Birde bu istasyonun konumu da doğal olarak bir kavşağa yerleştirilmiş, istasyon konumuna diyecek yok olabilecek en doğru yerdir herhalde ama ben yine istasyon giriş/çıkış yerlerini irdeleyeceğim, bu hatta aslında tüm istasyonlarda dikkatimi çeken bir şey bu, sanki bütün istasyonlar tamamen E-5 te inen ve yine E-5 ten başka araca binecek yolculara göre tasarlanmış, tüm giriş/çıkışlar yolun kenarında. Tamam her iki yönde birer noktanın E-5 üzerindeki otobüs durağı ile tam ilişkili olması tabii ki gerekli, fakat neden bunun dışındaki giriş/çıkış noktaları biraz daha yukarı yapılmıyor? Bu tip kavşaklarda trafik ışığı yapamazsınız, yaya geçidi yapamazsınız, dolayısı ile tüm yolcuyu E-5 kenarına çıkarıp buradan içeri yürütürken bu biraz yanlış bana göre, tabii bana göre
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zemin seviyesin yükselene kadar bayağı bir iş var gibi görünüyor evet, bir de o 3 nolu giriş olarak gösterdiğin yer araç giriş çıkış yeri gibi görünüyor sanki, orayı istasyona erişim tüneli mi yapacaklar, yada öylemi.
Birde bu istasyonun konumu da doğal olarak bir kavşağa yerleştirilmiş, istasyon konumuna diyecek yok olabilecek en doğru yerdir herhalde ama ben yine istasyon giriş/çıkış yerlerini irdeleyeceğim, bu hatta aslında tüm istasyonlarda dikkatimi çeken bir şey bu, sanki bütün istasyonlar tamamen E-5 te inen ve yine E-5 ten başka araca binecek yolculara göre tasarlanmış, tüm giriş/çıkışlar yolun kenarında. Tamam her iki yönde birer noktanın E-5 üzerindeki otobüs durağı ile tam ilişkili olması tabii ki gerekli, fakat neden bunun dışındaki giriş/çıkış noktaları biraz daha yukarı yapılmıyor? Bu tip kavşaklarda trafik ışığı yapamazsınız, yaya geçidi yapamazsınız, dolayısı ile tüm yolcuyu E-5 kenarına çıkarıp buradan içeri yürütürken bu biraz yanlış bana göre, tabii bana göre
yani yer öner deseniz önereceğim yerler 250 m. yoktur, fakat en azından yolcuyu karayolu trafiğinin içinden geçirmeden yapılacak çözümlerdir, geçen Mehmet' in bir oha lık istasyonu vardı
onun gibi, uzun bir yol değil, herkes yürür ama üst geçit yapmazsın, alt geçit yapmazsın ne olacak orada? Gereksiz yere mi kafaya takıyorum ne?
Birde bu istasyonun konumu da doğal olarak bir kavşağa yerleştirilmiş, istasyon konumuna diyecek yok olabilecek en doğru yerdir herhalde ama ben yine istasyon giriş/çıkış yerlerini irdeleyeceğim, bu hatta aslında tüm istasyonlarda dikkatimi çeken bir şey bu, sanki bütün istasyonlar tamamen E-5 te inen ve yine E-5 ten başka araca binecek yolculara göre tasarlanmış, tüm giriş/çıkışlar yolun kenarında. Tamam her iki yönde birer noktanın E-5 üzerindeki otobüs durağı ile tam ilişkili olması tabii ki gerekli, fakat neden bunun dışındaki giriş/çıkış noktaları biraz daha yukarı yapılmıyor? Bu tip kavşaklarda trafik ışığı yapamazsınız, yaya geçidi yapamazsınız, dolayısı ile tüm yolcuyu E-5 kenarına çıkarıp buradan içeri yürütürken bu biraz yanlış bana göre, tabii bana göre
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yoo, bu benim de kafamı kurcalamıştı, projenin hoşlanmadığım tarafı bu. Bu metro halk metrosu değil, E-5 metrosu. İsmini de M5 yapsalar, tam olur. Bence yerleşim alanları unutulmuş. Bunu çoook öncelerden de söylemiştim de, en kolayı ve doğrusu orasıdır denmişti. Ama işte giriş çıkışlar da orada. Yani, bu benim bildiğim, tanıdığım metro değil. Uydurulmuş bir şey. Gibi geliyor bana.
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Araç giriş çıkış yeri olmayacak ama kamyonlar dışarıya toprak taşıyorlardı oradan, iş bittiğinde yaya tüneli olacak.
İstasyon giriş çıkış yerleri konusunda size katılıp katılmama konusunda emin değilim. Tamam yerleşim yerlerine hitap etmiyorlar ama bu metro hattı zaten daha ziyade aktarmalarla kullanılacak, yani çoğu kişi metroya otobüse binerek gelecek. Otobüs duraklarının knumları da çoğunlukla değiştirilecek ve metroya göre ayarlanacak. Tüm bunların dışında insanlar zaten şu anda da E-5'e geliyorlar o zamanda gelecekler, şimdi de o kavşakların çevresinde yürüyorlar o zamanda yürürler. Bu durumda bir ilerleme olmayacak ama gerileme de olmayacak.
