ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Cum, 2012 12:59

Bu çizime göre orada hiçbir 3. yol yok, dolayısı ile güneydemi kuzeydemi bilemiyorum, zaten adamlar yht için değil normal trenler için ayırıyorlar aslında, senin verdiğin o alıntıdan bu sonuç çıkar.

Burada çizim yapma şansım pek yok, kaldıki orada en kuzey en güney diye bir durumda yok ki? Niye yanılıyorsun bunu çözemiyorum. 2 tane yol var senin tabirinle biri kuzey biri güney. Her ikiside her iki işletmeye gidiyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Cum, 2012 13:57

abi o zaman bunlar 2 farklı olay düşünüyorlar. klasik tcdd ve tüp geçit. tcdd tüp geçitin asıl sahibi değil. tüpün asıl sahibi başka bir kurum. ör. amrmaray a.ş. tcdd bu kuruma başvuracak. tüpten ne zaman geçebilirim diye. kurumda ne cevap veriyorsa o olacak. şimdi abzı senaryolar var ama kesin bir şey yok. özetle tcdd diğer uluslararası trenler gibi tüp kurumundan izin isteyecek tüpü kullanmak için. ne kadar izin alabilri muamma. tamam kafamda oturdu artık. tüp tcdd işi değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Şub Cum, 2012 17:54

Bence de orada tüpe giden 2 hat var ki, bunun köprüsü yeni yapıldı biliyoruz. Diğer yandan oradan Haydarpaşa'ya yönelen 2+1 3 hat var gibi görünüyor. Birde kuzey güney karışmış biraz, bu krokiye göre Haydarpaşa'yı güney diye düşünmüşsünüz ama batı olacak doğrusu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Cum, 2012 22:02

haydarpaşa batı da da merak ettiğimiz haydarpaşaya giden hat güneyde mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cmt, 2012 01:09

Mehmet Kasım yazdı:haydarpaşa batı da da merak ettiğimiz haydarpaşaya giden hat güneyde mi?
Abi takıldın ha güney kuzey diye çokmu dizi izliyorsun? Senin tabirin ile güneydeki 3 ü Haydarpaşa işte, hangisi gidiyor hangisi geri dönüyor diyede sorma, İstanbul banliyösünde işletme sağdan yapılıyor. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cmt, 2012 03:06

takılma sebebi anlaman lazımdı. şöyle ki, şehirlerarası trenlerin kullanacağı 3. hat en güneyde ise ve bu hat sadece haydarpaşa'ya çıkıyorsa, ayrılıkçeşme'ye makası yoksa şehirlerarası trenler tüpü geçemez )

ama böyle bir şey yok sanırım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cmt, 2012 12:16

Eh orada bir 3. hat olmadığına göre böyle bir sıkıntı yok zaten :D onun için öyle diyorum. Diğer taraftan evet haklısın ama kuzeyde olsa bu seferde Haydarpaşa'ya girişi aynı sorunu yaşayacak? Yani takılacak bir şey yok güneydede olsa kuzeyde de olsa atarlar bir kruvazman makas ya da ingiliz makas olay çözülür, işletenler düşünecek o kısmınıda.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cmt, 2012 12:22

çizimde kruvazman makas görünüyormu? bu arada tünel içi ray montajı ne alemde bilen var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cmt, 2012 12:25

Çizimde bir şey görünmüyor, küçük zaten seçilmiyor iyi. Ben salladım makas isimlerini daha başka şekilde de çözülebilir ama diyorum ya orada 3. bir yol görünmediği bir sıkıntı yok muhtemelen bu çözüm Söğütlüçeşme civarında halledilecektir, Söğütlüçeşme'den Ayrılıkçeşme'ye çıkışta bu makas işi halledilecektir diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cmt, 2012 12:31

3. hattın tam o noktadaki yüksek sinyalden itibaren başladığını öğrenmiştim. ve haydarpaşaya kadar 3 hatlı idi. ayrılıkçeşme makasından sonra tünele giden hat 2'ye düşüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Mar Pzt, 2012 16:05

ayrılıkçeşmeden başlayan ray montajı üsküdar istasyonuna ulaşmış. hayırlı olsun

Resim

resim twitterda kurduğum sanal ama sağlam dostluklardan alıntılanmıştır :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Cum, 2012 16:44

Ray falan derken deneme amaçlı bir de sürüş için her zamanki gibi yaklaşık ortalama inşallahlı maşallahlı bir de tarihimiz olmuş, herkese hayırlı olsun. Ne işe yarayacaksa, sırf bakın denizin altından geçtik demek için. Yarım işle hava atmak sade bizim millete has herhalde, yine de hayırlı olsun.

http://www.haber7.com/haber/20120309/Ma ... i-oldu.php
Binalı Yıldırım, Marmaray Projesi'nin de devam ettiğini, 2013'ün sonunda tamamlamayı hedeflediklerini, şu anda ray döşeme işlemlerinin sürdüğünü belirtti.

Deneme sürüşünü mart ayında Başbakan yapacak.Resmi açılış ise 29 ekim 2013'te yapılacak.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön