ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Sal, 2010 18:12

Aslında o Alstom un sergilenmesi gerçekten güzel bir işte, şimdi o zaman gidip içini gezmediğim için yeterli/yetersiz bir organizasyondu diyemem. Ama gördüğüm sadece treni koymuşlar romörka, bir merdiven tamam :) bu kadar basit olmamalı, çok şatafata gerek varmı? Onu oraya koyuyorsan var. Peki nedir bunun şatafatı, havai fişek atın demiyoruz ki kardeşim. Bu işe özel adam gibi broşürleri yaptırırsın, ama bilgi içeren geyik değil, hoş tasarımlı, bu işe özel promosyonları yaptırırsın, o merkeze özel bir tasarım ile insanların bilgi alabileceği ekranlar ve interaktif sunumlar yaparsın, bir kaç tane de "konuya vakıf" personel koyarsın, ama özellikle belirtiyorum "konuya vakıf" yani orada insanlar o hat ile ilgili olmayan şeyleri de soracaklar, "ben bilmez merkez bilir" olmuyor.

Bu araçlarında dediğin gibi bence Tanıtım Merkezi olarak hangi istasyon yapılacaksa onun önünde olması idealdir, hatta senin dediğin gibi o istasyonun peron katında bir sunum daha güzel olur. Gün içerisinde de Kadıköy, Taksim ya da Mecidiyeköy gibi bir noktadan buraya otobüs seferi koyarsın ekstra görmek isteyenler için, dersin ki 2 bilet ekstra yok. Bedavaya karşıyım ben, bedava olursa kent dışındaki nene bile gelir, abartmanın da bir alemi yok, oraya ilkokul çocuklarıda gidecekse gitsin ama her şey planlı olsun. Okullar ile anlaş hepsine bir gün belirle gelsinler topluca gezsinlar aynen Fetih Panorama da olduğu gibi. Bilmem çokmu saçmaladım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Ara Sal, 2010 17:42

Kadıköy-Kartal Metro Tanıtım Merkezi'ne gittim, bugün sadece Gebze'de işimin olması nedeniyle işimi hızlıca bitirip doğruca Yenisahra'ya gittim.

Tanıtım merkezi ve hat ile ilgili fikirlerimi inşaat başlığında aktaracağım ama burada araçlar ile ilgili bahsedeceğim.

Hattımızda 160 vagon olacak şeklinde yanlış bir bilgi verdi oradaki görevli, ayrıca metro araçlarının hazır olduğu şeklindeki ikinci yanlış bilgiyi de benden esirgemedi. Son olarak 4 farklı stilde boyanmış yada giydirilmiş setlerin olacağını söyledi, eğer doğruysa diye bende fotoğraflarını çektim ama belkide mini bir anket yapıp hangisi olacağını İstanbul'lulara da sorabilirler tabi bu benim fikrim...

Resim
Resim
Resim
Resim

Fotoğrafların kalitesi için özür dilerim, telefonla çekimler nedense kapalı ortamlarda gayet kötü oluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Sal, 2010 17:54

Hakan eline ayağına sağlık, net için kalite yeterli :) çokta kötü değil, anket düşüncen konusunda sana katılıyorum malum bakın size sorduk demenin yeni yolu bu oldu çünkü. Orada bence 2 tasarım var, mavili olan her ne kadar renk olarak beni itiyor olsa da İstanbul için iyi bir tasarım, bir de eflatun tonlardaki malum çiçekli, (lale den nefret ettim be) tasarım :) diğer ikisi benim pek hoşuma gitmedi.

Bizdeki bilgi 120 araç olacağı yönündeydi dimi, acaba bilirsin İBB sever sonradan işleri arttırım falan olmuş olabilir mi? Gerçi bu yönde bir şey duymadın herhalde yoksa yanlış olduğunu söylemezdin.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Ara Sal, 2010 18:06

Esat sonradan artırım falan olmaz, 120 vagon zaten yeterli. Zevklerimiz birbirine yakın herhalde, ben de seninle aynı iki deseni beğendim. Laleli olan ve en sonraki turkuaz.

Lale desenini sen sevmiyorsun herhalde ama bence İstanbul Metro sembolü olarak bile düşünülebilir, yani tüm metro hatlarında lale deseni olsa bence güzel olur...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Sal, 2010 18:17

Aslında ben o aracın üstündeki lale sembolünü seviyorum, araçlarda da hiç kötü durmuyor, sebze hali gibi çeşitli bir araç portföyümüz olsa da aslında araçların üzerinde standart bir lale tasarımı kimlik kazandırabilir diye de düşünüyorum, buna taraftarım. Benim sevmeme nedenim bu lale olayının gözümüze gerekli gereksiz her yerde sokulması, bence Kent Sembolü olarak laleye gelene kadar başka bir sürü şey vardır diye düşünüyorum bir de tarihi olarak hatırlattıkları hoşuma gitmiyor, bana gereksiz, vurdumduymaz sefahatı hatırlatıyor :) :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Çrş, 2010 09:04

Ben de üç numarayı beğeniyorum. Dördüncüsü bence Marmaray'a yakışır, ama bu hatta değil. Lâle iyi güzel de, İstanbul'un bir simgesi var zaten, yedi tepeli, minareli simgemiz!

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Ara Prş, 2010 23:17

4 farklı desen gereksiz olmaz mı sizce de? Beğensek de beğenmesek de tek çeşit olması daha iyi olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ara Cum, 2010 09:25

İlle de farklı mı olacak? Ben daha çok, bunlar sunulan alternatifler sanmıştım. Ama boşver, dört çeşit de olsa, problem olmaz. Dört çeşit araç olmasın da …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cum, 2010 17:24

Bence tek desen yeterli ve bana göre doğru olan da bu, fakat atladığımız bir nokta var. Bu desenin hiç bir önemi yok, isterse 14 çeşit yapsınlar hat açıldığı gibi kısa bir süre içerisinde hatta belki de açılıştan önce reklam alanları ihale edilecektir, ne de olsa Anadolu yakasının ilk metro hattı olacak. Tabii bundan araçlar nasibini hemen alır mı, yoksa İBB araçlar biraz orjinal hali ile görünsün sonra onlara reklam alın dermi bilemem, ama araçlarında reklam giydirmeden nasibini alacağına inanıyorum :) dolayısı ile ister lale koyun ister karanfil pek bir önemi olmayacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Ara Cum, 2010 18:11

Reklamlı hali en azından M2'deki gri renkli hallerinden daha iyi olur...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Ara Pzr, 2010 01:25

Bizim araçların neredeyse aynısı olanlar bildiğiniz gibi Caracas'da da kullanılacaktı, internetten bulduğum yabancı kaynaklı bir habere göre ilk vagonlar teslim edilmiş. Yani bu vagonları dünyada ilk kullananlar Venezuela'lılar olacak. Bizim farkımız ise yolcuların faydalanacağı teknolojinin biraz daha iyi olması olacak. Onların vagonlarda monitörler, güzergah bilgisi vs.. yok... Yarın fotoğraf paylaşmaya çalışacağım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Pzr, 2010 16:09

Hakan geçen sorduğun bir soru vardı araçlar nerede üretiliyor diye, bu konu ile ilgili bilgileri vereyim.

Araçlar İspanya Beasain tesislerinde üretiliyor, sadece tahrik kontrol sistemi Japonya'dan temin ediliyor. Ve bir müjde haber diyelim ilk 4'lü dizi yola çıkmış, 7 Ocak tarihinde İstanbul' a bekleniyor. :) Belki batı Avrupa' daki kötü hava şartları nedeni ile bir takım gecikmeler yaşanmış olabilir ya da yaşanabilir ama program bu yönde.

Daha önce bahsettiğim araçların kendi dinamik testlerinin gerçekleştirilebilmesi için hazırlanacak olan alan tamamlanmış, 10 Ocak tarihinden itibaren araç bu testlerini hat içerisinde yapabilecek, tabii ki 7 sinde teslim alınması halinde. Test bölgesi Soğanlık ile Kartal arasında yaklaşık 1.5 km'lik bir bölge (biraz daha kısa). Testlerin yapılabilmesi için Soğanlık Trafosuda aktifleştirilecek.

Haydi bakalım hayırlı uğurlu olsun.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön