ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 18:39

Esat yazdı:Tamam doğru ya işte? Futbol sahası ile demiryolu arasındaki yeşil alan arasına Marmaray 1.yol için o çukuru kazmışlar, ama orası yola çok yakın ve sen oraya köprü olacak demişsin, yani istasyondan sonra hemen alta dalarak karayolunun altından geçmeyecek olarak anlıyorum ben bunu.
benim çizim tahmini br şey. baz aldığım çalışma bu aşağıdaki çizim. yedkule kazlıçeşme arasında 2 çubuk saru, mavi ve yeşil birer çubuk var. bunların aç-kapa, yarma, köprü şeklinde olduğunu düşünülebiliriz.

Resim


Esat yazdı:Eğer böyle ise, muhtemelen yeni yapılacak 2 köprü ile hat mevcut demiryolunun 2 yanından alçalarak devam edecek,
mevcut karayolu geçişinin yanına mı?

Esat yazdı:bir ihtimal demiryolunun üstünde "Yedikule Mezarlığı 1" yazan alan ile demiryolu arasında da böyle bir çukur vardır ya da açılacaktır diye tahmin ediyorum,
o çukurdan mı geçecek hat.

Esat yazdı:sadece senin çiziminde üst yolu biraz yukarıda çizmişsin ama o kadar olur :)

İstasyon bayağı bir doğuya kayıyor gibi çizime bakılırsa.
kazlıçeşme tcdd garın batısında, yedikule iptal.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Prş, 2011 19:07

Orada bir karayolu köprüsü yoktu, resimde de yok, resim eski olabilir gerçekte varmı? Sanmıyorum, çünkü saha yola bayağı bir yakındı öyle bir köprü yapılmış olsa saha zaten iptal olurdu diye düşünüyorum. Ama kast ettiğim oradaki mevcut demiryolu köprüsünün iki yanına iki ayrı köprü olabileceği idi ama o zaman yolun ötesini yani sahanın yanını eşmeye gerek yoktu daha ilerisinin eşilmesi gerekirdi diye düşünüyorum.

Bu son yüklediğin küçük resime bakılırsa zaten istasyondan sonra hemen hat alçalıyor ve yer altına doğru ilerliyor, bende Kazlıçeşme istasyon çıkışıdan sonra tünele girecekti diye biliyorum, o çizimi baz alır isek, yeni istasyondan sonra hat hemen eğim kazanacak, karayolunun altından geçecek ve sonra bu aç-kapa nın içinden devam edecek, fakat dediğim gibi bir tane de mevcut hattın kuzeyinde böyle bir aç-kapa olacağını düşünüyorum.
kazlıçeşme tcdd garın batısında, yedikule iptal.
Bunu anlamadım, Yedikule nin iptal olduğunu biliyorum da hangi garın batısında? Bence yeni istasyon eski istasyonun doğusunda, sen tam tersini mi kast ettin, neyse.

Kazlıçeşme ile ilgili aklıma şimdi bir fikir geldi ama çiziktirmek için vakit lazım, bakayım bir ara.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 21:22

Esat yazdı:Orada bir karayolu köprüsü yoktu, resimde de yok, resim eski olabilir gerçekte varmı? Sanmıyorum, çünkü saha yola bayağı bir yakındı öyle bir köprü yapılmış olsa saha zaten iptal olurdu diye düşünüyorum. Ama kast ettiğim oradaki mevcut demiryolu köprüsünün iki yanına iki ayrı köprü olabileceği idi ama o zaman yolun ötesini yani sahanın yanını eşmeye gerek yoktu daha ilerisinin eşilmesi gerekirdi diye düşünüyorum.

Bu son yüklediğin küçük resime bakılırsa zaten istasyondan sonra hemen hat alçalıyor ve yer altına doğru ilerliyor, bende Kazlıçeşme istasyon çıkışıdan sonra tünele girecekti diye biliyorum, o çizimi baz alır isek, yeni istasyondan sonra hat hemen eğim kazanacak, karayolunun altından geçecek ve sonra bu aç-kapa nın içinden devam edecek, fakat dediğim gibi bir tane de mevcut hattın kuzeyinde böyle bir aç-kapa olacağını düşünüyorum.
kazlıçeşme tcdd garın batısında, yedikule iptal.
Bunu anlamadım, Yedikule nin iptal olduğunu biliyorum da hangi garın batısında? Bence yeni istasyon eski istasyonun doğusunda, sen tam tersini mi kast ettin, neyse.

Kazlıçeşme ile ilgili aklıma şimdi bir fikir geldi ama çiziktirmek için vakit lazım, bakayım bir ara.
gar diye yanlış demişim. kazlıçeşme tcdd istasyonu diyecektim. yeni istasyon bunun batısında yani.

karayou köprüsü derken de demiryou köprüsünü kastettim. demiryolu köprüsü iptal edilecek diye. demiryolu alta alınınca üstünde karayolu köprüsü olacak diye.

tekrar başa dönersek sahanın yanında videodaki çalışma nedir? tren o çukurdan geçecek mi?
En son Mehmet Kasım tarafından 25 Ağu Prş, 2011 22:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Prş, 2011 22:08

Diğer mesajlarımda düşüncemi yazmadım mı yoksa, o alanlar bana tünellere yaklaşım için yapılan aç-kapa gibi göründü, benim tahminim o yönde, orayı aslında çıplak gözle görmek lazım :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 22:25

hımm tamam yenisi eskisinin doğusunda yer alıyor. peki yeni istasyondan sonra yedikule şaftına doğru alçalmak için yeterlimdir mesafe?

tren yolu böylemi geçecek? sarı çizgiler ray hattı mı? değilse neresi? bu kadar dar bir yere 2 hat sığmaz sanırım. o zaman buranın işlevi ne? hat sahaya doğru kayacak mı yoksa? sahanın duvarı yıkılacak mı?

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 25 Ağu Prş, 2011 22:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Prş, 2011 22:31

Valla Mehmet ne bileyim eğer orada yeni bir köprü yapılacak olsa köprü için oraya ayak dikmeleri gerekirdi, eski köprüyü kullanacak halleri yok zaten berbat durumda o köprüler, oradaki kazının tek sebebi yolun altından geçilecek olması gibi geliyor, nerede okudum ya da resmi gördüm hatırlamıyorum ama istasyondan doğuya doğru hat alçalıyordu bunu hatırlıyorum, mesafe yetermi yetmez mi? Şu resmi daha büyük görsek daha açıklayıcı olabilir di belki, gerçi bu hali ile de hattın birden bayağı bir dik indiğini görebiliyoruz.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 22:46

yeni istasyon yeri burası mı olacak acaba? çünkü eski hat hemen solda. yeni hat buradan mı gidecek? ya da peronlar buraya mı denk geliyor. yoksa peronun bitip alçalma başlayan yer mi?


Resim

3. hat güneyde mi olur? kuzeyde mi?

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Prş, 2011 22:49

buda başka bir foto. hemen sura yakın. sanırım yarma bölgesi.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 12:23

Bu resim daha önce yayınladığın çukur açılmış yerin hemen üstü, ama bununla demiryolu arasında fore çalışması yapılmamış, yapılmış olsa bunun da içini boşaltıp bir yolda buraya açacaklar herhalde derdim.

Bir de şu konuya gelelim

Resim

Kazlıçeşme istasyonu ve 3. yol, yolun sağda ya da sol olmasının bir önemi yok bence, burada daha önemli olan onca geniş alan ve inşaat mümkünatı var iken, neden tek peron? Bana suya yatmış gibi görünsede diyelim Marmaray üzerinden YHT ler geçecek, bununla birlikte bir iki tane de bölgesel geçtiğini düşünelim, bence büyük bir Gar için en uygun nokta Kazlıçeşme idi. Çünkü 1. İnşaat için müsait geniş bir alan var, 2. Sahile çok yakın, şehrin göbeğinde kalmış olan Yenikapı iskelesi buraya ötelenebilir ve daha iyi bir erişim imkanı sunar, 3. Bence Bakırköy' den yukarıdaki iki sebepten ötürü daha uygun, 4. Buraya da metro projesi var, 5. Kazlıçeşme nin bir kongre ve otel merkezi olması planlanıyordu, yani bir GAR ın hitap edebileceği bir bölge, 6. Son olarak ben böyle istiyorum :D
En son Esat tarafından 27 Ağu Cmt, 2011 19:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cmt, 2011 15:18

Bu resim daha önce yayınladığın çukur açılmış yerin hemen üstü, ama bununla demiryolu arasında fore çalışması yapılmamış, yapılmış olsa bunun da içini boşaltıp bir yolda buraya açacaklar herhalde derdim.
peki nedir o zaman? demiryolu nerden geçecek ve burası ne?


bir resim daha:

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ağu Cmt, 2011 18:17

Kazlıçeşme'den Ayrılıkçeşme'ye kadar hem tünel anlamında hem de istasyonlar anlamında nerede ne yapılması gerekiyor ve ne yapıldı, ne yapılacak şeklinde bir özet çıkarsak, nasıl olur?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cmt, 2011 21:30

Hakan yazdı:Kazlıçeşme'den Ayrılıkçeşme'ye kadar hem tünel anlamında hem de istasyonlar anlamında nerede ne yapılması gerekiyor ve ne yapıldı, ne yapılacak şeklinde bir özet çıkarsak, nasıl olur?
kazlıçeşmeden yedikule şafta kadar yaklaşık 1.5 km'lik kısım aç-kapa, yarma, fore, karayolu geçişi gibi işler var. istasyonla birlikte burası 2 sene alır rahatlıkla.

yedikule-yenikapı arasındaki tünellerden biri bitti. kuzey tüneli şubatta bitecek.

yenikapı istasyonunda kaba inşaat ilerliyor. ama istasyon ile sirkeci tarafına giden tünel bağlantısı öylece duruyor. üstü açık. kapatılmadı.

yenikapı istasyon ile kuyruk tüneli arasında 2 tünel açıldı bağlantılar yapılıyor.

yenikapı-sirkeci arası çift hat tünel delemsi bitti. tbmler demonte ediliyor.

tüpler batırılmıştı.

üsküdar istasyon inşaatı ilerliyor. 6 aya biter sanırım

üsküdar-ayrılıkçeşme arası çift tünel bitti.

ayrılıkçeşme istasyon çevresi çalışmaları devam.


bu da kazlıçeşme:

Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön