Viyana Toplu Taşıma Şirketi Wiener Linien 2019 yılına kadar hayata geçireceği 12 maddelik bir güvenlik kriteri taahhüdü yayınlamış, bunları şu şekilde özetleyebiliriz.
* Tüm metro araçlarının kapı sistemlerinin yüksek hassasiyette güvenlik sistemi ile donatılması, mevcuttaki araç kapılarının 3 te 1 inde bu sistem varmış ve 2016 ya kadar bu işlem bitecekmiş (acaba 3 te 1 ile sadece eski araçlara takılı olanı mı kast ediyorlar bilmiyorum)
* Tüm metro araçlarına 2016 yılına kadar sürücüler için bir oksijen maske seti konulacakmış (ya da sistem) bu sayede tünelde meydana gelebilecek herhangi bir yangın olayında kontrolü alması gereken sürücünün hayati tehlikesi azaltılmış olacak.
* Tüm personelin sistematik olarak eğitim seviyesi yükseltilecek. (Ne anlama geliyorsa artık, herhalde onlarda makinist için elektrik elektronik mezunu, ofisboy için üniversite mezunu, internet surfer için mühendis şartı getirecekler

)
* Otobüs filosunun yan aynalarının görüş açısının yetersiz olduğu düşünülüyormuş, bunun için daha geniş açılı ayna uygulaması yapılacakmış.
* Otobüs filosunda düzenli yapılan fren kontrolleri dışında ekstra olarak aks ve frenler için ara kontrol uygulaması yapılacakmış.
* ULF (ultra alçak tabanlı) tramvaylarda tüm hortumlar ve hidrolik sistemin artık 6 yılda bir değil 4 yılda bir değiştirilmesi kararlaştırılmış, ayrıca yeni nesil ULF lerde 100 derecede değil 230 derecede parlama yapan hidrolik yağı kullanımına geçilmiş. (geçtiğimiz günlerde ikinci defa bir ULF de durduk yere yangın çıktı da)
* Personele yönelik bazı hizmet ve denetim sözleşmelerinde yenilemeler yapılmış ve bunlar şehir idaresinin onayına sunulmuş.
* Güvenlik kuralları ve uygulamalar hakkında halkın ve yolcuların bilgilendirilmesi için ofensif bir medya programı hazırlanmış, bunun ilk çalışması araçlarda yeni anons, yeni piktogram serisi ve orta öğrenim çocuklarına özel güvenlik kriterleri eğitimi gibi programlar hayata geçirildi.
* Tren ve otobüs sürücüleri üzerindeki denetimler sıklaştırılmış.
* İstasyonlarda yer alan acil durdurma butonlarının etkisi arttırılacak ve istasyon amirlerinin kontrolüne araç durdurma yetkisi verilecek. Daha önce yaşanan bir iki olayda acil durdurma butonlarına basılmış fakat sistemin işleyiş prensibi nedeni ile araçlar ilk istasyona kadar durmamıştı, bu sistemi aracın istasyon amiri tarafından hemen durdurulabileceği şekilde değiştirilmesi planlanıyor.
* Güvenlik amacı ile yıllardır kullanılan "Zug faehrt ab!" yani "Araç Hareket Ediyor" anonsu yerine "Zurückbleiben bitte!" "Lütfen geride durun!" anonsu kullanılmaya başlandı. Makinist önce "Lütfen geride durun!" anonsunu yaparak kapıları kapatıyor ve ardından "Araç Hareket Ediyor" anonsu yapılıyor.
* Tüm araçlarda yangın koruma malzemesi ile üretim ve yenileme yapılması için çalışmalar yapılacak.
Açıkçası hatalarım olabilir, bazılarını uygulamadan bildiğim için direkt yazdım bazılarını anlamaya çalıştım bazılarıda gugul amcanın yardımı

orjinali
burada, tıklayın okuyun.
Yeri gelmişken başka mesaj yazmayayım, bu aşağıdaki de metro araçlarında yeni uygulamaya geçen piktogram serisi.