Bence yapılabilecek en iyi uygulama sinyalizasyon sisteminin daha iyi kullanılması olacaktır, O yonca yaprağı dönüşlerde trafik ışığı uygulanabilir, Şimdi uygulanmıyor ama insanlar yine oralardan geçiyor.
Galiba bu durumun sonuçlarını gözlemleyip yazarsak o zaman tekrar yorum yapabiliriz, 2 sene sonra hatırlatmayı unutmayın...
İstasyon giriş çıkış yerleri konusunda size katılıp katılmama konusunda emin değilim. Tamam yerleşim yerlerine hitap etmiyorlar ama bu metro hattı zaten daha ziyade aktarmalarla kullanılacak, yani çoğu kişi metroya otobüse binerek gelecek. Otobüs duraklarının knumları da çoğunlukla değiştirilecek ve metroya göre ayarlanacak. Tüm bunların dışında insanlar zaten şu anda da E-5'e geliyorlar o zamanda gelecekler, şimdi de o kavşakların çevresinde yürüyorlar o zamanda yürürler. Bu durumda bir ilerleme olmayacak ama gerileme de olmayacak.
Bence yapılabilecek en iyi uygulama sinyalizasyon sisteminin daha iyi kullanılması olacaktır, O yonca yaprağı dönüşlerde trafik ışığı uygulanabilir, Şimdi uygulanmıyor ama insanlar yine oralardan geçiyor.
Galiba bu durumun sonuçlarını gözlemleyip yazarsak o zaman tekrar yorum yapabiliriz, 2 sene sonra hatırlatmayı unutmayın...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya ben direk E-5 üstünde hiç giriş olmasın demiyorum, muhakkak ki olmalı, çünkü burada her durağın bir aktarma fonksiyonu vardır, tüm otobüsler E-5 boyunca gitmiyor ya, ama her iki yön için birer giriş noktasının da daha içeride yani böyle yonca yaprakların içinde, kenarında köşesinde değil mahallenin köşesinde bir yerlerde olması sağlanmalıydı diyorum, ha orda bina var bilmem ne var, bana göre pek çoğunda bu yapılabilir gibi geliyor, yıkılması gereken bina o kadar fazla olmazdı bence, neyse artık yapıldı bitti
her şey bir yana benim bu hattın acayip müşterisi olacak diye içimde garip bir his var, niye bilmiyorum acayip sıcak geliyor bu hat bana.
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya daha önce bu konu ile ilgili Mehmet bir soru sormuştu da ben kendi kafamdan bir geriye mühendislik yapmaya çalışmıştımHakan yazdı:Esat bir şey soracağım, 56 km tünel kazdılar. Ne kadar toprak çıkmıştır bunu öğrenme şansımız var mı? Ya da bu işlerde ortalama bir metreküp cinsinden değer varmıdır? Bazı teknik detayları derlemeye çalışıyorum da, Mesela 5.350.000 kg ray döşenecek toplamda...
http://www.maliyetbul.com/ha06-10-silindir.php
1,583,362.70 metreküp hacim verdi,
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Hımm, tabi bu hesap toprak yoğunluğunu içindeki taş-kaya durumunu göz önüne alamayacaktır. Ben yarın ortalama bir tünel çapı bulmaya çalışayım evrakların arasından.
Mesela bir haberde okumuştum, aylık 16.000 metreküp posa çekiyoruz diyordu taşeronlardan biri. Ama o kazıların hızlandığı dönemde mi yoksa başka dönemde mi bilmiyorum.
Daha merak ettiğim şeylerde var da onları da artık metro tamamen bittiğinde bilgi edinmeyle öğrenmeye açlışacağım, ne kadar demir kullanıldı, ne kadar beton döküldü vs...
Mesela bir haberde okumuştum, aylık 16.000 metreküp posa çekiyoruz diyordu taşeronlardan biri. Ama o kazıların hızlandığı dönemde mi yoksa başka dönemde mi bilmiyorum.
Daha merak ettiğim şeylerde var da onları da artık metro tamamen bittiğinde bilgi edinmeyle öğrenmeye açlışacağım, ne kadar demir kullanıldı, ne kadar beton döküldü vs...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabi birde posa ile kasıt TBM lerin sıvı ile yumuşatarak çözdüğü toprağın suyu süzüldükten sonra kamyonlar ile taşınan çamuru mudur? Karışık oldu bu
biliyorsun TBM ler suda kullanıyorlar, delecekleri yeri yumuşatmak için, bu atık, hattan dışarı alınıyor suyu olabildiğince süzüldükten sonra kamyonlara yüklenerek uzaklaştırılıyor, dolayısı ile tünelden çıkan ile bu atık arasındaki fiziki farklılık bir hacim farklılığıda oluşturur mu? Varsa bu tip durumlarıda göze almak gerekebilir.
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44