ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cmt, 2009 15:34

Hakan Bey tüm yazıyı okuyamadım bu yüzden eğer belirttiyseniz kusuruma bakmayın. Bence tüm bu entegrasyonun içinde en önemli unsur gerçek bir bilet entegrasyonu, biletleme ve ücretleme sistemidir. Ve ben maalesef İETT nin bu açgözlü tavrı ile bunun asla olabileceğine inanmıyorum, olsa bile belediye zoru ile olacaktır ama onda da tüm işletmeciler zarara uğratılacaktır.

Örn. Tuzla ve ile Kartal arasında otobüsler çalışacak ki insanlar metroyu kullansın, ama Kadıköy dışında yerler için Tuzla - xxx güzergahları bırakılacak ya da yeni koyulacaktır, bu durumda 2nci aktarma için para ödemek durumundaki insanlar bunun yerine sıkış tepişte olsa o tek otobüslere binecektir, bunu da sizde biliyorsunuz ki fiziki entegrasyon ile değil, para entegrasyonu ile düzeltebilirler ama maalesef, dedim ya olacağına hiç ihtimal veremiyorum ki.

Bugünde pesimistim :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Eyl Cmt, 2009 17:33

Alıntının son kısmında bende buna değinmişim, ben 1.aktarmanın ücretsiz olması gerektiğini düşünüyorum, sonraki aktarmalarda ise ücret alınmalı...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eki Sal, 2009 21:37

Eylül ayı başı itibariyle 1.822 m. ana hat tüneli, 494 m. P1 tipi tünel, 46 m. T tipi tünel, 26 m. B1 tipi tünel, 95 m. B4 tipi tünel, 104 m. T1.2 tipi tünel, 37 m. yaklaşım tüneli ve 24 m. şaft olmak üzere 3.009 m. tünel açılarak toplamda 17.777 m. tünel kazısına ulaşılmıştır.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx

Ayrıca bugün itibariyle kazılan toplam tünel 36097m.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzr, 2009 13:53

Bayağıdır bu hattın rijit katener olması ile ilgili bir şeyler yazacağım ama bir türlü yazamamıştım şimdi bir iki kelam edelim. Rijit katenerin 3.ray a göre avantajı büyük oranda düşük maliyet, güvenlik ve elektrik prensiplerine dayanıyor. Avrupa' da pek çok sistemde rijit katenere bu sebeplerden geçiş yapıldığı belirtiliyor.

Bildiğiniz üzere 3. ray ın en büyük dezavantajı enerji kesilmeden hat üzerinde başka bir çalışma yapılmasına raylı sistem güvenlik kriterleri nedeni ile izin verilmemesidir, bu da bakım onarım esnekliğine sekte vuruyor, normal katener ve rijit katener sistemlerinde ise ray hattındaki bir arıza için elektriği kesmeden işletmeyi diğer yönden de gerçekleştirebiliyorsunuz en büyük sebep bu. Diğer taraftan bundan tam emin değilim ama rijit katenerin genleşmesi normal katener kadar da fazla olmuyor sanırım, dolayısı ile karşı ağırlık direkleri, gergi direkleri dikilmesi ve her yaz döneminde katener pozlaması için çalışmalar yapılması gerekmiyor.

Asıl önemli husus ise maliyet olarak gösteriliyor, 3. ray montajının rijit katenere göre maliyeti arttıran bir etken olduğu bir gerçek, ayrıca bakım süreleri ve masrafları açısından da rijit katener daha üstün geliyor. Yine şu an tam emin olmamak ile birlikte rijit katenerin 3. ray a göre daha fazla gerilim taşıyabildiği gibi bir şey de okuduğumu hatırlıyorum, dolayısı ile daha yüksek gerilim, daha az trafo inşaası, daha düşük temas alanı çapı gibi etkenlerin hepsi bu işin maliyet olarak çok daha düşük olmasını da sağlıyor.

Gördüğüm kadarı ile rijit katenerin tek dezavantajı sadece tünel kesimi veya tamamı tünel hatlarda inşa edilebilmesi.

Şimdilik bu kadar elimde bir kaç pdf döküman var onları da bir ara makaleler bölümünde yayınlayacağım, o zaman konu daha aydınlatıcı olacaktır diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzr, 2009 13:57

İlginç. Tünel olmayan kesimlerde normal katener hattıyla devam edilebilir mi?

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzr, 2009 14:00

Ediliyor, daha önce Viyana' dan bir kare yayınlamıştım, orası banliyö hattının yer altı kesimi ve hat rijit katener ama tünelin çıkışında normal katener sistemine geçiyor, bunda bir sorun yok, her iki hattında voltajı aynı ise ve doğru şekilde monte edilmişse neden sorun olsun ki? Sanırım bir sekşın ayracı benzeri bir sistem ile birleşiyorlardır, birleşim noktasını görmedim ama.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzr, 2009 14:24

Ben de öyle hatırlıyorum da, sorayım dedim. Galiba birbirine paralel kısa bir parçayla katener hattı atlatılıyordu. Ama tam bilmiyorum. Zaten bunların da çok kültürleri var ... meselâ gördüm ya ... Freiburg'ta katener binalara asılı olmazsa, çok kalın ve ağır beton direklere bağlanır, Antalya'da ise neredeyse kürdan gibi şeyler dikmişler. Katener dallanmaları ve geçişleri de ona göre "çoktaraflı"dır ... hadi, uygun katener ileri, marş! :lol:

Başar

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Eki Pzr, 2009 22:19

rijit katenerin tek dezavantajı sadece tünel kesimi veya tamamı tünel hatlarda inşa edilebilmesi.
Bu hat tamamı yer altında olması sebebiyle bunu avantaja dönüştürüyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Pzt, 2009 09:20

Aynen öyle, hemde katener temas sisteminin hem tel hemde ray diyebileceğimiz rijitte aynı pantograf ile yapılabilmesi de araca avantaj sağlıyor, ama bu hat için konuşacak olur isek bu hattın araçları başka bir güzergahta kullanılamayacaklar çünkü 1500V, ben bir ihtimal Üsküdar - Ümraniye' nin de 1500V olacağını düşünüyorum çünkü onunda avantajları çok fazla.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Eki Pzt, 2009 09:42

İBB sitesindeki bilgileri daha adam akıllı hale çevirdi.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... artal.aspx

Anadoluray grubu 28.04.2010'a kadar 4648m tbm kazısını bitirmesi gerekiyor.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx

Avrasya grubu ise 11.09.2010 tarihine kadar 8816m tbm, 7595m natm kazısı ve diğer kalan işleri tamamlamak zorunda.

Bu bilgiler Eylül ayı başı itibariyle geçerli, yani 42 önceki bilgiler...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Pzt, 2009 09:51

Az önceki mesajımda Üsküdar-Ümraniye' de 1500V olabilir diye tahmin demiştim ama şimdi yayınladığım makaleyi tekrar gözden geçirince o hattında 1500V enerji ile besleneceğini gördüm, belki de orada okuduğum için aklımda kalmıştı, belirteyim dedim :)

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=601

Diğer taraftan aldığım bilgilerde, bu hattın elektromekanik inşaatı ile ilgili herhangi bir gecikme beklenmediği, ihalesi yapılmış tüm işlerin hazır bir şekilde kaba inşaatın bitişini beklediğini söyleyebiliriz, yani herhangi bir zaman kaybı olmaksızın katener, haberleşme ve sinyalizasyon gibi işlere geçilecek.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Eki Pzt, 2009 23:02

Bugün kazılan(12.10.2009): 105m
Kazılan toplam tünel: 36.716m

Kazı hızı günlük 100 metreler seiyesine düştü. Ayna sayısı azalıyor herhalde, artık yavaş yaval iş tbm'lere kalacak, yani istasyon işleri ağırlık kazanmaya başladı...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön