tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Pzt, 2011 00:08

Aslında çok çan çalıyorlar :?
Şu hızlı mızlıyı bırakıp, tren hattı becerdiklerini yazsalar, daha normal olurdu. Yani, rezil oluyoruz. Bah len, drenn gızlıh … o ne yahu? :shock: Tren, o kadar, hızlısı mızlısı yok. Banliyö de 120 km/h gider, o şimdi hızlı mı yani? YHT başka şey, TGV veya ICE gibi bir sistem, peki. Ama “hızlı tren”? Tren işte. Basit tren …

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Şub Pzt, 2011 01:49

bir zamanlar hedeflenen sürat demiryolu hatları:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Sal, 2011 12:12

alabay yazdı:Tren, o kadar, hızlısı mızlısı yok. YHT başka şey, TGV veya ICE gibi bir sistem, peki. Ama �hızlı tren�?
Başar, sen tezini bitirdin mi? Kolay gelsin. Ne diyorsun sen ya? Tamam bende o listenin hepsi YHT demiyorum ki çoğu öyle, ha şimdi kalkıp yok neden 300-350 ile giden hat yapılmıyor tantanası yapmayalım. Evet bu bencede saçma, bugün ortalama işletme hızlarında 300 zorlanmaya başlamışken bizim 2011 yılında 250 km/s lik hat inşa ediyor olmamız hoş olmayabilir. Ama yapılan şeyin adı "Hızlı Tren" dir, basitçe ve Türkçe, herkesin anlayabileceği şekilde. Kalkıpta illa "Yüksek Hızlı Tren" mi yazalım, harf israfı, gerenk yok. Sen o hatların hepsini YHT kabul et.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Mar Sal, 2011 13:30

Tez incelemede, ben sınav öncesindeyim.

Bilmem, belki beni yanlış anladın. Veya ben bir şey yanlış anlıyorum. Bahsi geçen sistem şimdi YHT mi, değil mi? Ben değil diye girdim konuya. Basit ray yaparkan, Hızlı Tren nanesine ne gerek var? Tren yap, yeter. En basit trenler bile saatte kaç kilometre yapar? Yok, konumuz YHT ise … o zaman yine başka, o zaman Hızlı Tren demek biraz garip. Çünkü uluslararası "hızlı tren" diye bir tabir var, eskiden buralarda D-Zug derlerdi, şimdi Schnellzug mu ne, yani ekspres gibi bir şey. Ama tren var, bir de ulusal ve uluslararası yüksek hızlı tren ulaşımı, TGV, ICE, vs. ICE meselâ aslında şehirlerarası ekspresi demek. Biliyorsundur, bir de IC ve EC var, şehirlerarası ve Avrupa şehirlerarası. Yani, bana öyle geliyor ki, biraz azgın uzgun sözler karıştırılıyor. Daha şık diye. Metro yapcaaz tarzından. Bu yanlış. Türkiye'ye en ilk önce TREN, yani demiryolu, lâzım. İkinci plânde (bence) yük taşımacılığı, yani kargo ekspresi, sonra da yolcu treni, hızlı (ekpsres) ve YHT dediğimiz yüksek hızlı şebeke. Anlatabildim mi? Yani, sırf dünden beri uğraşmıyoruz bu konuyla :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Çrş, 2011 00:52

Ben seni anladım da böyle açık yazmanı istedim :) Hem haklısın hem değilsin çünkü. Bahsi geçen sistem YHT, fakat kusura bakmada halk dilinde Yüksek Hızlı Tren diye bir ibarenin yerleşmesini de bekleyemeyiz, kısaltma olarak kullanılır, burada dikkat çektiğin konu aslında haklı "kavram sorunu". Yani yıllardır yaşanan hafifiydi ağırıydı saçmalığı hızlıydı, hızlandırılmıştı sonradan yavaşladı ve acayip hızlı şeklinde ortaya sunuldu. Bizde isim satıyor kardeş :)

Sen güzel örnekler vermişsin, ama biz o örneklere yabancıyız. Tren nedir? Her ne kadar bir uyanış olsa da 70 milyonluk bir ülkenin daha yeni yeni tren sistemleri ile tanışması sağlanıyor Başar. Arada çok büyük bir boşluk var, o boşluğu doldurmak kolay değil, haa yapılması gereken bir sürü iş var ama yapan yok. Ben bir şeyler yapmak istedim, hatta girişimde de bulundum, ama aracısız olmuyor ve aracılarında tek derdi maalesef para para para, para kazanmayacaksak niye uğraşalım abi diyorlar ve geçiyor, sonra biri gidecek tepeden tanıdıkları ile halledecek, bir halta benzermi benzemez mi tartışılır, bende kahrolduğum ile kalacağım işte.

Tren yolu yapılması ile hızlı tren yolu yapılması arasında yaptığın vurgu güzel konu ama bir de şu tarafı var işin. Evet, sürekli hızlı trenden bahsediliyor, çünkü prestijli, havalı. Ama bir taraftanda diğer demiryolu hatlarında bir şeyler yapılıyor, biz takip etmiyoruz. Daha doğrusu ben yetişemiyorum başka kimsede ilgilenmiyor, bu yüzden sana diğer demiryolu hatlarında bir şey yapılmıyor gibi geliyorsa bu biraz hatalı bir düşünce, merak etme yapılıyor. Ama şunuda belirtmek lazım, bana göre de biraz yavaş yapılıyor, yani hızlı da hızlı derken diğer hatların iyileştirme ve geliştirmeleri çok yavaş kalıyor sanki, doğru düzgün anlatılmayınca da hızlı trenin rüzgarında uçup gidiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Mar Sal, 2011 10:11

geçenlerde tcdd genel müdürü bir açıklama yaptı. dedi ki hızı 160'a kadar olanlara hızlı tren diyoruz. 200, 250, 300 olanlara yüksek hızlı tren diyoruz. ankara-istanbul hattı yht'dir ama trabzon hattı 160 olacak o ht'dir dedi. coğrafi şartlardan dolayı. birde bazı hızlı tren hatlarında, paralelinde başka hat olmadığı için yükte taşınacakmış. mesela; bursa, antalya, trabzon. ama ankara-sivas aarsında taşınmayacak zaten konvansiyonel hat var. dolansa da.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Mar Sal, 2011 10:26

Salata bu! Hızlı tren dediklerine tren demeleri lâzım. O hıza da kavuşamayanlara artık isterlerse Anadolu tren veya Unuttuk, uğraşmadık, bilmedik, Marşalplân tren desinler, bana ne. 160 km/h şimdi olağanüstü bir şey mi? Ama tabi ... hoşgörülü olmam gerek, trenler daha yeni geliyor. Televizyon da altmışların sonunda varabildi.

Kızıyorum ben bunlara, bu tamamen salata. Çünkü ortalama insanda tren nedir hissini bozuyor. Hızlı tren ... hızlı otobüsü de bari icat etseer ya, 40 km/h giden hızlı otobüs, 80, 120 km/h şinkanbüs :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Sal, 2011 10:51

Iyiymis, sonunda standartlari belirleyen ülke konumuna geldik yani :) daha önce bir iki kez bahsetmistim, burada da RailJet lokomotiflerin cektigi HT konforunda trenler var 220-240 km\s araliginda calisiyorlar, bazen onlara da Hizli tren diyenler oluyor ama normalde hep bildigimiz tren iste, cünkü o hizi cok fazla bir kesimde yapamiyor, hem cografya hem de raylar nedeni ile diye biliyorum ama ayni loko dünya elektrikli lokomotif hiz rekorunuda kirdi 347 km\s yapti, cok tartismali bir konu ama ben bu 160 km konusuna katilamiyorum, yani 160 in üstündekiler hizli tren olabilir ama yüksegi alcagi varmi bilemem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Mar Çrş, 2011 14:14

tcdd müdürü iettden gelme. hani şu ekspres seferlere "hızlı sefer" diyen iettden :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Sal, 2011 10:21

TCDD Genel Müdürü ile devam eden inşaatlar ve hızlı tren projeleri üzerine bir görüşme yapılmış bu görüşmede çıkan sonuca göre ilk etapta Bursa hattının inşaatına başlanacak, güneyde ise Adana ve Mersin coğrafya nedeni ile önceliği Antalya' dan almışlar yine, aslında burada iki bölgeye de aynı anda başlansa muhtemelen Antalya inşa zorluğu nedeni ile sonra bitecektir diye düşünüyorum.
Karaman, şu anda temeli atılacak ilk hızlı tren hattının da Bursa-Bilecik olduğunu belirterek, buranın ihalesini yaptıklarını, yakın zamanda çalışmaların başlatılacağını söyledi.

Bu ay içerisinde ayrıca Ankara-İzmir hattının yapımına Polatlı ve Afyon'dan başlayacaklarını anlatan Karaman, 2013'ün sonunda İstanbul, 2014'te Sivas, 2015'te Bursa ve Afyon hızlı tren hatlarının yapımını tamamlayacaklarını bildirdi. Karaman, İzmir hızlı tren hattının yapımının ise 2016'ya doğru bitebileceğini belirtti.

Hızlı tren hattı yapımı çalışmalarının daha sonra Doğu'ya doğru ilerleyeceğini aktaran Karaman, ''Erzurum, Kars ve Tiflis'i birleştirmek için çalışmalarımız var'' dedi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Eyl Sal, 2011 12:04

http://www.rayturk.net/?p=29362

kars-bakü hattını normal hat zannediyordum. ama çift hatlı olarak yapıyorlarmış.

http://www.rayturk.net/?p=29362

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Sal, 2011 18:24

Normal hat ne demek? Normal hat = çift hat! Sovyetler'den kalma ülkelerde demiryolu algılaması biraz değişiktir sanırım.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön