at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Prş, 2011 21:55

Daha önce bir kaç kez yazmışımdır, halen Viyana kent içinde devam eden gar inşaatları vardı, bunların hepsi eski garların yenilenmesi ya da tamamen yeniden yapılması şeklinde. Bu garlardan eski adı ile Batı Gar ı yani Westbahnhof un ana yolcu girişi ve bekleme salonları ile yeni satış gişeleri bölümü hizmete açıldı, ilave binaların inşaatı devam ediyor, peronlar ne zaman yenilenecek bilmiyorum, eski Südbahnhof yeni Hauptbahnhof ta da zemin katı ve ray hattı yükseliyor ama ortada henüz bir bina yok :) bir diğer gar olan eski ismi ile Landstrasse yeni ismi ile Wien Mitte garında ise bugün yaşanan bir kaza ile mevcut banliyö hattın aksama yaşanmış, burada aşağıda tren trafiği tam gaz devam ederken üstte gar inşa ediyorlar, bence çok gereksiz bir şov ama alttaki trafiği de deplase edecek yol yok :) burası kenti doğu-batı-kuzey-güney bağlayan ana koridor. Çatı inşaatı sırasında meydana gelen bir çökme riski nedeni ile mevcut garın 3 ve 4 numaralı yolları ile Havalimanı treni CAT in seferleri bir süre yapılamamış, alt kısımda bir zarar yok ama güvenlik nedeni ile böyle bir tedbir almışlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Çrş, 2011 15:45

Daha önce Viyana' da otobüs şebekesi içerisinde Hibrid bir otobüsün denendiği ile ilgili haber vermiştim, hatta gidip fotoğraflamıştım da, Şubat ayından beri aynı hatta başka bir markanın daha hibrid aracı denemeye başlanmış. İlk araç MAN firmasının Lion's City modeli üzerinden ürettiği bir araçtı, bu yeni araç ise Volvo' nun 7700 modeli imiş, MAN araç zaten Wiener Linien' e üretim yaptığı için direkt işletmecinin renklerinde bir araç çıkartmıştı Volvo ise kendi dış kaplaması ile yollarda aşağıda alıntı bir foto veriyorum en kısa sürede bende fotoğraflayacağım.

Resim

Bu testler yaklaşık bir yıl sürecekmiş, test sonunda şirket bir alım yapacak mı bilmiyorum bu konuda bilgim yok, hali hazırda zaten araç filosunu peyderpey MAN Lion's City' nin körüklü modelleri ile değiştiriyorlar, daha önce yine Viyana' da İstanbul metrobüs hattında kullanılan Mercedeslerden bir taneside test edilirken fotoğraflamıştım, herhalde Avrupa' lı üreticiler test merkezi olarak böyle çeşitli kentleri seçiyorda olabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Prş, 2011 21:35

Bugün öğleden sonra benim evin önünden geçen 1 tramvayının katener hattında bir sorun meydana geldi, daha doğrusu bölgede çalışma yapan bir vinç besleme kablosunu kopartığı için katener hattıda zarar gördü, bu esnada son durakta araç içinde idim ve katener hattının sallantısını görünce zaten bir sorun olduğunu anladım, yanımdakileri ikna etmem biraz uzun sürdü :) sonuçta makinistin anonsu ile herkes araçtan indi ve yürüdük, evin orada da bu resimleri çektim, aşağı yukarı 2,5 saat kadar çalıştılar, besleme hattını sökerek kaldırdılar, kateneri de acele bir şekilde pozlayarak hattı işletmeye açtılar. Çalışma sadece 1 tramvayını değil 2 durak aşağıdan geçen 6 tramvayını da etkilemiş. Bu süre içerisinde 1 tramvayı kısa parkur yapmış 6 tramvayıda başka bir güzergah üzerinden yönlendirilerek çalıştırılmış.

Resim

Resim

Resim

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 19 May Prş, 2011 23:41

Evinizin önünden tramvay geçiyor olması çok güzel. Ben olsam bütün gün pencere kenarında oturur tramvayları izlerdim. :D Türkiye'de böyle ev yok.
İsviçre'de arkadaşımın apartmanının kapısı tramvay durağına açılıyordu görünce çok şaşırmıştım. Türkiye'de hep derler ya evinizin kapısına kadar raylı sistem istemeyin, orada tam da kapısının önündeydi sizde olduğu gibi. Kapıyı aç tramvaya bin, ne güzel
:D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Cum, 2011 08:57

İnan bana, kapının önünden tramvay geçmesi çok tatsız da olabilir ;-) Berlin'de Ostseestraße'de tramvay geçince arkadaşlarımın dairesinde orta ölçüde deprem olurdu, feci sarsıyordu. O Viyana'daki hat bakımlı görünüyor. Ama aman aman, oraları da Einbahnstraße tek yön salata sokaklarına benziyooor … :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 16:35

Aslında Viyana' da meydana gelen tramvay kazalarını kazalar ile ilgili başlıkta veriyorum ama bazende o başlık acaba doğrumu diye düşünüyorum, bu yüzden bu seferkileri Viyana başlığından vereceğim.

Evet yine Viyana' da bir tramvay kazası. Aslında Viyana mevcutta en iyi tramvay şebekelerinden ve işletmelerinden birine sahip, bunun inkarı pek mümkün değil ama bu kadar yaygın bir tramvay şebekesi her gün artan özel oto trafiği ve maalesef gittikçe dikkatsizleşen insanlar nedeni ile bir o kadar kazalara açık hale geliyor. Bu yıl içinde pek çok tramvay kazası haberini sizlere ilettim.

Bugünkü kaza sabah saatlerinde meydana gelmiş, makinistin ifadesine göre araç hareket halinde iken 50 yaşlarında bir kadın araca doğru atılmış, (hamle yapmayı kast ediyor sanırım) ve araca çarparak yere düşmüş, yaralanan bayan olay yerine gelen helikopter ile acil olarak hastaneye kaldırılmış. Olay süresince 37,38,40,41 ve 42 numaralı tramvay hatları bir süre bölgede devre dışı kalmışlar, sabah trafiği olması nedeni ile de yolcu yoğunluğunda ciddi sıkıntılar yaşanmış.

http://www.vienna.at/1090-wien-frau-nac ... 8-08485910

Fotolar aynı siteden alıntıdır, linklerini alamadığım için yüklemek durumunda kalıyorum

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 16:42

Çok dağıtmamak için mesaj mesaj gideceğim, yine bugün Güney Garı ile Meidling garı arasında inşaat çalışmalarında meydana gelen bir kazada demiryolu işçisi bacağından ağır yaralanmış. Demiryolu makinesinin neden olduğu kazada yaralı işçi yine bir başka demiryolu aracı ile hattan yakındaki bir köprü üzerine çıkartılarak buradan helikopter ile hastaneye transfer edilmiş.

Fotoğraf kaynağı ve haber linki

Resim

Resim

Resim

Son olarak dün U4 metro hattında bir aracın fren sisteminde meydana gelen arıza sonrasında vagonun içine duman dolması sonucunda hareketli dakikalar yaşanmış. Makinist aracı ilk istasyona kadar sürerek yolcuları tahliye etmiş ve olay anında merkeze bilgi verdiği için zaten itfaiye de oraya yönlendirilmiş. Sonuçta dumanın fren sistemindeki arıza sonucunda yanan kablolardan kaynaklandığı açıklaması yapılmış. Tünel içinde yangın konusunda acı bir tecrübesi bulunan Avusturya' da bu konu abartılı bir şekilde dile getirilse görünürde pek ciddi önlemler aldıklarını da maalesef söyleyemeyeceğim.

Olay süresince 30 dk. lık bir aksama meydana gelmiş, arızalı araç hattan çekilerek çıkartılmış.

http://www.vienna.at/rauchender-zug-leg ... 7-05133273

Başar, vaktin olursa göz atarsan belki yanlış anladığım ya da anlamadığım yerler vardır :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Sal, 2011 18:29

Verdiğin linkte sadece duman oluştuğunu yazıyor, detaylar yok, sen herhâlde yerel basından aktardın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Prş, 2011 23:49

Elektrikli otobüsler fena moda oldu :) Viyana' da iyi bir test alanı. Gerçi diğer Avrupa Toplutaşımacılık Başkentlerinde de benzer testlerin yapıldığını düşünüyorum ama burada görmekte güzel oluyor. Bu sefer Siemens üretimi bir elektrikli otobüs eski kent merkezinde test sürüşüne tabi tutuluyor. Burada sokakların çok dar olması nedeni ile ufak bir otobüs hizmete sunulmuş.

Haberin Linki

Fotoğraflar aynı linkten alıntıdır.
Resim
Resim
Resim
Resim

Henüz kendi gözümle göremedim, hafta sonu fırsat bulursam kendi fotolarımıda çekeceğim.

Bir diğer haber Viyana metro sisteminin dallanıp budaklanıp yeşerip serpilmesi ile ilgili. Malum Yeşiller eyalet hükümetine ortak olunca ortalık birden toplu taşıma projeleri ve fikrim geldiler ile doldu :) sonuç, sosyal devleti savunan sosyalistler bile "huh be kardeşim o kadar da değil" dediler. Öncelikle her yere bisiklet bisiklet diye tutturan yeşiller pek çok yola ilave bisiklet yolları yapmak için para kopartmaya çalışıyorlar, şimdilik biraz zor gibi zaten bisikletliler için cennet gibi olan bir yerde pek çok kişi bu kadar para yeni bisiklet yollarına harcanıp caddeler daralacağına tramvay hatlarına uzatma yapılsın diyorlar ama sadece diyorlar, malum buralarda bir söz var "Viyanalılar mızıldanır" sonra bir referandum ile sorulur gider paşa paşa yapın derler :)

Yeşillerin bir sonraki saldırgan projesi ise eyalet dışı bölgelere metro hatlarının uzatılması, buna iktidar ortakları olan ve en çok oy sahibi Sosyalist Parti ve Eyalet Başbakanı "yok öyle bir şey" dedi ama onlar ısrarcılar bakalım ne olacak. Daha doğrusu eğer böyle bir şey olacaksa Aşağı Avusturya eyaletide elini cebine atsın dediler, parayı verirlerse biz metroyu uzatırız diyorlar, yanlız bunun için sanırım bir takım kanun değişiklikleri de gerekebilir.

Bu tartışmalar ışığında söylemin baş sahibi olan Eyalet Başbakan yardımcısı ve Trafikten Sorumlu Bakan bayan Vassilakou biraz değişik bir öneri ile gelmiş. Mevcut banliyö hatlarında metro standartında yolculuk :):) bunlar bize çok tanıdık sözler, sanırım Marmaray yapmak istiyorlar :D benim haberden anladığım bu Başar linki vericem bir göz atarsın yanlış ya da eksik anladığım pek çok nokta var gibi. Ama temel olarak anladığım hem Aşağı Avusturya eyaletinin bu büyük yatırımdan mali olarak kaçmaya çalışması, mevcut banliyö hatlarının zaten kenti çepeçevre geçiyor olması, ve neden mevcut rayların yanına ray yapıp daha da alan genişletelim gibi bir şeyler demiş, çözüm olarakta REX yani Bölgesel Ekspresler ve yeni P+R alanları ile ilişkilendirilmiş banliyö hattı üzerine kurulabilecek bir metro şebekesi olabilir/neden olmasın demiş.

Söz Başar' da bakalım ben ne kadar saçmalamışım :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Cum, 2011 11:20

Şimdi bizim anlayamayacağımız (benim de ilk önce bir kaç kez okumam gerekti) “metro sistemi” ile “U-Bahn sistemi”nin orada iki ayrı şey olması. Türkiye'de yerin altından giden trene “metro” diyorlar. Ama meselâ Almanya'da aslında hiçbir zaman “Metro” denmez. Metro, sadece Paris'in Metropolitain sistemi, ki o “yerin altından giden tren”. Almanya (ve sanırım Avusturya da) genelde yerin altından giden şebekeye U-Bahn, yani Yeraltı Treni der. Almanya ile Avusturya arasındakı FARK ise S-Bahn, o burada Stadtbahn, orada Schnellbahn. İşin komik tarafı, S-Bahn Stadtbahn teriminden türemiş, ama bu bilhassa Berlin (!) için geçerli, geri kalan Almanya'da S-Bahn S-Bahn, ama Stadtbahn güçlendirilimiş tramvay sistemi. Daha da salata, son onlarca senede bu hızlandırılmış tramvay sistemleri de U-Bahn U işareti ile Stadtbahn ismini taşıyor (Stuttgart, Essen, Köln …). Berlin'de meselâ Metro… “şehri direk ağlarla, hızlı, demiryolu gibi sabit 24 saat geçen hatlara denir”, yani Metrobus ve Metrotram. Bizim metro dediğimiz ise U-Bahn, banliyö S-Bahn.

O Viyana'nın etrafındaki Aşağıavusturya Eyaleti'ne “girmesi” ve hatların uzaması, oradaki trafik felciyle ilgili. Etrafa, kentin dışına çikacak metro hattı yapacaklarına veya uzatacaklarına, var olan banliyö tren şebekesini “metrolaştırmak” istiyorlar. Ama bu Marmaray salatası falan değil, çünkü o bizde, ama tünelden geçti sendromu. Viyana'da ise, araçların yeraltı trenlerine yakışır bir frekansta işletilmesi sözkonusu (Alıntı: "Eine S- Bahn mit U- Bahn- würdigen Intervallen."). Şimdi şahsen Viyana'daki tren aralıklarını bilmiyorum, ama metrolar genelde dakikalarda bir gelir, banliyöler(iniz Esat)? Berlin'de U-Bahn 3 ile 7 dakika aralıkla gelir, S-Bahn'da da belki 5 dakika aralıklı hatlar vardır, ama birincisi çok paralel hat işletildiğinden (bir perondan beş veya yedi hat geçebilir) zaten aralar 2 dakikaya iniyor, ama sadece belirli akslarda, hatlarda değil, ikincisi normal, dışa işleyen biir hat 10 veya 15 dakikada da işleyebilir (belki daha fazla bile, ama o sadece tren arızalarından dolayı son zamanlarda tren azlığından). Şimdi Viyana banliyösü komşu eyalete 20'şer dakikada bir işleyeceğine, 5 dakikada bir işletilirse bu, oranın deyişiyle, “metro sistem” oluyor, ama bu ne bizim metro dediğimiz, ne de Marmaray. Aslında gayet mantıklı. Ama anlamak için tren aralıklarını bilmek gerek. Ben şimdi tam bilmiyorum tabiî.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Cum, 2011 11:44

Türkiye' de metro denmesinin sebebi bu sistemler ilk geldiği yıllarda ülkemizdeki Fransız etkisi başka bir sebebi yok, ama haklısın illa yer altından giden metroudur diye bir takıntıları var tabii ki :) ama bence bu aşıldı, bana göre günümüzde 4 vagon ve üzerini metro klasmanında saymakta bir mahsur yok çünkü zaten kalabalık yolcu taşınıyor :) altındaki sistemler hafif metro senin alamanca tabirin ile u-bahn işte. Ama Viyana' da yer üstünden giden metrolarda var onlarda U-Bahn, olay kapasite ve sistemin frekansı ile alakalı.

Banliyö konusuna gelirsek burada tüm hatların geçtiği bir ana güzergah var (stammstrecke) burada 5 dk. bir bazen 2 dk. da bir bile geliyor ama güzergahlar farklı, belli bir noktadan sonra ayrılıyorlar. Tek hatların frekansı ise sanırım 15 dk. civarında hatta daha bile açık olabilir.

Zaten sanırım senin en altta dediğin gibi banliyö sisteminde yenilemeler yaparak frekansı metro standartına çekmek düşüncesi var buna da "metro sistemi" demişler, ama bu yeni bir tabir böyle bir şey hiç kullanılmıyordu ya da ben denk gelmedim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Cum, 2011 12:07

Hamburg'un U-Bahn'ı Hochbahn isminde, ve yarısı yerüstü, yarısı yeraltı. Önemli olan, bütün herşeyden ayrı işleyip, yüksek frekanslı olması. Hafif metro dediğin U-Bahn değil, Stadtbahn ;-) Ama bahsettiğim U işaretli Stadtbahn (aslında burada da iyi bir salata oldu, ama kimse rahatsız olmuyor, sebebi basit … bir çok yüksek kapasiteli tramvaya sahip kent bunları yerin altına tıkadı, baştan “hakiki” metro tasarlamış az kent var burada, sadece Berlin, Hamburg, München ve Nürnberg).

Bu açıdan bizim M1 de aslında tam metro değildi ilk başta, sonra “dönüştü” (ilk başta bugünün T1 sistemiyle ray birliği vardı, yanlış hatırlamıyorsam). M2 işte metro. Marmaray'ın ne olacağı bilhassa frekansına bakacak. Frekansına ve yoluna. Gebze'den Tekirdağ'a “metro”nun istediği sıklıkta tren işletmezler herhâlde. Bizdeki banliyöler banliyö bile değıl. Neydi o yahu, İzmir'de günde dört tren mi ne, Bostancı'da 30 dakika beklemek, hah!

Senin o baştaki Fransız etkisi doğru ve yanlış. O zaman Tünel'e Metro denmeliydi. “Tünel” tabiri bile daha çok Anglosakson, tube. Ve Tünel'den sonra M2'ye kadar çoook ama çok zaman geçti. O zamanlarda dünyada ne metro sistemleri oluştu ;-)

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön