ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 23:04

Zemin seviyesin yükselene kadar bayağı bir iş var gibi görünüyor evet, bir de o 3 nolu giriş olarak gösterdiğin yer araç giriş çıkış yeri gibi görünüyor sanki, orayı istasyona erişim tüneli mi yapacaklar, yada öylemi.

Birde bu istasyonun konumu da doğal olarak bir kavşağa yerleştirilmiş, istasyon konumuna diyecek yok olabilecek en doğru yerdir herhalde ama ben yine istasyon giriş/çıkış yerlerini irdeleyeceğim, bu hatta aslında tüm istasyonlarda dikkatimi çeken bir şey bu, sanki bütün istasyonlar tamamen E-5 te inen ve yine E-5 ten başka araca binecek yolculara göre tasarlanmış, tüm giriş/çıkışlar yolun kenarında. Tamam her iki yönde birer noktanın E-5 üzerindeki otobüs durağı ile tam ilişkili olması tabii ki gerekli, fakat neden bunun dışındaki giriş/çıkış noktaları biraz daha yukarı yapılmıyor? Bu tip kavşaklarda trafik ışığı yapamazsınız, yaya geçidi yapamazsınız, dolayısı ile tüm yolcuyu E-5 kenarına çıkarıp buradan içeri yürütürken bu biraz yanlış bana göre, tabii bana göre :) yani yer öner deseniz önereceğim yerler 250 m. yoktur, fakat en azından yolcuyu karayolu trafiğinin içinden geçirmeden yapılacak çözümlerdir, geçen Mehmet' in bir oha lık istasyonu vardı :) onun gibi, uzun bir yol değil, herkes yürür ama üst geçit yapmazsın, alt geçit yapmazsın ne olacak orada? Gereksiz yere mi kafaya takıyorum ne?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eyl Cum, 2010 23:09

Yoo, bu benim de kafamı kurcalamıştı, projenin hoşlanmadığım tarafı bu. Bu metro halk metrosu değil, E-5 metrosu. İsmini de M5 yapsalar, tam olur. Bence yerleşim alanları unutulmuş. Bunu çoook öncelerden de söylemiştim de, en kolayı ve doğrusu orasıdır denmişti. Ama işte giriş çıkışlar da orada. Yani, bu benim bildiğim, tanıdığım metro değil. Uydurulmuş bir şey. Gibi geliyor bana.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 23:24

Araç giriş çıkış yeri olmayacak ama kamyonlar dışarıya toprak taşıyorlardı oradan, iş bittiğinde yaya tüneli olacak.

İstasyon giriş çıkış yerleri konusunda size katılıp katılmama konusunda emin değilim. Tamam yerleşim yerlerine hitap etmiyorlar ama bu metro hattı zaten daha ziyade aktarmalarla kullanılacak, yani çoğu kişi metroya otobüse binerek gelecek. Otobüs duraklarının knumları da çoğunlukla değiştirilecek ve metroya göre ayarlanacak. Tüm bunların dışında insanlar zaten şu anda da E-5'e geliyorlar o zamanda gelecekler, şimdi de o kavşakların çevresinde yürüyorlar o zamanda yürürler. Bu durumda bir ilerleme olmayacak ama gerileme de olmayacak.

Bence yapılabilecek en iyi uygulama sinyalizasyon sisteminin daha iyi kullanılması olacaktır, O yonca yaprağı dönüşlerde trafik ışığı uygulanabilir, Şimdi uygulanmıyor ama insanlar yine oralardan geçiyor.

Galiba bu durumun sonuçlarını gözlemleyip yazarsak o zaman tekrar yorum yapabiliriz, 2 sene sonra hatırlatmayı unutmayın...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 23:28

Ya ben direk E-5 üstünde hiç giriş olmasın demiyorum, muhakkak ki olmalı, çünkü burada her durağın bir aktarma fonksiyonu vardır, tüm otobüsler E-5 boyunca gitmiyor ya, ama her iki yön için birer giriş noktasının da daha içeride yani böyle yonca yaprakların içinde, kenarında köşesinde değil mahallenin köşesinde bir yerlerde olması sağlanmalıydı diyorum, ha orda bina var bilmem ne var, bana göre pek çoğunda bu yapılabilir gibi geliyor, yıkılması gereken bina o kadar fazla olmazdı bence, neyse artık yapıldı bitti :) her şey bir yana benim bu hattın acayip müşterisi olacak diye içimde garip bir his var, niye bilmiyorum acayip sıcak geliyor bu hat bana.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 23:32

Esat bir şey soracağım, 56 km tünel kazdılar. Ne kadar toprak çıkmıştır bunu öğrenme şansımız var mı? Ya da bu işlerde ortalama bir metreküp cinsinden değer varmıdır? Bazı teknik detayları derlemeye çalışıyorum da, Mesela 5.350.000 kg ray döşenecek toplamda...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 23:37

Hakan yazdı:Esat bir şey soracağım, 56 km tünel kazdılar. Ne kadar toprak çıkmıştır bunu öğrenme şansımız var mı? Ya da bu işlerde ortalama bir metreküp cinsinden değer varmıdır? Bazı teknik detayları derlemeye çalışıyorum da, Mesela 5.350.000 kg ray döşenecek toplamda...
Ya daha önce bu konu ile ilgili Mehmet bir soru sormuştu da ben kendi kafamdan bir geriye mühendislik yapmaya çalışmıştım :) açıkçası işin inşaat tekniğinde nasıl hesaplıyorlar bilmiyorum, ortalama bir değer varmıdır onu da hiç araştırmadım bir yerlerde, kaba bir silindir hacmi hesabı ile olay çözülebilir diye düşünüyorum, fakat bunun içinde tünel çapını bilmek lazım. Sende bu hatta ait fazlası ile teknik çizim var, orada ortalama bir tünel çapı metresi bulursan, silindir hacmi hesaplama formulü ile m3 cinsinden ortalama bir rakam bulunabilir diye düşünüyorum. Gerçi sen bunu düşünmüşsündür belki de.

http://www.maliyetbul.com/ha06-10-silindir.php :) ya adamlar neler yapıyorlar yahu nette :)

1,583,362.70 metreküp hacim verdi,

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 23:47

Hımm, tabi bu hesap toprak yoğunluğunu içindeki taş-kaya durumunu göz önüne alamayacaktır. Ben yarın ortalama bir tünel çapı bulmaya çalışayım evrakların arasından.

Mesela bir haberde okumuştum, aylık 16.000 metreküp posa çekiyoruz diyordu taşeronlardan biri. Ama o kazıların hızlandığı dönemde mi yoksa başka dönemde mi bilmiyorum.

Daha merak ettiğim şeylerde var da onları da artık metro tamamen bittiğinde bilgi edinmeyle öğrenmeye açlışacağım, ne kadar demir kullanıldı, ne kadar beton döküldü vs...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 23:49

Tabi birde posa ile kasıt TBM lerin sıvı ile yumuşatarak çözdüğü toprağın suyu süzüldükten sonra kamyonlar ile taşınan çamuru mudur? Karışık oldu bu :) biliyorsun TBM ler suda kullanıyorlar, delecekleri yeri yumuşatmak için, bu atık, hattan dışarı alınıyor suyu olabildiğince süzüldükten sonra kamyonlara yüklenerek uzaklaştırılıyor, dolayısı ile tünelden çıkan ile bu atık arasındaki fiziki farklılık bir hacim farklılığıda oluşturur mu? Varsa bu tip durumlarıda göze almak gerekebilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 23:52

Kesinlikle doğru söylüyorsun, hatta bazı kimyasallar da kullanıyorlar. Çıkan posa asla toprak renginde olmuyor genelde grimsi - açık mavimsi bir renkte oluyor. En iyisi biz hesap işini boşverelim. İşi bitirsinler kendilerine sorarız, cevap verirlerse ne ala...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cmt, 2010 09:09

İnşaallah zehirli bir şeyleri denize atmıyorlardır. Yoksa balık ekmek biraz tatsız olur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Eyl Cmt, 2010 09:43

Sorun yok Eminönü'nde yediğimiz ya da Kadıköy'de yediğimiz uskumruların tamamı Norveç'den ithal. 2 yıl bizzat ben o işde çalıştım. Şimdi sadece gıdayla temas edenlere bakıyorum...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cmt, 2010 09:49

Ama o manyak değil mi yahu? Eminönü'nde NORVEŞ balığı? :shock:
Ne kadar şov yahu :x

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön