ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
Raylı İşlemler Müdürlüğü ile yaptığım bu günkü görüşmemde ;
İşletmeye açılacak kısmın KADIKÖY-KARTAL hattı olduğunu bu nedenle Tanıtım Merkezine Kadıköy - Kartal Metrosu Tanıtımı yazıldığını belirtti.
Yalnız daha önce duyurulan , Sayın Kadir Beyin Metronun Pendik Kaynarcaya kadar uzatıldığını yönündeki açıklamanın ,sadece projenin uzatıldığını ve bu kısmın ne zaman işletmeye açılacağı konusunda net bilgilerinin olmadığını belirttiler.
Pendik yönüne kadar tünel kazıldığını yalnız ihalenin henüz verilmediğini belirttiler.
İşletmeye açılacak kısmın KADIKÖY-KARTAL hattı olduğunu bu nedenle Tanıtım Merkezine Kadıköy - Kartal Metrosu Tanıtımı yazıldığını belirtti.
Yalnız daha önce duyurulan , Sayın Kadir Beyin Metronun Pendik Kaynarcaya kadar uzatıldığını yönündeki açıklamanın ,sadece projenin uzatıldığını ve bu kısmın ne zaman işletmeye açılacağı konusunda net bilgilerinin olmadığını belirttiler.
Pendik yönüne kadar tünel kazıldığını yalnız ihalenin henüz verilmediğini belirttiler.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Geçen gün tanıtım merkezine gittiğimi söylemiştim, izlenimlerimi antarmak istiyorum...
Gittiğimde henüz mesai saatleri idi, saat akşam üstü 4 gibiydi. Ben içeri girerken 2 kişi çıkıyordu başkada kimsecikler yoktu. Bir görevli orada gelenlere yardımcı olmaya çalışıyor. Tanıtım merkezi dedikleri tahminen 100-150 metrekarelik bir alanın duvarlarına fotoğraflar takılmasından ibaret, bir de perde koymuşlar çok kişi gelirse orada slaytla anlatım yapılıyormuş.
Fotoğrafların büyük bölümü benim bu başlık altında kendimin çekip paylaştığı fotoğraflardan daha doyurucu değil, sadece bir kaç tane tünel içi fotoğraf ekstra idi diyebilirim. Bir de tüm hattın işlendiği bir harita ve tüm istasyonların giriş çıkış yerlerinin krokisi var.
Orada tanıtım yapması için görevlendirilen kişi ne yazık ki olaydan biraz bihaber. Aptala yatarak dolaştığım tüm sürede sorduğum soruların neredeyse tamamını eksik şekilde ya da yanlış şekilde ya da bilmiyorum şeklinde cevapladı.
Tanıtım merkezi diye açtıkları yerde açıkcası bir kaç doküman bulabileceği ümidim vardı ama o da boşa çıktı, hiç bir evrak broşür vs.. yoktu.
Tanıtım merkezinden döndüğümde, benim bildiğim ve sizin bildiğinizin dışında ilav herhangi bir şey öğrenmedim, sadece Yakacık, Pendik, Kaynarca istasyon yerlerinin fotoğraflarını çektim. Bu 3 istasyon inşasının ne zaman başlayacağını bilmiyorlardı.


Bu arada tüm giriş çıkış yerlerini netleştirdim, onları da tekrar düzenleyeceğim. Benim krokilerden 1-2 giriş yeri dışında değişiklik yok...
Gittiğimde henüz mesai saatleri idi, saat akşam üstü 4 gibiydi. Ben içeri girerken 2 kişi çıkıyordu başkada kimsecikler yoktu. Bir görevli orada gelenlere yardımcı olmaya çalışıyor. Tanıtım merkezi dedikleri tahminen 100-150 metrekarelik bir alanın duvarlarına fotoğraflar takılmasından ibaret, bir de perde koymuşlar çok kişi gelirse orada slaytla anlatım yapılıyormuş.
Fotoğrafların büyük bölümü benim bu başlık altında kendimin çekip paylaştığı fotoğraflardan daha doyurucu değil, sadece bir kaç tane tünel içi fotoğraf ekstra idi diyebilirim. Bir de tüm hattın işlendiği bir harita ve tüm istasyonların giriş çıkış yerlerinin krokisi var.
Orada tanıtım yapması için görevlendirilen kişi ne yazık ki olaydan biraz bihaber. Aptala yatarak dolaştığım tüm sürede sorduğum soruların neredeyse tamamını eksik şekilde ya da yanlış şekilde ya da bilmiyorum şeklinde cevapladı.
Tanıtım merkezi diye açtıkları yerde açıkcası bir kaç doküman bulabileceği ümidim vardı ama o da boşa çıktı, hiç bir evrak broşür vs.. yoktu.
Tanıtım merkezinden döndüğümde, benim bildiğim ve sizin bildiğinizin dışında ilav herhangi bir şey öğrenmedim, sadece Yakacık, Pendik, Kaynarca istasyon yerlerinin fotoğraflarını çektim. Bu 3 istasyon inşasının ne zaman başlayacağını bilmiyorlardı.


Bu arada tüm giriş çıkış yerlerini netleştirdim, onları da tekrar düzenleyeceğim. Benim krokilerden 1-2 giriş yeri dışında değişiklik yok...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Gündemin ilk sırasında yine, yeniden Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metrosu ...
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18994
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18994
İstanbul Büyükşehir Belediye tarafından inşa edilen Kadıköy – Kartal Metro hattında ray döşeme ve elektromekanik işleri devam ediyor. Başkan Kadir Topbaş çalışmaları yerinde görmek üzere, Kadıköy – Kartal Hattı’nda basın inceleme gezisi yapacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye tarafından inşa edilen Kadıköy – Kartal Metro hattında ray döşeme ve elektromekanik işleri devam ediyor. Metro hattında gelinen aşamayı yerinde görmek üzere yapılacak basın inceleme gezisine Başkan Kadir Topbaş da katılıyor.
Günde ortalama 150 metre hızla kazılan tünel ile dünya rekoruna imza atılan hattın günlük yolcu taşıma kapasitesi 1 milyonun üzerinde olacak. Yaklaşık 22 kilometre uzunluğundaki metro hattının maliyeti 1 milyar 550 milyon dolar. Kaynarca’ya kadar uzatılan Kadıköy – Kartal metro hattı, 4,5 kilometrelik bu ilave ile birlikte toplam uzunluk 26,5 kilometre, maliyet ise 1 milyar 700 Milyon dolar olacak.
Toplam 16 istasyondan 15’nin yapımı sürüyor. Marmaray ile ortak istasyon olan Ayrılık Çeşme’deki yer ise Aralık ayı başında teslim edildi. Altyapı çalışmalarının ardından burada da istasyon çalışmalarına başlanacak.
Kadıköy - Kartal arası tek yönde saatte 70 bin yolcu taşınacak olan hat ile 29 dakikaya inecek. İspanya’dan temin edilecek 120 vagonun ilki Ocak 2011’de İstanbul’da geliyor.
Toplam inşaatın % 83’ü, ince işlerin % 40’ı, elektromekanik işlerin % 21’i bitti. 48 bin 572 metre uzunluğundaki rayların ise 7 bin 222 metresi (yüzde 15) tamamlandı. Çift hat olarak toplam 44 km olan ana hat tünellerinin tamamı kazıldı. Hat ve peron tünellerinin tümünün kazısı tamamlandı. % 75’inde iç kaplama betonu imalatı tamamlandı.
Çalışmalar, hattın 9. İstasyonu olan “Küçükyalı” istasyonunda devam ediyor. Toplam 4,5 km’lik uzatılan Kaynarca hattında 3 bin 800 metre tünel açıldı. 14 istasyonunda elektromekanik ve ince işlere başlanan Kadıköy-Kartal metrosunda Mayıs 2011’de ilk test sürüşünün; 31 Aralık 2011’de ise yolculu taşımaya başlanması hedefleniyor.
Yarım saat sonra yani...Tarih: 22 Aralık Çarşamba
Saat: 13.30
Yer: Küçükyalı İstasyonu şantiyesi (Karayolları Bölge Müdürlüğü yanı)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Demek ki Ayrılıkçeşme de tespit ettiğin çalışma bunun ile alakalı idi, hatta yer tesliminden önce bile çalışmalar başladı diyebilirizToplam 16 istasyondan 15’nin yapımı sürüyor. Marmaray ile ortak istasyon olan Ayrılık Çeşme’deki yer ise Aralık ayı başında teslim edildi. Altyapı çalışmalarının ardından burada da istasyon çalışmalarına başlanacak.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37