ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Prş, 2010 01:29

biraz daha açayım: (gerçi artık olan oldu ama)

ibb kazmayı vurmadan önce ön analizler yapsa idi, istasyonun konumlanacağı bölgedeki alanı bi tarasaydı, ne var kemik mi var moaik mi var bi anlasaydı. böyle bir ön çalışma ypılmadığını hepimiz biliyoruz. eğer yapılsaydı istasyon yeri burası olmaz deyip daha başka bir yer bakarlardı.

işte benim dediğim bu nokta, keşke arasalardı da laleli tramvaya doğru yönelebilselerdi. orası ana cadde olduğu için ve tramvayın altında altyapı yapılırken bir şey çıkmadığı için, yol olduğu için yapı olması çok zayıf ihtimal. o zaman yapılabilirdi. istasyon güneye kaysa idi.

bunalr varsayım tabi. belki de oraya istasyon kondurulunca yenikapının ayarı bozulur falan. tabi o zaman oraya vezneciler-sultançiftliği tramvayı gelecek diye düşündüler. hatta beyazıt tramvayına bağlanacaktı. o proje yatınca buda olmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Prş, 2010 01:47

Resim

Sarı alanlar kazı yapılan yerler, kırmızı alan tahminimce istasyonun konumu ama bu tamamen farazi yani bilmiyorum çünkü gerçek konumunu, yeşil ise bence makul olan yer. Küçük maviler istasyon yeşil konumda olsaydı rahatlıkla yapılabilecek giriş/çıkışlar, büyük lacivert tramvay durak bölgesi.

İstasyonu tahmini konumdan çok aşağı kaydırmadım çünkü bu bölgede kazı zaten cins bir iş :) bizim burada istasyonun konumundan çok yer altından kazı yapabileceğimiz yerler ve mesafe önemli olduğu için biraz daha ortalamaya çalıştım, ha belkide istasyon bu konumdadır, işte o zaman sorarım niye Laleli ye bir çıkış verilmedi. Halbuki Su Ürünleri Fakültesinin önü çok müsait.

Ama yukarıdaki konumu ile orası arasında ne kadar mesafe var ölçmedim ama dediğim gibi, orada yok natm yaptım, açtım kapadım derken iki çanak çömlek için bu metroyu torunlarımız görür :) bu benim yeşil olarak gösterdiğim konum içinde geçerli o yüz metre için çatlardık artık. Bir ikincisi ben burada neden üstten bu kadar büyük bir alan kazıldığınıda anlayamadım, şaft açılmak isteniyorsa belki ama onda da gidip tam yerini mi buldunuz be mübarekler. Neden acaba bu kadar büyük kazıya girmeden natm yöntemi ile yavaş yavaşta olsa garanti ve gözden uzak bir iş tercih edilmedi? İşin teknik kısmını bilmediğim için yapacağım yorum kör atışı olur.

Fakat yine de bu hali ile de istasyon konumunda bir sorun yok bence, sorun öyle bir mahalde bu iş yapılıyor ki, gelde sen yer altından tünel yap çıkış ver, yoksa müsait olsa ver bir çıkış Fen Fakültesi otobüs duraklarının oraya, ver şu gösterdiğim yerlere, oohhh mis gibi, ama olmaz işte. Canavar gibi de yer altı çarşıları falan yap.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Prş, 2010 01:51

Esat yazdı:Sorum sana değil bir üstte örnek verdiğim şahsa idi,
Arkadaşlar bu ifade herhalde anlaşılamadı, üstünüze niye alınıyorsunuz "üstte örnek verdiğim şahs" bkz. -----> Bir önceki mesajımda yazdığım
Esat yazdı:mühendis adama bile soruyoruz kardeşim istasyonun altına nasıl istasyon yapılır anlat öğrenelim diyoruz, dut yemiş bülbül oluyor. Ama biliyormuş gibi de ahkam kesiyor nette Smile ee hani, bak mesleğinden sordum, ne oldu çalışmadığın yerden mi geldi?
herkes mutlu ve mesut olsun :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Mar Prş, 2010 22:04

yüksel-güriş kesin kabulü yapmışlar. 1. kısımda. yani taksim-unkapanı arasında. anlaşılan şişhane ile köprü arasındaki tüneli astaldiler yapacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cum, 2010 01:19

Şişhane tarafında tünel ağzı açılmadı mı ki henüz, eğer açılmadıysa o kısım onların işi içinde kalmış olabilir dediğin gibi, görmek lazım orayı :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Mar Cum, 2010 11:57

köprünün şartnamesinde viyadükle tünel bağlantısı vardıdiye hatırlıyorum. ama yanlışta hatırlıyor olabilirim. aşağıdaki ibarede hiç tünelden bahsetmemş ama viyadükler köprü işi kapsmaında. tüneli yapmadan kesin kabul olur mu?

http://www.guris.com.tr/tr/index.php?p=haberler&id=56


buda ibb bilgisi:

Haliç Metro Köprü Geçişi; Taksim-Unkapanı inşaat ihalesi kapsamından çıkarılmış olup yeni onaylı projeye göre ihale edilmiştir. 6 Ekim 2008 tarihinde ihale gerçekleştirilmiş ve 146.722.828,25 €+KDV bedelle iş Astaldi SPA-Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş. iş ortaklığına ihale edilmiştir. 19.12.2008 tarihinde Sözleşme imzalanmış ve 2 Ocak 2009 günü yer teslimi yapılarak çalışmalara başlanmıştır. İş kapsamında toplam uzunluğu 936 m. olan Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil Köprü + Unkapanı Viyadüğünün imalatı yapılacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Cum, 2010 12:14

Şartname içeriğini bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim bakalım bir öğrenmeye çalışırız, ha mantık olarak soruyorsan bence tünel ağzına kadar aynı iş kapsamındadır, kaldı ki yıllar önce Şişhane şafttan aşağı inmiştim orada tünel aşağı doğru gidiyordu diye hatırlıyorum ama o tarafa gitmedim açıkçası ne kadar uzundu ya da ne kadar doğru hatırlıyorum emin olamıyorum, ohooo düşünüyorum şimdi de 9 sene önce be :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Mar Cum, 2010 13:51

bi ara uraya harita koymuştu. tünelin geldiği yerin haritası vardı. glata suruna 100 m ya var ya yok

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Çrş, 2010 11:02

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18243

Haliç köprüsünün inşaatında kullanılan son temel kazıkları da dün gece gelmiş, böylece işin nakliye kısmı tamamlandı, kazıkların çakılması işlemide bir taraftan devam ediyor zaten, süreci tam takip etmedim ama Nisan ortası gibi herhalde köprünün diğer elemanları ile ilgili çalışmalar başlayacaktır, bilgisi olan varmı?

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20307

Yanlız kazıkların taşınma işlemini gerçekleştiren geminin kaptanıda bir kazaya uğramış, anladığım kadarı ile halat kopması sonucu kaptan yaralanmış, gerçi haberde çok açık değil, getiren geminin kaptanı mı, kıyıda bulunan başka bir kaptan mı bilmiyorum ama ağır yaralanmış, umarım şifa bulur geçmiş olsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 00:20

yenikapı'dan nisan görüntüleri; eskiye kıyasla azıcıkın ilerleme var gibi:

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 00:59

Marmaray fotolarında vardı sanırım aynı noktadan resimler, oradan kontrol etmedim ama o son resimde ön taraftaki kazı alanı sanki daha bir derinleşmiş gibi geliydi bana, hani gözle görülür büyük değişiklikler yok dediğin gibi, azucuk azucuk ama kararlı ilerleme :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 01:09

Esat yazdı:Marmaray fotolarında vardı sanırım aynı noktadan resimler, oradan kontrol etmedim ama o son resimde ön taraftaki kazı alanı sanki daha bir derinleşmiş gibi geliydi bana, hani gözle görülür büyük değişiklikler yok dediğin gibi, azucuk azucuk ama kararlı ilerleme :)
resme bakınca 3 alan göze çarpıyor. en altaki malüm marmaray. orası tamam gibi. tünelelri deliniyor.

onun bi üstü derinleştikçe derinleştiğine göre metronun tüneli buraya çıkacak. arkeologlar önce istasyonun alanını kazıyor ve derinleştiriyorlar.

en üstte kalan yer ise sanırım otopark alanı dedikleri yer. gerçi otoparkın bir kısmı istasyonun üstünde de olacak ama birleşecek galiba. lalelideki çalışmalardan sonra metronun LALELİ-HACIOSMAN İŞLETMESİNE GEÇMESİ DÜŞÜNÜLEBİLİR Mİ? 2011'de.

bizde 1 istasyona 3 isim verdik,

Şehzadebaşı

Laleli

Vezneciler


Beyazıt'ı da unutmayalım

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön