ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kemalder
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15

Mesaj gönderen kemalder » 14 Ara Sal, 2010 11:59

Raylı İşlemler Müdürlüğü ile yaptığım bu günkü görüşmemde ;

İşletmeye açılacak kısmın KADIKÖY-KARTAL hattı olduğunu bu nedenle Tanıtım Merkezine Kadıköy - Kartal Metrosu Tanıtımı yazıldığını belirtti.

Yalnız daha önce duyurulan , Sayın Kadir Beyin Metronun Pendik Kaynarcaya kadar uzatıldığını yönündeki açıklamanın ,sadece projenin uzatıldığını ve bu kısmın ne zaman işletmeye açılacağı konusunda net bilgilerinin olmadığını belirttiler.

Pendik yönüne kadar tünel kazıldığını yalnız ihalenin henüz verilmediğini belirttiler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Sal, 2010 21:13

Resim

Resimdeki saçmalığı, pardon dilim sürçtü yanlışı bulunuz. :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Ara Sal, 2010 23:20

Üstte Kadıköy Kartal, altta Kartal Kadıköy onu mu diyorsun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Çrş, 2010 18:55

Evet, Allahtan ikisinde de aynı şey yazıyor, birinde Kaynarca yazsa o zaman problem olurdu, böyle sadece basit bir hata :) ama komik bana göre.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Ara Prş, 2010 23:15

Geçen gün tanıtım merkezine gittiğimi söylemiştim, izlenimlerimi antarmak istiyorum...

Gittiğimde henüz mesai saatleri idi, saat akşam üstü 4 gibiydi. Ben içeri girerken 2 kişi çıkıyordu başkada kimsecikler yoktu. Bir görevli orada gelenlere yardımcı olmaya çalışıyor. Tanıtım merkezi dedikleri tahminen 100-150 metrekarelik bir alanın duvarlarına fotoğraflar takılmasından ibaret, bir de perde koymuşlar çok kişi gelirse orada slaytla anlatım yapılıyormuş.

Fotoğrafların büyük bölümü benim bu başlık altında kendimin çekip paylaştığı fotoğraflardan daha doyurucu değil, sadece bir kaç tane tünel içi fotoğraf ekstra idi diyebilirim. Bir de tüm hattın işlendiği bir harita ve tüm istasyonların giriş çıkış yerlerinin krokisi var.

Orada tanıtım yapması için görevlendirilen kişi ne yazık ki olaydan biraz bihaber. Aptala yatarak dolaştığım tüm sürede sorduğum soruların neredeyse tamamını eksik şekilde ya da yanlış şekilde ya da bilmiyorum şeklinde cevapladı.

Tanıtım merkezi diye açtıkları yerde açıkcası bir kaç doküman bulabileceği ümidim vardı ama o da boşa çıktı, hiç bir evrak broşür vs.. yoktu.

Tanıtım merkezinden döndüğümde, benim bildiğim ve sizin bildiğinizin dışında ilav herhangi bir şey öğrenmedim, sadece Yakacık, Pendik, Kaynarca istasyon yerlerinin fotoğraflarını çektim. Bu 3 istasyon inşasının ne zaman başlayacağını bilmiyorlardı.

Resim

Resim

Bu arada tüm giriş çıkış yerlerini netleştirdim, onları da tekrar düzenleyeceğim. Benim krokilerden 1-2 giriş yeri dışında değişiklik yok...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ara Çrş, 2010 13:04

Gündemin ilk sırasında yine, yeniden Kadıköy-Kartal-Kaynarca Metrosu ...

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18994
İstanbul Büyükşehir Belediye tarafından inşa edilen Kadıköy – Kartal Metro hattında ray döşeme ve elektromekanik işleri devam ediyor. Başkan Kadir Topbaş çalışmaları yerinde görmek üzere, Kadıköy – Kartal Hattı’nda basın inceleme gezisi yapacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye tarafından inşa edilen Kadıköy – Kartal Metro hattında ray döşeme ve elektromekanik işleri devam ediyor. Metro hattında gelinen aşamayı yerinde görmek üzere yapılacak basın inceleme gezisine Başkan Kadir Topbaş da katılıyor.

Günde ortalama 150 metre hızla kazılan tünel ile dünya rekoruna imza atılan hattın günlük yolcu taşıma kapasitesi 1 milyonun üzerinde olacak. Yaklaşık 22 kilometre uzunluğundaki metro hattının maliyeti 1 milyar 550 milyon dolar. Kaynarca’ya kadar uzatılan Kadıköy – Kartal metro hattı, 4,5 kilometrelik bu ilave ile birlikte toplam uzunluk 26,5 kilometre, maliyet ise 1 milyar 700 Milyon dolar olacak.
Toplam 16 istasyondan 15’nin yapımı sürüyor. Marmaray ile ortak istasyon olan Ayrılık Çeşme’deki yer ise Aralık ayı başında teslim edildi. Altyapı çalışmalarının ardından burada da istasyon çalışmalarına başlanacak.

Kadıköy - Kartal arası tek yönde saatte 70 bin yolcu taşınacak olan hat ile 29 dakikaya inecek. İspanya’dan temin edilecek 120 vagonun ilki Ocak 2011’de İstanbul’da geliyor.

Toplam inşaatın % 83’ü, ince işlerin % 40’ı, elektromekanik işlerin % 21’i bitti. 48 bin 572 metre uzunluğundaki rayların ise 7 bin 222 metresi (yüzde 15) tamamlandı. Çift hat olarak toplam 44 km olan ana hat tünellerinin tamamı kazıldı. Hat ve peron tünellerinin tümünün kazısı tamamlandı. % 75’inde iç kaplama betonu imalatı tamamlandı.

Çalışmalar, hattın 9. İstasyonu olan “Küçükyalı” istasyonunda devam ediyor. Toplam 4,5 km’lik uzatılan Kaynarca hattında 3 bin 800 metre tünel açıldı. 14 istasyonunda elektromekanik ve ince işlere başlanan Kadıköy-Kartal metrosunda Mayıs 2011’de ilk test sürüşünün; 31 Aralık 2011’de ise yolculu taşımaya başlanması hedefleniyor.
Tarih: 22 Aralık Çarşamba
Saat: 13.30
Yer: Küçükyalı İstasyonu şantiyesi (Karayolları Bölge Müdürlüğü yanı)
Yarım saat sonra yani...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ara Çrş, 2010 13:10

Casus adam 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Çrş, 2010 13:17

Toplam 16 istasyondan 15’nin yapımı sürüyor. Marmaray ile ortak istasyon olan Ayrılık Çeşme’deki yer ise Aralık ayı başında teslim edildi. Altyapı çalışmalarının ardından burada da istasyon çalışmalarına başlanacak.
Demek ki Ayrılıkçeşme de tespit ettiğin çalışma bunun ile alakalı idi, hatta yer tesliminden önce bile çalışmalar başladı diyebiliriz :) Zaten şu anda doğru düzgün inşaatı devam eden tek iş burası, bir de Anadolu yakasının ilk metrosu olacağı için Başkan ikide bir burada boy göstermek zorunda, keşke şu tanıtım merkezi dalgasınıda doğru düzgün bir şey yapsalardı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ara Çrş, 2010 13:25

Esat tam sen öyle söyleyince yukarıdaki harita kesitlerine gözüm kaydı. İstasyon numaraları da yanlış, Kartal 16.istasyon olması lazım doğal olarak Yakacık 17, Pendik 18, Kaynarca'da 19 oluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Çrş, 2010 13:29

Ayrılıkçeşmeyi saymamış olabilirler, malum inşaatı başlamamış istasyon bizden değildir :):) ya ne diyeceğimi bilemiyorum, hiç yapmasalardı, tanıtım merkezi olarak bizim siteyi ve seni gösterselerdi vallahi daha çok ve doğru bilgi vermiş olurlardı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ara Çrş, 2010 23:56

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Prş, 2010 12:20

vay çok iyi, oradaki haritada istasyon yapılarının yerleşim planı da verilmiş gördüğüm kadarı ile,

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön