ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Çrş, 2009 22:52

Güzel öneri ama ben her halukarda RMK dan bir hattın başlaması gerektiğine inanıyorum, yani senin tabirin ile Kuzey Haliç i tamamen geçen ve benim düşüncemle de yukarıda Teknoloji Müzesinin oralarda bir yerlerde Güney Haliç tramvayı ile birleşen bir şeyler.

Köprü önerisi ise gayet güzel. Onu bende düşündüm ama bahsettiğimiz şey, evet ŞEY diyorum, eski Galata Köprüsü ise onun üzerinde ancak reklam çekilir ve şu Tasarım Fuarı kurulur :) tramvay falan geçemez onun üzerinden, bakımını yapıp o hale getirene kadar yenisini yapsınlar metro bile geçer :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 08:42

Teknoloji Müzesinden kastın Rahmi Koç Müzesi mi?

Karaköy-Sütlüce arası coğrafi açıdan nasıldı? Tramvay yolu yapılabilir mi? Sahile Dolgu yol yapıp birde üstüne tramvay.

Sütlüce'ye konan köprüyü değiştirip üstünden hemmetro hemde tramvay geçecek bir sistem olabilir mi? Bizim diğer başlıkta E6'dan Mecidiyeköy'e ulaştırdığımız metro düşüncesinde Haliç'i buradan geçer. Yanında tramvay yolu olur oda geçer. Metro köprüyü geçince dik bayırların ağzından tünel girişi yapar Mecidiyeköy'e kadar devam eder. Tramvayda kuzeye yönelip Kağıthane Cendere'lere ilerler.

Veya köprüden sadece metro geçer. Tramvayda Sütlüce-Cendere olur. Metronun geçtiği yerden tramvay başlar. Sütlüce veya Halıcıoğlundan.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 10:29

Uctunuz yine :-)
Metro veya tramvay gecirebilecek köprü hic olur mu? Baksaniza, su tasarlanan köprü ne kadar sürdü.
Eski Galata köprüsü belki tramvay icin lurdu, ama o kadar bozuksa, onarilmasi gerekiyorsa, o bile olmayacak. Yazik, ama hakikat.

B.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 11:44

alabay yazdı:Uctunuz yine :-)
Metro veya tramvay gecirebilecek köprü hic olur mu? Baksaniza, su tasarlanan köprü ne kadar sürdü.
Eski Galata köprüsü belki tramvay icin lurdu, ama o kadar bozuksa, onarilmasi gerekiyorsa, o bile olmayacak. Yazik, ama hakikat.B.
Nasıl yani? Köprüden metro yada tramvay geçmez? Olurmu? Nasıl geçmesin?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 12:42

Genelde olur, hiç olur mu, BİZDE ve Haliç'te olur mu demek istemiştim. Berlin'deki en önemli metro köprüsü Oberbaum Köprüsü, Oberbaumbrücke:

http://de.wikipedia.org/wiki/Oberbaumbr%C3%BCcke

Tramvay rayları da var, ama şu an tramvay işlemiyor, doğu-batı bölüşünün bitişinden sonra batı kesminde hat kalmamıştı, ama yapmayı düşünüyorlar, oy üzden, bir gün yaparsak, köprü problem olmasın diye, baştan, zemini yenilerken, ray da döşediler. Alaman kafası işte ;-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 13:56

O zaman Balatın oralardan bir yerden Halıcıoğlu'na yepyeni bir köprü yaparsın. Sadece metro geçer. Esat'ın önerdiği Halıcıoğlu-Kağıthane Hattını bu köprünün başından başlatırsın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 19:45

Bilmem. Bence tramvaya yeter, orası pek metroluk alan değil. Zaten eski Galata'yı oraya koyduktan sonra ... iş işten geçti ;-) Köprünün hâlini bilmeli, eskiden ondan da tramvay geçerdi ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 09:56

Arkadaşlar ben bir toparlayayım müsadenizle.

Mehmet öncelikle RMK ile Teknoloji Müzesi aynı şeyi kast etmedim, Teknoloji Müzesinin adı sanırım Santral İstanbul diye geçiyor Alibeyköy deki eski elektrik santrali içine yapılan müze, hani senin şu iki tramvayı etrafından geçirdiği yer :)

Karaköy - Sütlüce arasına gelince orada tramvay mümkün değil, Askeri tesisler tersaneler buraların önünden geçilemez, yine Kasımpaşa' nın içine girdikten sonra Askeri Hastanenin altından geçmek te ne kadar mümkün? Belki bir tünel ile ama değmeyeceğini düşünüyorum buradan sonrada RMK ya kadar çok dar bir yol ve bir sürü eski bina sorunu söz konusu. Dolayısı ile baş noktalardan birisi RMK olmalı buradan Karaköy' e doğru tramvay geçemez.

Köprü ile ilgili olarak hem metro hem tramvay geçecek bir köprü gerçekten çok ilginç bir fikir, evet bende senin önerilerinden şekillendirdiğim o metro hatlarından Sütlüce ile Eyüp arasında bir geçiş öngörmüştüm oradan bir metro geçebilir, Başar oralar metroluk değil demişsin, ama katılmıyorum bence oraya metro gitmelidir hemde Haliç' in ortasında bile olabilir çünkü her iki yanında da insanların gideceği pek çok yer var.

Eski Galata Köprüsü harap durumda ondan ümidi kesin ve o zaten Balat ta yatıyor. Eğer böyle bir yapı kurulacak olsa oraya yeni bir köprü kesinlikle gerekli, ama yine silüet bilmemne derler :) Haliç' in altından geçmesi işine de pek sıcak bakamıyorum, olmaz bir şey değildir ama kabul görür mü?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 11:34

Ulaişım A.Ş.'nn eski müdürü Süleman Bey'in odasında bir harita vardı. Projeler diye. Bana anlatmıştı. O haritada çok iy hatırlıyorum Haliç'in 2 yanı da raylı sistem olacak şekilde düşünülüyordu. Yani Karaköy-Kağıthane gibi bir sistem vardı. Hatta kuzeyde Eminönü-Alibeyköy ile birleşiyordu. Ama sonuç pek uyglanabilir olmadı herhalde. Bahseden yok.

RMK-Kağıthane olup, köprüden geçen metro bu işi çözer. Üstte haritası var.
En son Mehmet Kasım tarafından 01 May Cum, 2009 14:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 12:42

Ben de bir yerlerden ve zamanlardan öyle bir şey hatırlıyorum. Belki basit cadde tramvayı olarak tasarlanmıştı, belki de istimlâklarla.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 14:18

İstimlaklerden neden korkuluyor anlamış değilim. İBB bir çok projeden istimlak olur diye korkuyor ve vazgeçiyor. Mesela; Bağcılar Tramvayı Kuzey Uzatması

Gerektiği yerde istimlak şart. Tarlabaşı Bulvarını hatırlatırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 14:50

Belki zamanlar değişti, maddî ve manevî degerlere karşın zihniyet de değişti, belki de ona göre fazla tazminat bekleniyordur. Ama gereken yere tasarlanmalı tabiîki.

B. Alabay

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön