ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Çrş, 2010 19:12

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18819

Bizzat İBB Başkanı Kadir Bey' in ağzından ve İBB sitesinden alıntıdır, tarih 20 Ekim 2010, hat için açılış 2011 de denildi. Yanlız anlayamadığım, garipsediğim ve içime sindiremediğim neden bir günde, 3 ay kalmadan hatta 1 ay kalmadan bir açılışın tarihini veremiyoruz, neden bu hat 2011 yılı 23 Nisan' ın da açılacak diye kesin bir tarih veremiyor bizim yöneticilerimiz, bu benim çok zoruma gidiyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’da şu anda 45 kilometre metro inşaatının devam ettiğini, Kadıköy-Kartal ve Esenler-İkitelli-Başakşehir-Olimpiyatköyü Metro Hatlarının inşaatların büyük bölümünün bittiğini belirterek, şöyle konuştu; “Bu hatlar 2011’de açılacak.

Not: Aynı mesajı M3 uzatması içinde yazmıştım ama konu aynı, mevzu aynı düşüncelerim aynı iki yerde de paylaşmak istedim, ve yine soruyorum NEDEN?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzr, 2010 20:04

Gülermak & Doğuş ortaklığı tarafından yapımı devam eden Başakşehir-Kirazlı metrosu ile ilgili ortaklığın sitesinde yer alan fotoğraflardan alıntıdır.

http://www.gulermakdogus.com/fotograf.htm

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eki Pzr, 2010 22:23

Vay be, şu son mağara neresi? :lol:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Eki Pzr, 2010 22:39

Böyle bir metro hattını kentin göbeğine indirmemeleri bana garip geliyor. Bakırköy deniyor (ki görelim de inanalım), ve aktarması bir HR sisteme. Yani, kapasite açısından bana bayağı garip geliyor. Yüksek kapasiteli kentin dışından geliyor, kente varmadan kapasitesi düşük bir sisteme aktartıyor. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum?
Bende böyle düşünüyordum ama şöyle düşünmekte fayda var. Bu hat 2 farklı hatta yolcu aktaracak, biri marmaray diğeri LRT. Bu sebeple bence sorun yok.

Mesela Yenikapı'ya gidecek birisi İkitelli'den nasıl bir yöntem seçer sizce?

Kirazlı'da inip LRT'ye mi biner yoksa Bakırköy'de inip marmaray a mı biner?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzr, 2010 22:40

alabay yazdı:Vay be, şu son mağara neresi? :lol:
Bence güzel bir geniş açı kare, bazı resimlerde böyle mavi bir filtre yapmışlar diğerlerinde daha kötü duruyordu bunda iyi olmuş, aynı karenin bir de ortam aydınlatması yapıldıktan sonra çekilmesi iki kare yan yana gelince ilginç olacak, neresi olduğunu bilmiyorum bu arada.
alabay yazdı:Böyle bir metro hattını kentin göbeğine indirmemeleri bana garip geliyor. Bakırköy deniyor (ki görelim de inanalım), ve aktarması bir HR sisteme. Yani, kapasite açısından bana bayağı garip geliyor. Yüksek kapasiteli kentin dışından geliyor, kente varmadan kapasitesi düşük bir sisteme aktartıyor. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum?
Doğru anladığını belirtmiştim soruyu sorduğun yerde, aslında tam tersi olmalıydı ama planlanana göre olamazdı, o zaman M3 sadece Otogar' a kadar çalışabilirdi, onda da Otogar mevcut istasyona giremezdi, ayrı bir istasyon yapılması gerekirdi. Bu handikapı aşmanın tek yolu frekansları farklı çalıştırmak olabilir ama geçtiğimiz yıllarda çok ciddi bir yolculuk analiz çalışması yapıldı kent genelinde eğer bu hesaplama ve geleceğe dönük bir takım hesaplamalar yapılarak ele alındı ise bilemem.

Yani şöyle özetleyeyim bu hattın yolcusunun sadece yarısının Kirazlı' da inerek Aksaray' yönüne gideceği ya da oradan geleceği gibi bir istatistik var ise, varsayımsal olarak kentin yerleşim ve iş alanları dağılımıda göz önüne alındığında :P özete bak beeee. Neyse Bu hattın kuzey ve güney ucundan yapılacak yolculuklarda yolcunun yarısının Kirazlı' da inerek doğu-batı aksı işletmesi yapacak olan M3 Yenikapı-Halkalı, bugünkü hali ile Otogar-Kirazlı hattına aktarma yapacağını düşünür isek sistemde sorun yok. Her 2 sistemide 4 dk frekansında çalıştırırsın pik saatte o zaman HRS de yığılma da meydana gelmez.

İkinci senaryo, aktarma yapan yolcunun fazla olduğunu düşünür isek, o zamanda bu hattı 4 dk. frekansında çalıştırırsın M3 hattını 2 dk. frekansında 2 işletme ile çalıştırırsın, yani 1 araç Otogar' a kadar, 1 araç Aksaray-Yenikapı istikametine, o zaman ne şiş yanar ne kebap.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzr, 2010 22:43

Hakan yazdı:Mesela Yenikapı'ya gidecek birisi İkitelli'den nasıl bir yöntem seçer sizce?

Kirazlı'da inip LRT'ye mi biner yoksa Bakırköy'de inip marmaray a mı biner?
Güzel noktaya temas etmişsin, sadece Marmaray değil Aksaray-Havalimanı hattında da bana göre Merter-Havalimanı arasındaki kesime ulaşmak için Kirazlı' da inerek HRS ise Otogar yapıp oradan bir aktarma daha (ücretsiz olsa bile) yapmaktansa İncirli' de tek aktarma ile gitmek herkese cazip gelecektir, dolayısı ile Kirazlı' da aktarma yapacak yolcunun büyük çoğunluğu zaten iş amaçlı yolculuk yapan ve bugünkü karayolu trafiğini oluşturan Esenler-Bağcılar dan İkitelli ya da tam tersi yapılan yolculuk olacaktır, hatta Esenler istasyonundan daha çok Menderes istasyonu bile bu anlamda aktif olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Eki Pzt, 2010 09:33

Bu söylediklerinizin işleyebilmesi için ama Bakırköy kolunun çok aktif bir şekilde şimdiden yapılması gerekirdi. Ama Üsküdar işitiyorum (ki güzel, eski semtim ya ...), ya Bakırköy? Bir de M2 uzatması "plânı" vardı, olsa, maşaallah, ama olur mu, olacak mı? Yani aslında hakikaten şu koca metro hattını dibe ve derine sokup, kente sokmalıydı. Otogar'a kısatren işletmesi (veya kısahat) bence pek yeterli olmaz. Ama şöyle ki, hakikaten ben de şimdi bilmiyorum, "kent" dediğimiz asıl neresi? Suriçi mi? Beyoğlu mu? Anadolu tarafı mı? Yani, batıdan gelenler için. Onlar daha çok nereye gitmek isteyecekler acaba. Bayağı merak ediyorum, şöyle güzel bir şebekeleşme olursa, çok iyi olur. Ama hep vıdıklıyorum ya, tek tip araç çok daha muntazam ve mantıklı olurdu diye. Sonra şu an hiç alâkası olmayan hatları da birbirlerine bağlayabilirlerdi, şimdi ise bir M1 tipi ile M2 tipi tünel bağlanamaz herhâlde. Ki bu ikisini sırf isim olarak söylüyorum, Kadıköy/Üsküdar, Başakşehir/Aksaray, Marmaray/geri kalanı, bu ilişkilerin imkânsızlaşmaları (baştan yani) bence yazık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzt, 2010 13:05

Bakırköy uzaması konusunda haklısın, söylediğimiz yöntemin ya da düşüncenin işlemesi için Bakırköy kesiminin işler olması gerekir, o zaman bu sorun olmazdı.

Diğer taraftan oradaki planlamanın amacı batıdan İstanbul' a doğru yani Suriçi ya da Beyoğlu değil, Otogar ekseninden kes İstanbul' u, bu hattın doğusuna gidenlerde değil. Buradaki tüm planlamalar daha önce resmini yüklediğim bir üçgen var orada ve bu üçgen artık sıkışmış durumda, milyonlarca insan yaşıyor ve bunlar hareketli, yani çalışan nüfus. Bu üçgenden her sabah belkide yüzbinlerce insan özellikle kuzey ve güney doğrultusundaki otoyollara erişmeye çalışıyor, çünkü iş alanları bu otoyolların altında ya da üstünde kalan bölgeler, ya da batıda ki otoyol a, nereleri bunlar Bakırköy, Zeytinburnu, İkitelli, Halkalı, Esenler, Bayrampaşa ve tabii bir kısmıda Aksaray-Beyazıt eksenine. Aynı hareket akşamda geri tekrarlanıyor, bu üçgenin içerisinde bugün geniş anacaddeler açarak karayolu trafiğini rahatlatmak mümkün değil. O zaman bu insanları ulaşmak istedikleri noktalara ne uygun yerlere çıkartmak lazım. Yani bir zamanlar tantana yapılan "ya oy yüzünden Bağcılar' a metro yapıyorlar" diye bir şey yok, bu tamamen o devasa üçgendeki insanları hızlı bir şekilde hedef ya da dağıtım noktalarına çıkartmak, zamanla da bu noktalarda düğümler oluşturmak. Umarım açıklayabilmişimdir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 04:27

İETT tarafından denetimi, kontrolörlüğü ve her bir şeyi yapılarak başlanılan ve gayet güzel ilerler iken birden bire sarpa saran bu hat ile ilgili işlerin İBB ye devredildiğini uzun zaman önce sağdan soldan duymuştuk, hatta İBB nin bir daha bu kuruma raylı sistemler konusunda müşavirlik işi vermek istemediğide söyleniyordu.

Bunu neden yazdım, malum bu hattın UBAK tarafından tamamlanacağı kesin gibi, önceki gün çıkan haberlerde İstanbul' da sadece bu hattın bakanlık tarafından tamamlanacağı, kararnamemi nedir artık onun bu şekilde imzaya çıktığı belirtildi. Ama ucu açık olan hattın şu an devam eden 1. etabı mı yoksa hiç başlanılmamış olan 2. etabıda dahil mi, bu biraz muğlak. Birde acaba hala kaynaklar İBB den mi İETT den mi aktarılıyordu, bunu bilmiyoruz, eğer böyle ise zaten İBB nin kaynak ayırmadığı bir hattan tasarruf ettiğini söylemek saçma olur, diğer taraftan İETT de önümüzdeki yıl bütçesinde hala metro yapıcam, cem, cim falan diyor herhalde, dolayısı ile buradan İBB nin maddi bir tasarruf sağlayarak başka hatlara bu parayı aktarması gibi bir durum söz konusu olamaz çünkü zaten ayrılmış ya da ayrılacak bir şey yoktu, tabii bu durum en başta yazdığım devir işlemi gerçekten olmuşsa geçersiz kalıyor.

Bu imza, prosedür falan filandan sonra, tören, şak şak derken herhalde işler ancak Şubat gibi hızlanır belki de Mart diye düşünüyorum, geriye kalan işin miktarını bilseydik acaba bu hatta da seçim öncesi bir şov olurmu diye düşünmeden edemiyorum, en azından araçların şöyle bir yürütülmesi gibi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 09:57

Esat haberlerde 700 milyon dolar İkitelli Mterosu için ayrıldı diye geçiyor. Peki Kirazlı-Başakşehir etabı için bu kadar eksik kaldı mı? Bence kalmadı.

Bakanlığın Otogar-Kirazlı LRT hattındaki eksiklikleri, Kirazlı-Başakşehir etabındaki eksiklikleri ve Kirazlı-Bakırköy etabının tamamını bitirebileceğini düşünüyorum. Çünkü 700 milyon dolar ile o kadar iş yapılabilir, tabi biten kısımların paralarını ödedilerse. Para ödemeden bir takım işleri yaptırabildilerse bu bizim 700 milyon dolar ancak borçları da kapatıyor olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 14:20

Ama haberin detayında da Bağcılar-Olimpiyatköy metrosu diyordu, aslında bende yazdım sanırım İBB hep 2 hattı tek iş olarak söylüyordu, bir ihtimal Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir tamamlanacak olabilir diye düşünüyorum. Para ile ilgili durumu bir ara Mehmet yazmıştı ne kadar borç var falan, açıkçası hiç bir hattın maliyeti nedir bakmadım aklımda da tutmadım :) 700 milyonda az değil tabii, eğer dediğin gibi Bakırköy kesimi de yapılabilirse tabii ki bu ballı kaymak olur :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 15:37

Şu an bir metro hattının maliyeti ki bu metro hattı tamamı yer altında düşünülmelidir, kaba inşaatı ince işleri elektromekanik işleri yazılımsal işler vs... km'si 85 trilyon civarında. Bu fiyata metro araçları dahil değil.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön