ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
biraz daha açayım: (gerçi artık olan oldu ama)
ibb kazmayı vurmadan önce ön analizler yapsa idi, istasyonun konumlanacağı bölgedeki alanı bi tarasaydı, ne var kemik mi var moaik mi var bi anlasaydı. böyle bir ön çalışma ypılmadığını hepimiz biliyoruz. eğer yapılsaydı istasyon yeri burası olmaz deyip daha başka bir yer bakarlardı.
işte benim dediğim bu nokta, keşke arasalardı da laleli tramvaya doğru yönelebilselerdi. orası ana cadde olduğu için ve tramvayın altında altyapı yapılırken bir şey çıkmadığı için, yol olduğu için yapı olması çok zayıf ihtimal. o zaman yapılabilirdi. istasyon güneye kaysa idi.
bunalr varsayım tabi. belki de oraya istasyon kondurulunca yenikapının ayarı bozulur falan. tabi o zaman oraya vezneciler-sultançiftliği tramvayı gelecek diye düşündüler. hatta beyazıt tramvayına bağlanacaktı. o proje yatınca buda olmadı.
ibb kazmayı vurmadan önce ön analizler yapsa idi, istasyonun konumlanacağı bölgedeki alanı bi tarasaydı, ne var kemik mi var moaik mi var bi anlasaydı. böyle bir ön çalışma ypılmadığını hepimiz biliyoruz. eğer yapılsaydı istasyon yeri burası olmaz deyip daha başka bir yer bakarlardı.
işte benim dediğim bu nokta, keşke arasalardı da laleli tramvaya doğru yönelebilselerdi. orası ana cadde olduğu için ve tramvayın altında altyapı yapılırken bir şey çıkmadığı için, yol olduğu için yapı olması çok zayıf ihtimal. o zaman yapılabilirdi. istasyon güneye kaysa idi.
bunalr varsayım tabi. belki de oraya istasyon kondurulunca yenikapının ayarı bozulur falan. tabi o zaman oraya vezneciler-sultançiftliği tramvayı gelecek diye düşündüler. hatta beyazıt tramvayına bağlanacaktı. o proje yatınca buda olmadı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Sarı alanlar kazı yapılan yerler, kırmızı alan tahminimce istasyonun konumu ama bu tamamen farazi yani bilmiyorum çünkü gerçek konumunu, yeşil ise bence makul olan yer. Küçük maviler istasyon yeşil konumda olsaydı rahatlıkla yapılabilecek giriş/çıkışlar, büyük lacivert tramvay durak bölgesi.
İstasyonu tahmini konumdan çok aşağı kaydırmadım çünkü bu bölgede kazı zaten cins bir iş

Ama yukarıdaki konumu ile orası arasında ne kadar mesafe var ölçmedim ama dediğim gibi, orada yok natm yaptım, açtım kapadım derken iki çanak çömlek için bu metroyu torunlarımız görür

Fakat yine de bu hali ile de istasyon konumunda bir sorun yok bence, sorun öyle bir mahalde bu iş yapılıyor ki, gelde sen yer altından tünel yap çıkış ver, yoksa müsait olsa ver bir çıkış Fen Fakültesi otobüs duraklarının oraya, ver şu gösterdiğim yerlere, oohhh mis gibi, ama olmaz işte. Canavar gibi de yer altı çarşıları falan yap.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaşlar bu ifade herhalde anlaşılamadı, üstünüze niye alınıyorsunuz "üstte örnek verdiğim şahs" bkz. -----> Bir önceki mesajımda yazdığımEsat yazdı:Sorum sana değil bir üstte örnek verdiğim şahsa idi,
herkes mutlu ve mesut olsunEsat yazdı:mühendis adama bile soruyoruz kardeşim istasyonun altına nasıl istasyon yapılır anlat öğrenelim diyoruz, dut yemiş bülbül oluyor. Ama biliyormuş gibi de ahkam kesiyor nette Smile ee hani, bak mesleğinden sordum, ne oldu çalışmadığın yerden mi geldi?

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
köprünün şartnamesinde viyadükle tünel bağlantısı vardıdiye hatırlıyorum. ama yanlışta hatırlıyor olabilirim. aşağıdaki ibarede hiç tünelden bahsetmemş ama viyadükler köprü işi kapsmaında. tüneli yapmadan kesin kabul olur mu?
http://www.guris.com.tr/tr/index.php?p=haberler&id=56
buda ibb bilgisi:
http://www.guris.com.tr/tr/index.php?p=haberler&id=56
buda ibb bilgisi:
Haliç Metro Köprü Geçişi; Taksim-Unkapanı inşaat ihalesi kapsamından çıkarılmış olup yeni onaylı projeye göre ihale edilmiştir. 6 Ekim 2008 tarihinde ihale gerçekleştirilmiş ve 146.722.828,25 €+KDV bedelle iş Astaldi SPA-Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş. iş ortaklığına ihale edilmiştir. 19.12.2008 tarihinde Sözleşme imzalanmış ve 2 Ocak 2009 günü yer teslimi yapılarak çalışmalara başlanmıştır. İş kapsamında toplam uzunluğu 936 m. olan Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil Köprü + Unkapanı Viyadüğünün imalatı yapılacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şartname içeriğini bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim bakalım bir öğrenmeye çalışırız, ha mantık olarak soruyorsan bence tünel ağzına kadar aynı iş kapsamındadır, kaldı ki yıllar önce Şişhane şafttan aşağı inmiştim orada tünel aşağı doğru gidiyordu diye hatırlıyorum ama o tarafa gitmedim açıkçası ne kadar uzundu ya da ne kadar doğru hatırlıyorum emin olamıyorum, ohooo düşünüyorum şimdi de 9 sene önce be 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18243
Haliç köprüsünün inşaatında kullanılan son temel kazıkları da dün gece gelmiş, böylece işin nakliye kısmı tamamlandı, kazıkların çakılması işlemide bir taraftan devam ediyor zaten, süreci tam takip etmedim ama Nisan ortası gibi herhalde köprünün diğer elemanları ile ilgili çalışmalar başlayacaktır, bilgisi olan varmı?
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20307
Yanlız kazıkların taşınma işlemini gerçekleştiren geminin kaptanıda bir kazaya uğramış, anladığım kadarı ile halat kopması sonucu kaptan yaralanmış, gerçi haberde çok açık değil, getiren geminin kaptanı mı, kıyıda bulunan başka bir kaptan mı bilmiyorum ama ağır yaralanmış, umarım şifa bulur geçmiş olsun.
Haliç köprüsünün inşaatında kullanılan son temel kazıkları da dün gece gelmiş, böylece işin nakliye kısmı tamamlandı, kazıkların çakılması işlemide bir taraftan devam ediyor zaten, süreci tam takip etmedim ama Nisan ortası gibi herhalde köprünün diğer elemanları ile ilgili çalışmalar başlayacaktır, bilgisi olan varmı?
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20307
Yanlız kazıkların taşınma işlemini gerçekleştiren geminin kaptanıda bir kazaya uğramış, anladığım kadarı ile halat kopması sonucu kaptan yaralanmış, gerçi haberde çok açık değil, getiren geminin kaptanı mı, kıyıda bulunan başka bir kaptan mı bilmiyorum ama ağır yaralanmış, umarım şifa bulur geçmiş olsun.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
resme bakınca 3 alan göze çarpıyor. en altaki malüm marmaray. orası tamam gibi. tünelelri deliniyor.Esat yazdı:Marmaray fotolarında vardı sanırım aynı noktadan resimler, oradan kontrol etmedim ama o son resimde ön taraftaki kazı alanı sanki daha bir derinleşmiş gibi geliydi bana, hani gözle görülür büyük değişiklikler yok dediğin gibi, azucuk azucuk ama kararlı ilerleme
onun bi üstü derinleştikçe derinleştiğine göre metronun tüneli buraya çıkacak. arkeologlar önce istasyonun alanını kazıyor ve derinleştiriyorlar.
en üstte kalan yer ise sanırım otopark alanı dedikleri yer. gerçi otoparkın bir kısmı istasyonun üstünde de olacak ama birleşecek galiba. lalelideki çalışmalardan sonra metronun LALELİ-HACIOSMAN İŞLETMESİNE GEÇMESİ DÜŞÜNÜLEBİLİR Mİ? 2011'de.
bizde 1 istasyona 3 isim verdik,
Şehzadebaşı
Laleli
Vezneciler
Beyazıt'ı da unutmayalım