ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 06 May Cum, 2011 16:08

http://www.flickr.com/photos/sunumer/se ... 528300765/

Araçla ilgili fotoğrafların olduğu sunumer linkini de verelim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Cum, 2011 19:05

Sevemedim sunumerim seni boyunca :P :) ben alıntılayayım bari, resimler yukarıdaki linkten alıntıdır

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 May Cum, 2011 19:29

Vay be, M4 KAYNARCA.

Bir İLK! :-)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 May Cum, 2011 22:40

Direksiyona geçesim geldi ama ortada direksiyon yok, neyse ben biraz daha bekleyip arkada halkın içinde takılayım bari...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 May Cum, 2011 23:41

Yazık olan, bu araçla güzelce dallanan bir sistemle gezmeyecek sürücü, hep kurt gibi düz yol. Halbuki karmakarışık, makaslı, güzel bir şebeke çok daha değişiklikli ve ilginç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Cum, 2011 23:51

Kırık plaktan farksızsın, hee tamam, dallasın budaklansın dallama olsun hatlar :), sanki tramvay hattından konuşuyoruz. Houston, dünyaya dön.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cmt, 2011 10:38

Özür dilerim, ama bu konuda işte buranın çocuğuyum. Burada dallanma, budaklanma çok normal, kurt sadece bağırsakta olur, ona karşı da ilâç vardır. Efemm ;-)

Ek: Sen bırak kırık plâğı (sen plâktan ne anlarsın yahu?! ;-) ), çizgili, lazeri tutuklayan CD gibiyim bu konuda. Hadi, morarrr (roaaarrr) :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cmt, 2011 14:19

Bu konuda sadece saçmalıyorsun, başkalarının metroları böyle işletmesi beni zerre kadar ilgilendirmiyor, ben İstanbul ya da ülkemin başka bir kentinde gerek olduğuna inanmıyorum, kaldı ki AB nin hangi ülkesinde bu tip işletme yapılıyor? Olanlar da vazgeçiyorlar, bu artık sadece banliyö ve tramvay sistemlerinde tercih edilen bir şey çünkü metrolarda frekanslar çok düştü, ne kadar düşük frekans o kadar risk, ne kadar çok hat üst üste o kadar risk, bugün ki teknoloji ile bu riskleri küçültmek mümkün ama insan faktörü? O yüzden geç diyorum, zaten bu hat ile ilgili bir konu araçlar ile de ilgili değil. Ben gerek olmadığına inanıyorum yoksa yapılırsa gayet başarılı bir şekilde de işletiriz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cmt, 2011 15:14

Yazdıklarını okuyunca, ortada gayet güzel esatımsı bir yanlış anlamanın olduğunun farkına varıyorum. Sen frekans mrekansla ne diyon be? Dallanma budaklanma, bir “numaralı” hattın dallanması değil ki be! Bir hat A'da başlıyor, B'de bitiyor. Ama onu kesen x hat var. Bunların kullandıkları raylar dallanıp, budaklanıyor. Hususî işleyen servisler işte o zaman sürücü için biraz daha gayrikurt oluyor. Off, dünya görmemiş adam, ülkemin, kentimin falan diye anlatıyor. Zerre kadar ilgilenememenin hesabını ödüyorsun(uz) zaten. İşte ilgileneceksin, ve ilk başta bir de karşındakinin sana ne anlatmaya çalıştığını anlayacaksın.

Yanısıra, benim anlattığım o olmasa bile, frekanslar ne kadar dar olursa olsun, bu konuda artık dijital teknikle hiçbir problem yaşanmaz. Yaşananlar da, başka her durumda yaşananlar, yani insanın beceriksizliği. Ama dediğim gibi, bir hattın A'da başlayıp, B, C ve D'de bitmesi benim için sözkonusu değil. Ama … işin komik tarafı, hani seni ilgilendirmiyordu ama boşver, aynen işte BU salata İstanbul'da, her nedense var. Olimpiyat köşesinden tut, Seyrantepe (eh, küçük diye atlayalım) ve Aksaray hattları. Peki, o denli problemli de değildir belki, ama yine de.

Bazen etrafımda olsan, sana bazı şeyleri daha iyi anlatabilirdim diye düşünüyorum, hele hele Berlin'de bu olsa!

Kadıköy–Kaynarca için de şunu biraz özetleyeyim … bu hatta bağlı üç dört hat daha olsa, onlar da tünel şebekesi olarak birbirlerine bağlı olsa, ağ oluşurdu işte. Hepsi aynı akstan geçmeli diyen yok. Tabiîki bu hat çok kenarda gittiğinde, kesmek biraz zor oluyor, o başka, ama yine de tangensyal bir şekilde de düşünülebilir(di). İlle de aks gerekiyorsa, şöyle saçmalayabilirdik meselâ … Moda/Kadıköy tarafından Ataşehir istikameti dik hat, Maltepe/Kartal tarafından Havalimanı istikametine (kuzeyinden). Bunlar sırf atma, ama misal.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Pzt, 2011 23:07

Bir set daha Haydarpaşa Limanında, bu sefer gelenler Martılı :) güzel olmuşlar. Fotoğraflar alıntıdır, Zafer Yenidünya tarafından çekilmişler ve Kent ve Demiryolu Facebook grubunda paylaşılmışlardır.

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 May Sal, 2011 11:11

Bunlar da benden maviler :wink:
Resim

Resim

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 May Cum, 2011 23:13

Vagonlardan bir tanesi 3 gün süreyle Kadıköy, daha sonrasında da 3 gün süreyle Kartal'da halkın görmesi için sergilenecek. Şu an vagonlardan biri Kadıköy'de yani...

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön