

İstasyon sayısına gelirsek, TCDD zaten ana garı Mudanya yolu üzerinde bulunan Geçit bölgesine planlamış.

Bu bölge gelişmekte olduğu için garın buraya yapılması uygun ama şu anda asıl nüfus yoğunluğu olan Yıldırım ve Osmangazi merkezine uzak.Bu bölgeler için ise Terminalin yanına yapılacak bir istasyon ideal olur.
Ayrıca terminal yanına yapılacak olan istasyon Bursa yakınlarındaki köy,belde,ilçe ve illere gitmek isteyenler için aktarma merkezi görevi de görebilir.

Örnek vermek gerekirse ;
TCDD ve kamil koç iş birliği yaparak Bursa-Ankara arası otobüs+yht işletmesi yapıyor.Eğer Terminal yakınlarına istasyon yapılırsa Bursa'ya yht ile gelenler Yalova,Balıkesir,Çanakkale illerine ve bu illere bağlı daha bir çok yere kolayca istadikleri firma ile gidebilirler.

Yenişehir Havaalanı istasyonu için ise birşey söylememe gerek yok buraya istasyon planlanmaması büyük ayıp.

Demirtaş için bahsettiğim istasyon ise hem bu bölgede yaşayan halk için hem de bu bölgede bulunan sanayi kuruluşlarının ürünlerinin nakli için.Belki Demirtaş'ta lojistik merkezi bile kurulabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Cum, 2010 22:21

Gar dediğimiz zaman tabii ki bizdeki sistemde illa ki bir ana istasyon binası bulunan bir yer akla geliyor ama zaten büyükşehirlerimiz hariç diğer kentlerimizde Gar lar hep bahsettiğiniz gibi, kaldı ki pek çok başka ülkelerde de öyle, fakat tabi Gar deyince algıda hep aklımıza kapalı alanları olan, bir sürü peronu olan yerler geliyor, belki de dediğiniz gibi Ana Gar haricindekilere istasyon demek daha doğru olabilir.

Bursa' da yaşayan sizler projedeki Ana Gar konumu için doğru diyorsanız buna bizim yorum yapmamız pek doğru olmaz bence, ama kentin diğer ulaşım özellikler şehirlerarası ulaşım seçeneklerine bir şekilde kısa yoldan bağlantısı olursa iyi olabilir düşüncesi ile yazmıştım, yoksa dediğim gibi kentin bugünkü ihtiyacı ya da yapısına bakarak YHT nin 4 durakta durması ne kadar mantıklıdır diye de sordum. Aslında genel olarak bu konuda hemfikiriz en azından Havalimanı' nda bir istasyon yapmalı idi, bakalım belki de projede değişiklikler olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Pzt, 2010 14:33

İhale ertelenmiş, ben sebebini anlayamadım ama belki de firmalara bu kısa sürede hazırlıkları yapamamış ve ricacı olmuş olabilirler, bakalım geç olsun güç olmasın diyelim.
AK Parti Bursa Milletvekili Sedat Kızılcıklı, Kamu İhale Kanunu'nun zeyilnameyle bir kereye mahsus verdiği ihaleyi uzatma hakkının Ulaştırma Bakanlığı tarafından kullanıldığını açıkladı. Kızılcıklı, firmalardan hazırlıklarını 5 Kasım'a kadar tamamlamalarını beklediklerini kaydetti.

Hızlı tren hattının Çevre Yolu'na paralel olarak yapılacağını belirten Kızılcıklı şu bilgileri verdi: "Yenişehir'den 75 kilometrelik bir hat yapılacak. Bu mesafede 4 istasyon düşünülüyor. Ancak ara istasyonlar çok fazla kullanılan istasyonlar olmaz. Çünkü sonuçta hızlı trende ana istasyonlar daha yoğun kullanılır. Yenişehir'den Görükle'ye kadar gidecek olan hızlı tren hattının ilk istasyonu Yenişehir'e bağlı Akdere Köyü'ne yapılacak. Erdoğan Köyü'ne kadar gelecek olana hızlı tren hattı Gölbaşı'nın güneyinden geçip Çevre Yolu'na ulaşacak. Çevre Yolu'na paralel devam edecek olan hat, Barakfaki'nin kuzey kısmından Kazıklı Köyü'ne kadar gelecek. Kazıklı Köyü'ne de istasyon yapılacak. Buradaki istasyondan sonra İsmetiye ve Demirtaş istikametinden Yalova Yolu'nu aşacak ve Geçit Mahallesi'ne kadar gidecek. Ana istasyon burada olacak.

Projenin yüzde 26'sının viyadük ve tüneller şeklinde olacağına dikkat çeken Kızılcıklı, "Bu durum maliyeti artıyor. Ancak maliyete ilişkin açıklama yapmak söz konusu değil. Proje ihalenin ardından 913 günlük sürede tamamlanacak." dedi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24476

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Pzt, 2011 20:57

http://www.lojiport.com/bursada-hizli-t ... 28352h.htm
22 Nisan 2011'de TCDD Genel Müdürlüğü'nde ihalesi yapılacak olan Osmaneli-Bursa hızlı tren projesi çalışmalarına başlandı. Konu ile ilgili Vali Şahabettin Harput başkanlığında bir toplantı düzenlendi.

Çarşamba Valilik binasında düzenlenen toplantının başında basın mensuplarına bir açıklamada bulunan Vali Harput, Bursa için en önemli projelerinden olan hızlı trenin mayıs ayında temelinin atılacağını belirtti. Vali Harput, şunları söyledi: "Bazı istasyonların yerleriyle alakalı farklı talepler var. Bu çok hayati bir proje. İleride değiştirebiliriz diyeceğimiz bir proje değil. En uygun güzergahtan geçirilmesini istiyoruz. Hızlı trenin geçeceği güzergahta çevre tahribatı olmasını istemiyoruz. Onun için tarım arazileriyle alakalı boyutunu masaya yatıracağız. Renault ve Tofaş fabrikalarından ürünlerinin pazara gönderilmesi için talepler var. İstasyon noktalarını en kısa zamanda belirlemek istiyoruz. Arazi üzerinde inceleme yapıldı. Bu konu ile ilgili bütün tarafların katıldığı son bir değerlendirme toplantısında istasyonların yeri şekillenecek. Güzergahı tarafların ortak kararıyla belirleyeceğiz."

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Cmt, 2011 19:31

http://www.rayturk.net/?p=25678

bursa hızlı tren projesinin animasyonlarını ele geçirdim. linkte print screen ettim.

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 18 Haz Cmt, 2011 20:33

Animasyonu tam olarak video halinde görseydik keşke.

YHT istasyonuna gelirsek ben beğenmedim. Bursa gibi büyük bir şehre 2 peronlu köy terminali gibi bir istasyon tasarlamışlar. Daha güzel bir proje olabilirdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Cmt, 2011 20:40

video boyutu büyük olduğu için yükleyemiyorum. bir kaç resim daha:

Resim
Resim
Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 18 Haz Cmt, 2011 22:39

En son yayınlanan güzergah haritasında demiryolu havaalanı yanından geçmesine rağmen havaalanı ile bir bağlantı yoktu. Animasyonda havaalanı ile ilgili bir bağlantı gösterilmiş mi? Demiryolunun havaalanına bağlantısı çok önemli çünkü havaalanını canlandırabilecek tek ulaşım projesi yapılacak olan hızlı tren hattı.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön